  • 41. Data: 2009-08-20 19:58:38
    Temat: Re: przeskalowanie JPG-a - do Janka Muzykanta
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > skad sie wziely takie fantasmagorie ?

    Uciekaj z wątku, jest dla ciebie za trudny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-08-20 20:18:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Aug 2009, Sebastian Nibisz wrote:

    > Właśnie o to chodzi, aby nie było żadnego pliku konfiguracyjnego. Wszystkie
    > ustawienia są zintegrowane z plikiem programu, co pozwala tworzyć wiele
    > przenośnych konfiguracji.

    Za to kładzie wszystkie przypadki, kiedy są ograniczenia w uruchamianiu
    jakichkolwiek "obcych" programów. A te mogą być różne i mieć różne
    przyczyny - od "filtra rodzinnego" poczynając.

    > Zapis konfiguracji w nazwie pliku pozwala, na
    > dzielenie sie ustawieniami przy pomocy zwykłego tekstu.

    Dla skrajnych lamerów można rozważyć okienko z parametrami :)
    (takimi samymi, jak w linii komendy, tylko podawanymi *po*
    uruchomieniu).

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2009-08-20 20:26:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Dla skrajnych lamerów można rozważyć okienko z parametrami :)
    > (takimi samymi, jak w linii komendy, tylko podawanymi *po*
    > uruchomieniu).

    Tym bardziej, ze w .NET bez problemu mozna ustawic starter
    w wariant wyboru albo okna konsolowego, albo okna dialogowego.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 44. Data: 2009-08-20 20:41:57
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Za to kładzie wszystkie przypadki, kiedy są ograniczenia w uruchamianiu
    > jakichkolwiek "obcych" programów. A te mogą być różne i mieć różne
    > przyczyny - od "filtra rodzinnego" poczynając.

    Możesz podać przykład?
    Nie rozumiem, jak można raz program uruchomić a innym razem nie.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 45. Data: 2009-08-20 21:59:21
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Do skalowania obrazów w dół, proponuję bezpłatny program SNS-Resizer,
    > własnego autorstwa.

    Bardzo fajny programik. Jak dla mnie brakuje jednak pewnych opcji
    korekcyjnych. Przeskalowuję zdjęcia do trzech obiektów docelowych:
    - ramka cyfrowa 800x600
    - strona www 1000x700
    - telewizor 1024x768

    Twój programik byłby dla mnie idealny gdyby nie telewizor. Niestety mój
    TV znacznie zwiększa saturację i kontrast przy wyświetlaniu zdjęć (i w
    tym trybie nie da się tego skorygować w telewizorze) więc, żeby nie
    otrzymać oczojebnych fotek muszę podczas przeskalowywania zmniejszyć
    kontrast i nasycenie. Gdyby nie to , to chętnie robiłbym to Twoim
    programem. Teraz używam Photoscape. Na ramkę cyfrową przydało by mi się
    trochę ocieplić kolory, ale Photoscape już tego nie umie. Może pomyślisz
    nad takimi możliwościami w swoim programie ?

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 46. Data: 2009-08-21 06:38:38
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    EMPI wrote:
> [...]
    > trochę ocieplić kolory, ale Photoscape już tego nie umie. Może pomyślisz
    > nad takimi możliwościami w swoim programie ?

    Coraz bardziej skłaniam się ku koncepcji, aby część parametrów zapisywać
    wewnątrz pliku programu. W nazwie pliku widniałaby informacja o
    elementach/filtrach wykorzystanych w danej konfiguracji a wewnątrz pliku
    programu, szczegółowe ustawienia tychże elementów/filtrów. Takie rozwiązanie
    pozwoliłoby w znacznym stopniu rozbudować listę dostępnych opcji a to
    pozwoliłoby uwzględnić Twoje potrzeby.

    Postaram się w najbliższym czasie, coś takiego zrealizować.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 47. Data: 2009-08-21 07:27:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Do skalowania obrazów w dół, proponuję bezpłatny program SNS-Resizer,
    > własnego autorstwa.
    > Program posiada wbudowany autorski algorytm ostrzenia, który jest
    > zdecydowanie lepszy od filtru Unsharp
    Mask.http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=2985&
    SNSResizer

    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    Swietny

    z tym ze programow do ostrzenia jest cala masa.

    To czego mi brakuje i nie znalazlem to prosty programlk , ktory
    przenosi pewne parametry z jednego zdjecia na drugie przy uzyciu
    pipety.
    np pobieram pipeta z dowolnego miejsca zdjecia A najwazniejsze
    parametry ( niech to beda wartosci RGB luminancji i co tam jeszcze
    mozna zapisac) , klikam ta pipetka na zdjecie B i cale zdjecie B
    zostaje tak przeliczone , ze w kliknietym miejscu parametry obrazu B
    sa takie jak w A.

    Jest napisanie czegos takiego czyms problematycznym ?
    To by przeciez ulatwialo bardzo obrobke.A jak do tej pory chyba nie ma
    takiego programu.
    Gdybny to jeszcze dzialalo w RAW ?-

  • 48. Data: 2009-08-21 07:51:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > 1. Nie trzeba otwierać i edytować żadnych plików konfiguracyjnych.

    No tak, nie przyszło mi do głowy że to może być jakiś kłopot.

    > 2. W szybki sposób można sie zorientować, jakie kryteria zmiany
    > rozmiaru, zdefiniowane są w danej konfiguracji.

    600Q75F - i wszystko jasne? Hmmm :)

  • 49. Data: 2009-08-21 11:50:43
    Od: Marx <M...@n...com>

    XX YY pisze:
    > ograniczenie rozdzielczosci i oczywiscie plik ma mniejsza pojemnosc .

    jaka pojemnosc...? W czym to sie mierzy?
    Marx

  • 50. Data: 2009-08-21 11:55:47
    Od: h...@p...onett.pl

    "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Ma to sens w przypadku programów instalowanych. W przypadku programów takich
    >jak mój, większego sensu to nie ma.
    >Program nie będzie w stanie zapanować nad wpisami w rejestrze.

    Mi sie podoba Twoj pomysl. Lubie nietypowe (i co najwazniejsze wygodne) rozwiazania.
    Dobrze, ze program nic nie zapisuje do rejestru, to jest dobre dla userow,
    ktorzy nie wiedza co sie dzieje w systemie, wszystkie swoje pliki trzymaja
    na c: w katalogach typu moje video czy moje obrazy, a programy domyslnie instaluja
    w program files :|
    Takim userom nie spodoba sie Twoj pomysl, bo wykracza poza standardy
    Microsoftu, ktore tak hojnie probuje narzucac userom.

    Swietna robota.