-
Data: 2013-01-23 13:35:21
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello J.F,
Wednesday, January 23, 2013, 1:16:06 PM, you wrote:
>> A ja śmiem twierdzić, że w zdecydowanej wiekszości przypadków
>> konieczności gwałtownego hamowania ABS jest skuteczniejszy od
>> człowieka i zapewnia statystycznie większe bezpieczeństwo. I
>> oszczędza opony, szczególnie, gdy trzeba się ratować przed mordercą
>> w TIRze zjeżdzającym na autostradzie na lewy pas bez patrzenia w
>> lusterka.
> Im wieksza predkosc/roznica predkosci tym wiecej czasu ma czlowiek na
> reakcje.
Jak ostatnio spaliłem opony, to nie było czasu :( Poprzednie spalone
opony pomimo hamowania na granicy. Kwestia prędkości - zanim zdążysz
odpuścić, już jest bieżnik zniszczony i potem masz patataj,
patataj :(
> Ale jak jedziesz w miescie, w deszczu, powoli, wiec z niewielkim
> odstepem .. to moze zabraknac :-)
Oczywiście.
>>I piszę to mając przejechane 99% samochodami bez ABSu i aktualnie
>>jeżdząc również bez ABS (14 rok obecnym autem).
> No i ile wypadkow z powodu nieumiejetnego hamowania miales ?
Nie miałem ani jednego wypadku. Dwie kolizje w mieście, na mokrym na
pewno skończyłyby się mniejszymi szkodami. Za obie zapłacił
ubezpieczyciel.
> A ile opon zdarles przed czasem ?
Dwa razy. W obu przypadkach obie przednie. Raz TIR-morderca, raz jak
skakałem do rowu :( Ale to na całkiem suchym i tu ABS by mi oszczędził
opon. Bo do rowu i tak skakać trzeba było.
> ABS tych wydatkow by zaoszczedzil ... ale jak mowimy o urzadzeniu
> ktore w niektorych warunkach moze zwariowac i uniemozliwic hamowanie
> ... to ja mam watpliwosci czy ja to chce.
Parę kkm przejeździlem samochodami z ABSem. Mi tam odpowiadało to, że
mogę depnąć do oporu w razie potrzeby.
> Moj obecny w mondeo sie na razie sprawdza, kiedys jezdzilem peugeotem
> 406 ... tam mialem wrazenie ze na suchym asfalcie troche za wczesnie
> sie uruchamial. Ale kolega mial uszkodzone czujniki czy raczej te
> pierscionki kodowe, hamuje, a tu hamulce nie zawsze dzialaja ..
Zasada, że autem uszkodzonym jeśli juz musi się jechać, to się jeździ
bardzo ostrożnie chyba jednak obowiązuje? Poza tym - nie mówny o
francowatych autach...
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.13 13:59 Michoo
- 23.01.13 17:00 J.F
- 23.01.13 17:19 J.F
- 24.01.13 00:24 AlexY
- 24.01.13 00:28 AlexY
- 24.01.13 04:14 Anerys
- 24.01.13 04:28 Anerys
- 24.01.13 08:33 Miroslaw Kwasniak
- 24.01.13 08:46 Miroslaw Kwasniak
- 24.01.13 22:17 Gotfryd Smolik news
- 26.01.13 01:28 Gotfryd Smolik news
- 26.01.13 01:36 Anerys
- 26.01.13 01:57 Anerys
- 26.01.13 02:01 Anerys
- 27.01.13 23:19 Miroslaw Kwasniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rapsberry Pi i synchronizacja plików
- RCD 300 mA
- rpi i moduł przekaźników
- Falownik do pompy CO
- Lampa ogrodowa rozłączała różnicówkę
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Pytanie do Użytkownika
- Emanuel kiedyś szukał gotowca do chłodzenia leków
- Sprzęty z Lidl-a
- idzie nowe
- Wybuchające pagery
- Jak shakować windę
- Sterowanie bezprzewodowe do wbudowania
- NC vs NO
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO