  • 1. Data: 2011-08-17 06:13:37
    Temat: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: "AndrzeJ" <A...@m...pl>

    sami sobie winni bo majo Androida:

    jk

    Rachunek na 1000 zł za używanie smartfona? Na Facebooku aż grzmi od skarg
    osób, które dostały od Play horrendalnie wysokie faktury za ściąganie
    danych. Teraz klienci sieci przygotowują pozew zbiorowy.
    http://wyborcza.pl/1,75248,10124518,Rachunki_na_pona
    d_1000_zl_za_sciaganie_danych__Klienci.html

  • 2. Data: 2011-08-17 07:28:49
    Temat: Re: po?iew zbiorowy - Plej
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Jakos musza zarobic na wypozyczane smartfony ;-)
    a.

  • 3. Data: 2011-08-17 11:20:16
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > sami sobie winni bo majo Androida:

    Powiem wiecej - to wina androida a nie usera
    (no, do pewnego stopnia).

    Pamietam do dzis jak wildifre pytal mnie przy pierwszym wlaczeniu
    jak chce sie laczyc z netem.
    Wpisalem "wifi only", ale predko zakumalem,
    ze cos nie gra, jak caly czas mialem aktualna pogode
    a bylem poza zasiegiem jakiegokolwiek wifi...

    Nie wiem czy pomoglby update systemu czy jakas aplikacja.
    Po prostu wrocilem na kolanach do symbiana.

  • 4. Data: 2011-08-17 11:45:21
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-17 13:20, Q pisze:

> [...]
    >
    > Nie wiem czy pomoglby update systemu czy jakas aplikacja.
    > Po prostu wrocilem na kolanach do symbiana.

    to znaczy, ze jestes cienki bolek i android Cie przerasta (serio).
    Androida mozesz tak wycwiczyc, ze bez Twojej zgody nawet nie sprobuje
    sie polaczyc z netem. Ale to trzeba chciec znalezc - i to nie jest jakos
    trudne i gleboko zaszyte.

    Dodatkowo (niezaleznie od konfiguracji) masz cala mase programow, ktore
    Cie informuja ile i jak (gprs/3g czy Wifi) sie sciaga.
    Pozostaje tylko kwestia zaokraglania przez operatorow sesji (patrz era
    po 100KB, ale juz np. Plus po 1KB) - ale to w tym przypadku nie ma az
    takiego znaczenia (kwestia rachunkow).

    Mi wystarczy na miesiac 20MB po gprs - reszta leci po Wifi (wtedy kiedy
    ja chce - a nie telefon)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2011-08-17 13:00:59
    Od: Emil <e...@g...com>

    On Aug 17, 1:45 pm, AL <a...@s...tam> wrote:
    > Androida mozesz tak wycwiczyc, ze bez Twojej zgody nawet nie sprobuje
    > sie polaczyc z netem. Ale to trzeba chciec znalezc - i to nie jest jakos
    > trudne i gleboko zaszyte.

    Podziel się jak, bo widocznie ja też jestem cienki bolek. Samo
    wyłączenie opcji "Mobile internet" NIE pomaga, Android/aplikacje na
    moim Hero potrafią tą opcje zignorować/włączyć, więc temu nie ufam.
    Aplikacje/ręczne przestawianie APN też NIE są opcją, gdyż istnieją
    sieci które akceptują traffic z dowolnym APN'em.

  • 6. Data: 2011-08-17 13:25:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 06:00:59 -0700 (PDT), Emil napisał(a):

> [...]
    > Aplikacje/ręczne przestawianie APN też NIE są opcją, gdyż istnieją
    > sieci które akceptują traffic z dowolnym APN'em.

    WOW.. również z wyłączonym? Respect..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta

  • 7. Data: 2011-08-17 13:53:12
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-17 15:00, Emil pisze:

> [...]
    > Aplikacje/ręczne przestawianie APN też NIE są opcją, gdyż istnieją
    > sieci które akceptują traffic z dowolnym APN'em.

