  • 1. Data: 2012-04-23 19:31:54
    Temat: Jaki zasilacz zastosować
    Od: KaBe <k...@o...pl>

    Witam
    Padł mi zasilacz od scanera.Jakim zasilaczem np. z Allegro mogę go
    bezpiecznie zastąpić? Foto poniżej:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/420756f5f6b132a4
    .html

    Dziękuję

  • 2. Data: 2012-04-23 19:44:16
    Temat: Re: Jaki zasilacz zastosować
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "KaBe" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Padł mi zasilacz od scanera.Jakim zasilaczem np. z Allegro mogę go
> [...]

    Jakimś 12V stałego przy 1,25A no do 2A, jak tam się trafi.
    Widzę, że to zwykłe trafko z prostownikiem, bez stabilizacji która pewno
    jest w skanerze.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-04-23 19:44:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    KaBe pisze tak:

    > Padł mi zasilacz od scanera.Jakim zasilaczem np. z Allegro mogę go
    > bezpiecznie zastąpić?

    http://allegro.pl/benq-zasilacz-router-12v-3a-36w-ma
    rkowy-nowy-kabel-i2273124788.html
    http://allegro.pl/zasilacz-12v-1250ma-czas-pracy-300
    00-godzin-6165-i2271724121.html

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-04-23 19:53:34
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    KaBe wrote:
    > Witam
    > Padł mi zasilacz od scanera.Jakim zasilaczem np. z Allegro mogę go
> [...]

    http://allegro.pl/zasilacz-12v-3-5a-uniwersalny-grat
    is-i2279582996.html

    jak widać dobierają wtyczkę...

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2012-04-23 20:08:26
    Od: KaBe <k...@o...pl>

    W dniu 2012-04-23 19:44, PiteR pisze:

    > http://allegro.pl/benq-zasilacz-router-12v-3a-36w-ma
    rkowy-nowy-kabel-i2273124788.html
    > http://allegro.pl/zasilacz-12v-1250ma-czas-pracy-300
    00-godzin-6165-i2271724121.html

    ----------------------------
    A czy o takich parametrach może być??

    INPUT-100-240V~0,5A 50-60HZ
    OUTPUT-12V-1,25A

  • 6. Data: 2012-04-23 21:48:13
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-04-23 20:08, KaBe pisze:

    > INPUT-100-240V~0,5A 50-60HZ
    > OUTPUT-12V-1,25A

    Jak ma odpowiednią polaryzację (te kółeczka z + i -) to tak.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 7. Data: 2012-04-24 00:19:54
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Irokez <n...@w...pl> napisał(a):

    > Widzę, że to zwykłe trafko z prostownikiem, bez stabilizacji która pewno
    jest w skanerze.

    Źle widzisz i udzielasz porady mogącej spowodować uwalenie skanera w przypadku
    zastosowania niestabilizowanego zasilacza.
    Taki 12-woltowy, ponad 1A zasilacz może bez obciążenia dawać ok 18V i jeśli
    najpierw podłączony do sieci to "kop" z jego elektrolitu w momencie wtykania
    rurkowej wtyczki w skaner może uszkodzić sprzęt.
    Dodatkowo skaner w czuwaniu pobiera niewiele prądu a w czasie skanowania
    wielokrotnie więcej, więc związane z tym wahania napięcia też nie byłyby
    bezpieczne.

    Zasilacz z obrazka KaBe to impulsowy stabilizowany zasilacz 12V/1.25A, typowy
    do takich zastosowań.

    Ostatnie, jakie spotykam, niestabilizowane zasilacze do urządzeń
    elektronicznych były stosowane przed ok 10 laty do analogowych bezprzewodowych
    telefonów a później chyba tylko do tandetnych "komputerowych" kolumienek ze
    wzmacniaczykami w środku i innych "zabawek".
    Od dawna stosuje się impulsowe zasilacze stabilizowane - tańsze (i znacznie
    lżejsze) od transformatorowych i bezpieczniejsze dla zasilanego nimi sprzętu.

    Ten zasilacz znaleziony przez KaBe
    http://allegro.pl/zasilacz-12v-1250ma-czas-pracy-300
    00-godzin-6165-
    i2271724121.html
    Tani a będzie dokładnym odpowiednikiem zepsutego.
    Producent gwarantuje długi czas życia.

  • 8. Data: 2012-04-24 20:49:04
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jest w skanerze.
    > Źle widzisz i udzielasz porady mogącej spowodować uwalenie skanera w
    > przypadku zastosowania niestabilizowanego zasilacza.

    Jakie zdjęcie taka porada...
    Z profilu to bym jeszcze wyczaił po grubości.

> [...]
    > Dodatkowo skaner w czuwaniu pobiera niewiele prądu a w czasie skanowania
    > wielokrotnie więcej, więc związane z tym wahania napięcia też nie byłyby

    Mój skaner Plusteka ma (miał, bo zmieniłem na Epsona) 24V niestabilizowane,
    więc to nie reguła.
    Do jakiego skanera zasilacz też zero informacji.

    Tak więc porada zgodna z szczegółowością zapytania :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2012-04-25 16:25:59