  • Data: 2011-08-22 15:23:29
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22.08.2011 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:
    > Bo dziki bezmyślny pęd lemingów na rynku spowodował, że WM to jest ostatni
    > system nadający się do systemów embedded i takim pozostanie już chyba na
    > zawsze.
    > iOS nie jest licencjonowany wcale, zresztą obowiązuje monokultura
    > sprzętowa, wróć, bałwochwalczy kult jedynie słusznego sprzętu.
    > Android, WP i Bada poszły w kompletnie posranym kierunku i oprogramowanie
    > nie ma żadnego dostępu do sprzętu, przez co chcąc dodać np. czytnik kodów
    > paskowych trzeba by dopisać kawałek systemu i własnoręcznie przerabiać SDK,
> [...]
    Demonizujesz, akurat w SDK do "A" biblioteki do czytania kodów były jakoś od
    początku, od 1,5 na pewno, były i są też implementacje w oparciu o wbudowany
    aparat. I nie ma się co śmiać bo działa to b.dobrze, oczywiście o ile sprzęt
    pozwala. Ogólnie dostęp do sprzętu jest, tyle że nie bezpośredni, ale to
    obecnie standard. Czy to dobrze czy źle że osobno teraz funkcjonuje
    sterownik, a aplikacja ma dostęp do API to trochę NTG. Tak czy inaczej,
    dorobienie do androida obsługi nowego urządzenia, wygląda podobnie jak pod
    każdy normalny OS, trzeba napisać zgodny sterownik(moduł jądra).

    Zresztą jak kto zainteresowany, to znajdzie jakie zabawne możliwości daje
    coraz częściej pojawiające się USB OTG, albo nawet host w rożnych sprzętach.

    Oczywiście zmiana platformy zawsze musi trwać, nikt też łatwo nie porzuci
    systemu który wdrożył i działa. Ale możliwości są, WM6.5 już straciło
    rynek konsumencki, z czasem straci przemysł. Tyle że tam nastąpi to wtedy
    gdy będzie ekonomicznie uzasadnione.

    Zresztą sam linux jako embedded, jest i ma się świetnie, sam mam w domu
    zaszyte w RTV/AGD.

    --
    kakmaratgmaildotcom