-
Data: 2010-03-11 12:27:50
Temat: Re: [press]toyota po raz kolejny
Od: PB <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Thu, 11 Mar 2010 10:58:58 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Budzik
napisał(a):
>> "A co może zrobić sam kierowca? -- Nie wolno wyłączyć silnika. Jeżeli
>> wyłączymy silnik, przestaje działać wspomaganie hamowania i kierownicy
>> -- przestrzega Zbigniew Weseli ze Szkoły Jazdy Renault.
>> Co zatem możemy robić? Zbigniew Weseli tłumaczy, że gdy po wciśnięciu
>> sprzęgła, wrzuceniu na luz i rozłączeniu silnika nie da się zahamować,
>> to trzeba próbować zaciągnąć ręczny hamulec."
>
> tak sie zastanawiam: na czym moze polegac problem z wrzuceniem na luz?
Na pchaniu do aut elektroniki. W manualu to oczywiscie łatwe, ale juz
nie kazdy automat wysadzisz na luz podczas jazdy. Stare skrzynie
hydrauliczne z wajcha - bez problemu. Nowoczesne elektroniczne
"guzikowce" - niekoniecznie.
Generalnie belkot w tym artykule. W Polsce problem nie wystapi bo nie
mamy az tyle nowiutkich, wypasionych autek z zaawansowanymi
duperelami, nie mamy tez autostrad po ktorych mozna posuwac 160 km/h i
spokojnie wzywac pomocy. U nas problem rozwiaze pierwsze drzewo.
Silnik mozna wylaczyc, o ile steruje tym kluczyk. Kluczyka nie wolno
wyjac ze stacyjki. Reczny mozna zaciagnac, ale z wyczuciem stopniowac
jego sile. Mozna wywalic auto na luz, o ile nie ma automatu na guziki.
Wspomaganie hamulcow to zazwyczaj podcisnieniowe ustrojstwo, a
kierownicy - hydrauliczne lub elektryczne. W przypadku zgaszenia
silnika, ale bez wyrzucenia na luz - wspomaganie hamulcow dzialac
bedzie, a kierownicy tylko hydrauliczne. Ot i wsio.
Jak ktos ma wiekszy stres to niech pojedzie na jakis plac i sobie to
pocwiczy - co sie dzieje po wylaczeniu silnika podczas jazdy.
Maluchom, Polonezom, duzym Fiatom to sie zdarzalo;-))) Technika nas
odmóżdża....
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.10 12:28 PB
- 11.03.10 13:56 choczsz
- 11.03.10 13:58 Axel
- 11.03.10 14:00 choczsz
- 11.03.10 14:07 PB
- 11.03.10 14:23 LEPEK
- 11.03.10 14:58 Budzik
- 11.03.10 15:10 Axel
- 11.03.10 15:13 Bydlę
- 11.03.10 16:22 Jakub Witkowski
- 11.03.10 18:43 J.F.
- 11.03.10 19:37 Tomasz Pyra
- 11.03.10 20:13 Tomasz Pyra
- 11.03.10 20:14 Tomasz Pyra
- 11.03.10 20:16 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?