  • 31. Data: 2009-08-20 11:58:04
    Temat: Re: przeskalowanie JPG-a - do Janka Muzykanta
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Bywa, że niektórzy wolą takie jak z prawej, nie świadczy to o niczym złym
    > :)

    Ani o niczym dobrym ;-)

    Pozdr.

  • 32. Data: 2009-08-20 12:11:59
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 20 Aug 2009 13:47:56 +0200, "Sebastian Nibisz"
    <e...@p...onet.pl> wrote:

    >I ile tych konfiguracji w rejestrze będziesz mógł mieć?
    Ile mi się podoba. Np. jedna domyślna pozostałe jakoś nazwane.

    >Jaki katalog z programami masz na myśli?
    Program Files w XP i jego odpowiednik w Viscie. Tam podczas normalnej
    pracy (czyli bez praw administratora) nic nie powinno być
    zapisywane/zmieniane - dla normalnego użytkownika to jest katalog
    tylko-do-odczytu.

    >A kto powiedział, że standard, jest najlepszy dla każdego użytkownika.
    >Program ma jedynie przestrzegać reguł ustalonych przez system i tak też
    >czyni.

    A myślałeś o strumieniach? Główny strumień to exec, dalsze to
    konfiguracje. Tyle że to będzie tak długio działało jak plik będzie na
    dysku NTFS, bo przy kopiowaniu na co innego pozostałe strumienie,
    oprócz głównego, idą sobie w niebyt.

    PS. A skąd wzięła Ci się idea takiego rozwiązania? Jakiś inny program
    to stosuje?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 33. Data: 2009-08-20 12:32:25
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski write:
    > Ile mi się podoba. Np. jedna domyślna pozostałe jakoś nazwane.

    Ma to sens w przypadku programów instalowanych. W przypadku programów takich
    jak mój, większego sensu to nie ma.
    Program nie będzie w stanie zapanować nad wpisami w rejestrze.

> [...]
    > pracy (czyli bez praw administratora) nic nie powinno być
    > zapisywane/zmieniane - dla normalnego użytkownika to jest katalog

    Tego programu nie umieszcza się w katalogu ProgramFiles, nie miałoby to
    wiekszego sensu.
    Sam program manipuluje plikami jedynie w katalogu AppData, który jest
    przypisany do konkretnego użytkownika. Program powinien działać prawidłowo,
    niezależnie od poziomu uprawnień użytkownika.

> [...]
    > konfiguracje. Tyle że to będzie tak długio działało jak plik będzie na
    > dysku NTFS, bo przy kopiowaniu na co innego pozostałe strumienie,

    Nie zastanawiałem się nad tym.

    > PS. A skąd wzięła Ci się idea takiego rozwiązania? Jakiś inny program
    > to stosuje?

    http://www.rw-designer.com/picture-resize

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 34. Data: 2009-08-20 12:45:54
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 20 Aug 2009 14:32:25 +0200, "Sebastian Nibisz"
    <e...@p...onet.pl> wrote:

    >http://www.rw-designer.com/picture-resize

    Oh, to ja wycofuje wszelkie zastrzeżenia - to ma nawet duży sens.

  • 35. Data: 2009-08-20 12:47:18
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Robert Kois pisze:

    > To akurat bez sensu i aktualna metoda to załatwia, robisz raz i działa.

    W schemacie "raz i dziala" to nie ma alternatywnych konfiguracji,
    które mącą prosty obraz narzędzia.

    pozdro
    --
    A S

  • 36. Data: 2009-08-20 15:06:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > Ja zaś mogę przekazać konfigurację w taki sposób:
    > "Zmień nazwę pliku programu na SNS-NaszaKlasa-600Q75F i przygotuj sobie
    > ładne zdjęcia dla portalu Nasza-Klasa"

    A w czym to jest lepsze od:
    "Umieść w pliku konfiguracyjnym poniższe linie:
    Ostrzenie=2
    Wymiar=1024x768"

    albo:
    "Wywołaj program następująco: resize.exe O=2 W=1024x768"

    W dodatku znacznie czytelniej - nie sądzisz?

    > Zamiast czego?

    Zamiast powyżych, praktykowanych od dekad sposobów...

  • 37. Data: 2009-08-20 15:42:29
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Jakub Witkowski wrote:

    > A w czym to jest lepsze od:
    > "Umieść w pliku konfiguracyjnym poniższe linie:
    > Ostrzenie=2
    > Wymiar=1024x768"

    1. Nie trzeba otwierać i edytować żadnych plików konfiguracyjnych.
    2. W szybki sposób można sie zorientować, jakie kryteria zmiany rozmiaru,
    zdefiniowane są w danej konfiguracji.

    > "Wywołaj program następująco: resize.exe O=2 W=1024x768"

    Zmusza do wywołania programu w sposób z którym większośc osób sobie nie
    poradzi.
    Jednak w przyszłej wersji programu, dodam możliwość przekazania parametrów w
    podobny sposób. Umożliwi to łatwiejsze korzystanie z programu SNS-Resizer z
    poziomu innych aplikacji

    > W dodatku znacznie czytelniej - nie sądzisz?

    Kwestia gustu.
    Ale na wszelki wypadek, stworzyłem proste narzędzie konfiguracyjne, aby
    nawet dla laika było czytelnie.

    > Zamiast powyżych, praktykowanych od dekad sposobów...

    Czasy się zmieniają, trzeba sobie ułatwiać życie.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 38. Data: 2009-08-20 17:36:53
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 16:17:35 +0200, Sebastian Nibisz napisał(a):

    > Do skalowania obrazów w dół, proponuję bezpłatny program SNS-Resizer,
    > własnego autorstwa.
    > Program posiada wbudowany autorski algorytm ostrzenia, który jest
    > zdecydowanie lepszy od filtru Unsharp Mask.
    > http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=2985&SNSRe
    sizer

    Fajny - skaluje nawet lepiej niż mój ideał: Opera (wrzucam zdjęcie,
    skaluję stronę, zrzucam ekran do pliku). Na szybkie zdjęcia będzie
    idealny. Dzięki :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 39. Data: 2009-08-20 19:40:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

  • 40. Data: 2009-08-20 19:47:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Aug., 15:35, "pietrek" <p...@g...pl> wrote:
    > Czy zmniejszajac JPG-a z kompaktu celem poprawy jakosci obrazu

    to jest calkowicie bledne postawienie zagadnienia.

    zmniejszajac jpg ( masz na mysli prawdopodobnie zmniejszenie
    rozdzielczosci bezwzglednej obrazu w formacie jpg) nie mozna poprawic
    jakosci obrazu.

    mozna jedynie utrudnic zaobserwowanie bledow.

    to nic innego jak ograniczenie mozliwosci powiekszenia.

    jesli bedziesz obserwowal obraz w wielkosci monitora czyli np
    rozdzielczoeci ok 1 mil px to resampling w dol nie jest wogole
    potrzebny.

    teoria , ze przez ograniczenie rozdzielczosci udaje sie poprawic obraz
    jest calkowicie bledna .

    skad sie wziely takie fantasmagorie ?

    przez ograniczenie rozdzielczosci mozna osiagnac tylko ....
    ograniczenie rozdzielczosci i oczywiscie plik ma mniejsza pojemnosc .

    XXX