  • 1. Data: 2009-08-18 22:27:52
    Temat: canon s2 (ale nie tylko) - "rezerwa" baterii
    Od: Tom <t...@j...gb.lp>

    Witam,

    W zasadzie od samego początku jak mam ten aparat mam do czynienia z taką
    sytuacją, że w momencie kiedy zapala się "rezerwa" baterii mogę zrobić
    już tylko 1-2 zdjęcia i koniec. Czasem rezerwa się nawet nie zdąży
    zapalić. Mam kilka zestawów akumulatorków o pojemności min. 2300.

    A przy okazji: zdarzyło się już nie raz, że ładowałem sobie 2 komplety
    baterii. Jeden do aparatu, drugi do futerału " na zapas". I jak te w
    aparacie padną wkładam te zapasowe i nic... Wygląda na to że nieużywane
    padają tak samo jak te w aparacie. Robię kilkanaście-kilkadziesiąt zdjęć
    dziennie, do tego trochę filmików. Lampy używam rzadko.. Bateria padają
    po kilkunastu dniach. Ładowarka nie jakaś tam rakieta ale z funkcją
    pełnego rozładowania przed ładowaniem. Ki diabeł ?

    T.

  • 2. Data: 2009-08-19 06:03:29
    Temat: Re: canon s2 (ale nie tylko) - "rezerwa" baterii
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@j...gb.lp> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > W zasadzie od samego początku jak mam ten aparat mam do czynienia z taką
    > sytuacją, ---ciach---

    ---
    S2 od poczatku swego istnienia ma wlasnie takiego bug'a jesli chodzi o
    informacje o rezerwie....
    Co do zapasowych akku, moze najzwyklej w swiecie "maja juz dosc"?

    pzdr
    elm

  • 3. Data: 2009-08-19 06:33:48
    Od: "Kasia" <k...@T...pl>

> [...]
    > kilkunastu dniach. Ładowarka nie jakaś tam rakieta ale z funkcją pełnego
    > rozładowania przed ładowaniem. Ki diabeł ?

    Kup akumulatory Sanyo Eneloop. Mam inny aparat, ale sytuacja z zasilaniem
    była bardzo podobna. Eneloopy rozwiązały mój problem.

    --
    pozdrawiam
    Kasia

  • 4. Data: 2009-08-19 11:13:23
    Od: kibic <a...@o...pl>

    trzeba pamiętać, że jak paluszki są 4 to wystarczy, że jeden siada, a
    cały komplet nie działa. Ja tak miałem że ładowało sie ładnie a potem
    parenaście zdjęć i hans klops. az do czasu jak przy ładowaniu
    zauważyłem, że jeden AA jest martwy. po wymianie tego jednego 500zdj
    na jednym komplecie. Aparat A650

  • 5. Data: 2009-08-19 11:33:01
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

> [...]
    > tylko 1-2 zdjęcia i koniec. Czasem rezerwa się nawet nie zdąży zapalić.
    > Mam kilka zestawów akumulatorków o pojemności min. 2300.

    "Te one Canony" tak chyba maja. Mialem podobna sytuacje w A720. Rozwiazalem
    problem uzywajac chdk. Pomijajac cala liste fajnych dodatkow chdk ma
    wskaznik poziomu naladowania baterii podajacy odpowiednia wartosc w
    procentach a nie tylko za pomoca ikonki. Pozwalalo mi to dosyc precyzyjnie
    przewidywac, ile akumulatorkom zostalo.

    Oczywiscie jak przedmowcy sugeruja same akumulatorki sprawdzic warto.

    Pazdrawiam,

    Ptas

  • 6. Data: 2009-08-20 17:56:40
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Ki diabeł ?

    Akumulatorki. Kup Sanyo Eneloop albo Panasonic Infinium HHR-3MPE 2100
    mAh( a ostatnio także Philips Multilife 2600 nieźle działają). Tez mam
    S2 i problem z nieszczególnie działającym wskaźnikiem baterii rozwiązuje
    ruskie oprogramowanie zwane chdk. Może Ci pokazywać w procentach albo w
    Voltach i jest to bardzo dokładne.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 7. Data: 2009-08-20 18:26:21
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 19:56:40 +0200, EMPI napisał(a):

    > ruskie oprogramowanie zwane chdk. Może Ci pokazywać w procentach albo w
    > Voltach i jest to bardzo dokładne.

    W Voltach to chyba mało dokładne będzie, bo dla ogniw typu NiMH lub NiCd
    to napięcie niewiele się zmienia, dopiero gdy już prawie całkiem są
    rozładowane to szybko spada.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 8. Data: 2009-08-20 19:06:26
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > W Voltach to chyba mało dokładne będzie, bo dla ogniw typu NiMH lub NiCd
    > to napięcie niewiele się zmienia, dopiero gdy już prawie całkiem są
    > rozładowane to szybko spada.

    Podawane jest chyba do 2 miejsc po przecinku (ja używam procentów) i jak
    raz zaobserwujesz przy jakim napięciu następuje szybki zgon to na
    przyszłość będzie ok.

  • 9. Data: 2009-08-25 22:48:08
    Od: Tomek <t...@j...lp>

    Dzięki wszystkim za pomoc

    Akumulatorki jeszcze sprawdze ale jedne komplet jest całkiem nowy.
    Być może ładowarka - zauważyłem, że czasem na jednej stacji kontrolka
    kompletnego naładowania baterii zapala się później - zawsze ta sama,
    więc raczej ładowarka a nie bateria.

    Co do programu chdk - rewelka. Nie znałem tego wcześniej. Samo graficzne
    wskazywanie reszty baterii i karty jest super, do reszty z przebogatego
    manu dojdę, ale jak mam już fachowców z tematu na "linii" to poproszę o
    małą pomoc:
    1. w sowim aparacie mam najstarszy firmware, nie mogę znaleźć nowszego.
    Czy warto w ogóle sobie zawracać tym głowę?
    2. Po zainstalowaniu chdk i ustawieniu go jako bootowalny - karta jest
    zablokowana więc w komputerze jej nie sformatuję, w aparacie się da, no
    ale chdk zginie. Macie na to jakiś patent?

    Funkcja latarki - bezcenna ;-)