  • 61. Data: 2012-04-25 09:52:32
    Temat: Re: pradnice
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Wednesday, April 25, 2012, 9:38:50 AM, you wrote:

    > Słonie podpierają brzegi, a niepodparty środek się ugina tworząc
    > niewielką wklęsłość. To chyba rozsądna wizja.

    Sprawdziłeś płeć wielkiego żółwia pod słoniami?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2012-04-25 10:27:50
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.04.2012 18:44, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Ziemny albo propan-dupan. Miałem na myśli ecopower.de, ale coraz więcej
    > widzę takich kogeneracyjnych wynalazków. I bardzo dobrze, bo to właściwy
    > kierunek.

    Teraz są też nowe z silnikiem Stirlinga. Pracują dużo ciszej i są
    odporniejsze na wahania składu paliwa. Przy gazie ziemnym nie ma
    specjalnie znaczenia, ale silniki Stirlinga mogą być zasilane
    czymkolwiek, nawet peletami, tylko system podawania paliwa trzeba
    przerobić. Podobnoż w Wielkiej Brytfannie takowe ustrojstwa (też
    wielosystemowe) są do kupienia.

    Waldek

  • 63. Data: 2012-04-25 10:35:42
    Temat: Re: pradnice [OT]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" napisał w wiadomości grup
    >można znaleźć wiele ciekawych opracowań na ten temat,
    >analiz pokazujących skutki długofalowe utraty kontroli nad tymi
    >zasobami.
    >wplata się to w spiskową teorię dotyczącą blokowania alternatywnych
    >źródeł energii, które zakłóciły by tą równowagę...

    >generalnie, z ekonomią ma to bardzo niewiele wspólnego...
    >łatwo zauważyć, że to co alternatywne, obecnie kompletnie się nie
    >opłaca
    >tak jest skonstruowany system i nic z tym na razie nie zwojujemy.
    >jak ktoś nie wierzy, niech spróbuje sobie postawić elektrownie koło
> [...]

    Ale o co chodzi - prawo budowlane, inne formalnosci ?

    Prawda jest taka ze zrodla kopalne sa tanie. Przynajmniej obecnie.

    A dodatkowo - u nas alternatywnych zrodel nie ma, lub sa bardzo
    skromne.
    Nie jestesmy Norwegia, ani Kanada, ani Dania, ani Kalifornia.

    I poki tych zrodel kopalnych nie zacznie brakowac to sie wiele nie
    zmieni.
    A zaczac brakowac moze juz juz w przyszlym roku, choc my akurat mamy
    ponoc zasobow wegla na setki lat.

    A z ciekawostek
    http://www.ec-zdwola.pl/opracowania1.htm

    krotko podsumowujac:
    a) sama wierzba palic sie nie da (dziwne troche)
    b) cena energii z wegla i wierzby jest porownywalna ... ale przy
    zalozeniu 130zl/t

    W sumie, jak sie tak patrze ... wroclaw ma wielkie poldery zalewowe w
    okolicach odry, zuzytkowac tego na cokolwiek nie bardzo jest sens, ale
    wierzbe mozna by uprawiac.

    J.

  • 64. Data: 2012-04-25 10:42:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości

    >Trochę to inaczej wygląda, gdy węgiel kopią za kawał schabowego z
    >modra
    >kapusta (albo wręcz za nic -- dla uczczenia jakiegoś zjazdu), a za
    >ropę

    Gornicy tam chyba nie tacy glupi zeby za darmo fedrowac dla jakiegos
    zjazdu.

    J.

  • 65. Data: 2012-04-25 11:00:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
    >tanią demagogię uprawiasz i jeszcze sam w kolano sobie strzelasz.
    >Wszyscy
    >wiedzą że większość PGRów się wykończyła bo była źle zarządzana i
    >nieustająco
    >rozkradana przez robotników. Nie przez wielkość padły bo jak by przez
    >wielkość
    >padały gospodarstwa wielkoobszarowe to w kapitalizmie były by same
    >małe do 2
    >hektarów. Elektrownią trudno jest źle zarządzać. A i ukraść nie ma co
    >żeby się
    >wyłożyła.

    Krazy taka anegdota, ze Czernobylu lampki sygnalizacyjne mialy zarowki
    takie same jak samochodowe.
    A ze samochodowych nie mozna bylo dostac ....
    Ale to chyba nie jest prawdziwa, tzn moze i prawdziwa, ale nie od
    braku paru zarowek sie to wylozylo :-)

    >Leci woda kręci turbinę generator robi prąd. Co tam jest do
    >ukradzenia jak wyrób gotowy jest niematerialny? Wodę czy prąd?

