  • Data: 2013-01-26 01:36:31
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Miroslaw Kwasniak" <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości news:kdqos1$i9a$2@z-news.wcss.wroc.pl...
    > Tak, tylko że ABS działa na poślizgu (wg literatury podanej wcześniej
    > typowo
    > 13%), a ...

    OK, niech będzie. Widocznie jakaś ciecz nie-niutonowska, czy coś w tym
    rodzaju.

    > ... świat nie jest czarnobiały (szkolne tarcie statyczne vs dynamiczne) -
    > krzywa Stribecka czasami jest zaskakująca i zdarza się, że maksimum tarcia
    > dynamicznego jest przy zablokowanych kołach.

    Dynamicznego może tak, ale jeszcze nie spotkałem, by tarcie dynamiczne w
    jakimkolwiek momencie i układzie większe od statycznego - więc do zerwania
    przyczepności najlepiej nie dopuścić. Choć oczywiście ważne co się trze i w
    jakim środowisku, jednak nic mi nie wiadomo o zmianie praw fizyki w tym
    temacie. Jeśli coś zaburza tę relację, to znaczy, ze w grę wchodzi jeszcze
    jakiś czynnik. Pomijam aquaplanning - istotę poślizgu.