-
Data: 2010-03-11 11:28:16
Temat: Re: [press]toyota po raz kolejny
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-03-11 11:06:55 +0100, rafal <n...@g...pl> said:
> "Ciekawy" artykuł właśnie przeczytałem
> zacytuje kawałek:
> "A co może zrobić sam kierowca? -- Nie wolno wyłączyć silnika.
Tak, jeśli problemem jest brak hamowania, to to prawda.
Jeśli problemem jest niemożność wysprzęglenia, to to bzdura.
> Jeżeli wyłączymy silnik, przestaje działać wspomaganie hamowania
To prawda.
> i kierownicy
To też prawda.
I tu chłop ma rację, bo przeciętny kierowca nie jest przyzwyczajony do
używania niesprawnego samochodu. Malucha da się (wyhamować bez
wspomagania), bo to jakieś 5-6 cetnarów. Nowoczesne kombi waży jakieś 4
razy więcej...
> Co zatem możemy robić? Zbigniew Weseli tłumaczy, że gdy po wciśnięciu
> sprzęgła, wrzuceniu na luz i rozłączeniu silnika nie da się zahamować,
To oznacza awarię hamulców.
Czyli wyłączenie silnika nie poprawi sytuacji.
> to trzeba próbować zaciągnąć ręczny hamulec."
To cymbał.
Trzeba zaciągnąć, a nie próbować zaciągnąć.
>
> Bez wspomagania kierownicy podczas jazdy da się przeżyć,
Tak. Zwłaszcza, gdy problemem jest brak hamulców.
>
> No i teraz - co się może stać podczas jazdy jak się zaciągnie ręczny?
Możemy zwolnić, zatrzymać się, spalić hamulce, nie zwolnić, nie
zatrzymać się, nie spalić hamulców.
Wszystko zależy od okoliczności (inaczej przy 30 km/h w mieście,
inaczej przy 150 km/h na autostradzie)
> Czy jest to bezpieczne?
Gdy masz awarię hamulców?
To najmniejszy problem, czy zaciąganie ręcznego jest wtedy bezpieczne.
> Dodatkowo mówi to osoba z Renault, a to chyba w renault'ach jest
> montowany inteligentny hamulec ręczny co się go nie zaciągnie
> do puki
dopóki
> samochód nie stanie...
A w innych tzw. ręczny to postojowy - blokuje koła i nie ma możliwości
stopniowania siły.
Czyli: trzeba sobie choć raz spróbować (nie na drodze publicznej lub
bez towarzystwa innych pojazdów czy pieszych), by wiedzieć co się
będzie działo z autem.
(tu pozdrawiam tych, którzy nie zrozumieją dlaczego nie podaję adresu
strony z taką informacją, a zachęcam do samodzielnego sprawdzenia ;>)
--
Bydlę
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.10 11:35 J.F.
- 11.03.10 11:37 J.F.
- 11.03.10 11:58 Budzik
- 11.03.10 12:20 Mikolaj Rydzewski
- 11.03.10 12:27 PB
- 11.03.10 12:28 PB
- 11.03.10 13:56 choczsz
- 11.03.10 13:58 Axel
- 11.03.10 14:00 choczsz
- 11.03.10 14:07 PB
- 11.03.10 14:23 LEPEK
- 11.03.10 14:58 Budzik
- 11.03.10 15:10 Axel
- 11.03.10 15:13 Bydlę
- 11.03.10 16:22 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?