eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapradniceRe: pradnice
  • Data: 2012-04-24 12:09:18
    Temat: Re: pradnice
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Dla przykładu MS Batory z 1935 roku był dieslem, natomiast jego następca
    > TTS Stefan Batory z 1952 miał turbiny parowe, co również było traktowane
    > jako state-of-the-art. Napęd turbiną parową ma sprawność porównywalną z
    > dieslem, więc do dziś traktuje się je jako napędy równorzędne technicznie.
    >
    > Jako ciekawostkę podam też, że w latach 30 spopularyzowało się spawanie
    > kadłuba w miejsce nitowania. Dlatego kiedy w 1948 roku zwodowano
    > "Sołdka" - pierwszy polski powojenny statek, z nitowanym kadłubem i
    > maszyną parową tłokową, to tak jakby go od razu do muzeum budowali :-D

    Ja bym był ostrożny przy porównywaniu napędów tylko na podstawie
    sprawności. Jak ktoś miał dostęp do węgla, a do ropy nie, to silnik
    parowy był dla niego lepszy.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: