  • Data: 2012-04-24 14:59:14
    Temat: Re: pradnice
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > A niezaleznie od wrogosci klasowej - mialy szanse przetrwac, czy
    > przemyslowy mlyn nawet w kapitalizmie zalatwil mlynarzy ?

    Młyny może nie, ale elektrownie, to już jak najbardziej. Taka
    turbinka na kilkanaście kW, to nieduża budka. A prądu w przeliczeniu
    na złotówki w miesiąc robi więcej, niz przeciętny człowiek zarabia.

    > Co prawda maly mlyn na zachodzie widzialem, ale nie wiem na czym
    > wiecej zarabia - na mieleniu czy na biletach za zwiedzanie :-)

    W małej elektrowni nawet nie ma co zwiedzać. W zasadzie to jej
    w ogóle nie widać. Ale czerwony wykończył podhalańskie elektrownie
    (i nie tylko te) w imię zasad. Samodzielne robienie prądu, to prawie
    jak bimbrownictwo -- do socjalistycznego społeczeństwa nie przystaje.

    > Jestes pewien ?
    > Dwie ostatnie duze powodzie to byla kwestia zmasowanych opadow
    > deszczu. I takiej wody jaka przeplynela przez Wroclaw to nie wiem
    > jaka "mala retencja" by zatrzymala.

    Sporą część tej wrocławskiej wody zatrzymałaby "jeszcze mniejsza
    retencja", czyli lasy, których również sporo w górach ubyło.

    > Mowi sie o 3500 m3/s - i tak przez 48h a z przyleglosciami to jakies
    > 100h, gdzie chcesz to pomiescic ?

    Takie godzinowe opadowe, to własnie najlepiej zatrzymuje roślinność.

    --
    Jarek