    Oj, jest jest, poszukaj takiej powiesci "Szychtownica".
    O - http://ajarcz.republika.pl/

    Kiedys krazyla za darmo, teraz juz za pieniadze. Ale nawet fragmenty
    powyzej sa ciekawe.

    Np Lampiarnia
    "Jeszcze mniej niegornikow dowiedziało się, Se lampa gornicza jest w
    całości wodoszczelna.
    Wszyscy natomiast wiemy, Se ulubionym sportem wielu hajerow jest
    rybołowstwo

    nocne. Sprawy te, rzecz jasna, nie mają ze sobą nic wspolnego,
    niemniej na wszelki wypadek

    po szychcie zamykamy lampy na kłodki patentowe, zwłaszcza Se
    niezmiernie rzadko zdarza

    się, by ktoś, zaniechawszy tego, znalazł następnego dnia swoją lampę
    na swoim miejscu"

    Albo Pompka
    "Sprowadzono bowiem niezwykle zmyślne duńskie pompki, ktore moSna było
    załoSyć na ręczną wiertarkę
    gorniczą, podejść do kaSdej kałuSy i pompować do sucha. Pompowano więc
    przez dzień

    cały z wielką ochotą. KaSdy chciał trochę pobawić się tym cudeńkiem,
    choćby dotknąć, choć

    popatrzeć. Wiedzieli hajerzy, Se trzeba się spieszyć. I mieli rację.

    Nazajutrz kałuSe wezbrały do normalnego stanu, pompek nikt juS więcej
    na dole nie

    oglądał, a gornik, ktory mi tę historyjkę (prawdziwą - sprawdzone)
    opowiedział, dodał, Se

    były to naprawdę świetne pompki. Jedną taką zainstalował sobie w
    chlewie do odprowadzania

    gnojowicy. Działało mu to przez wiele lat bez zarzutu i wszystkie
    świnie były zadowolone."

    > Mogę uznać że masz rację ale musisz określić co w

    >dużej elektrowni można ukraść żeby była mało efektywna albo jak w PRL
    >można

    >było źle zarządzać elektrownią. Oczywiście dyrektor mógł by zarządzić
    >wyłączenie bez powodu elektrowni. Władza potraktowała by to jako
    >sabotaż i by
    >poszedł do pierdla. Po co miał by coś takiego robić jak bardzo dobrze
    >zarabiał?

    http://www.youtube.com/watch?v=yWrwlXZJJ5o#t=530

    Aczkolwiek ... przyklad ekonomicznego myslenia

    J.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 66. Data: 2012-04-25 11:26:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Gornicy tam chyba nie tacy glupi zeby za darmo fedrowac dla jakiegos
    > zjazdu.

    Wtedy wszyscy robili prawie za darmo, i stąd brał się odmienny pogląd
    na to, co się opłaca, a co nie, co drogie, a co tanie.

    Jarek

    --
    Jeśli chcesz iść na Sąd Boski, pracuj tak jak Wicek Pstrowski.

  • 67. Data: 2012-04-25 11:27:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > czymkolwiek, nawet peletami, tylko system podawania paliwa trzeba
    > przerobić. Podobnoż w Wielkiej Brytfannie takowe ustrojstwa (też

    Też bym chętnie popatrzył, a może nawet coś więcej niż popatrzył.
    Sam będę szukał, ale gdyby ktoś wiedział coś o dostępnych rozwiązniach
    ze Stirlingiem, to będę wdzięczny za informacje.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2012-04-25 12:51:09
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 25.04.2012 11:27, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Też bym chętnie popatrzył, a może nawet coś więcej niż popatrzył.
    > Sam będę szukał, ale gdyby ktoś wiedział coś o dostępnych rozwiązniach
    > ze Stirlingiem, to będę wdzięczny za informacje.

    Tu masz sznurki. Nic o nich nie wiem, to tylko znalazlem

    http://www.microgen-engine.com/
    http://www.cleanergy.com/

    Waldek

  • 69. Data: 2012-04-25 13:47:20
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 25 Apr 2012 09:52:32 +0200,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> screamed:

    > Sprawdziłeś płeć wielkiego żółwia pod słoniami?

    Chyba nikt nie chce podzielić losu pierwszej ekspedycji...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 13:47:01 user up 13149 days, 1:42, 1 user, load average: 0.02, 0.18, 0.64 ]

    Here's to the king! What king? Fuc-king.

  • 70. Data: 2012-04-25 13:47:35
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > wycierają się na brzegach. Gdyby była płaska, to by sie wycierały
    > równo. A gdyby była kulą, to by były bardziej wytarte na środku

    Nie ma to jak naukowe podejście do sprawy. Tyle tysięcy lat byliśmy w jajo
    robieni.