    W ustawieniach:
    1. wylaczasz lacznosc: pol.z internetem (siec komorkowa) - to na wypadek
    gdyby zasieg wifi sie skonczyl i tel. chcial przejsc na siec komorkowa

    2. wylaczasz automatyczne akrualizowanie wszelkich programow (masz
    'ptaszka' podczas instalacji kazdego z programow

    3. wylaczasz automatyczna synchronizacje z kontem google

    Instalujesz dowolny widget (byc moze masz taki juz w telefonie - w
    nazwie ma zazwyczaj slowo zarzadzanie zasilaniem, itp)

    Ja polecam darmowego Widgetsoid (chyba najlepszy - ze wzgl. na
    mozliwosci konfiguracyjne) (ale jest tez masa innych, dobrych - np
    elixir - ale widgetsoid imho ma duzo wieksze mozliwosci i nie pozwala
    mieszac w ustawieniach apn)
    Wyciagasz sobie w widgecie podstawowe funkcje na pulpit, ktore
    wlaczasz/wylaczasz jednym palcem z glownego ekranu kiedy potrzebujesz
    (piktogramy), np:
    - WiFi
    - BT
    - MobileData (to pol interetowe via siec komorkowa)
    - 2g/3g (prelacznik miedzy sieciami - mozna czasami zaoszczedzic na
    zywotnosci baterii - ew. przelaczac sie na 3G gdy laczysz sie via
    MoibileData - ale to taki szczegol, ktory mozna tu pominac)
    - DataSync (synchronizacja uslug googlowych)
    - GPS
    - ...
    (ja mam jeszcze blokade obrotu, oswietlenie i blokade telefonu)

    Te wszystkie narzedzia zajmuja jeden rzadek ikon ekranu - a sa podstawa
    do konfiguracji twego fona. No i masz podglad jak i czy telefon w danej
    chwili kontaktuje sie ze swiatem.

    Wlaczasz poszczegolne funkcje, wtedy kiedy Ty chcesz (np. gdy jestes w
    zasiegu WiFi) a nie kiedy telefon chce (zwlaszcza pol. z internetem czy
    synchronizacje). To samo z aktualizacja oprogramowania.

    Dodatkowo konto SIP (to akurat moj tel.domowy) mam ustawiony, ze zglasza
    sie (tzn rejestruje aut. do sieci) tylko jak jest w zasiegu WiFi.
    (analogicznie program pocztowy (uzywam MailDroid'a), czy do czytanie
    grup dyskusyjnych), etc
    Akurat wiekszosc czasu mam zasieg WiFi (dom, praca) - wiec czesto nawet
    WiFi nie wylaczam, natomiast poza zasiegiem WiFi uzywam MobileData TYLKO
    wtedy, gdy to mi rzeczywisce jest niezbedne (swiadomie).

    Jesli wyjdziesz poza zasieg WiFi - to nic sie nie dzieje - dzieki
    wylaczeniu opcji MobileData, telefon nie przechodzi automatycznie na
    lacznosc internetu via siec komorkowa. Funkcje WiFi i powiazne z nia
    uslugi (np. SIP) usypiaja sie.

    Do kontoroli danych we/wy - polecam np. Traffic Statistic (rejestruje w
    tle zarowno ruch 2g/3g (wazne dla danych pakietowych) jak i via Wifi.
    Dziala stabilni, ma opcje konfiguracji, ktore uwazam za wystarczajace
    dla tego typu programu.
    .
    W momencie gdy dane pakietowe 2g/3g zblizaja mi sie do kresu wykupionego
    pakietu, zawczasu go zwiekszam (np. w mMobile za 5pln kolejne 100MB) - w
    w/w TraficStatistic ustawiasz sobie alarm - wiec ta informacja Ci nie
    umknie (jedynie ze wzgledu, ze roznie rozni operatorzy naliczaja
    sciagane dane - nalezy zachowac odpowiedna tolerancje, czyi zapas.)

    Powyzej podalem przyklad dwoch narzedzi, ktore powinny rozwiazac
    bolaczke niekontrolowanego dostepu do internetu telefonu.
    Oba za 'gratis' i sa w markecie do pobrania (podobnych im jet wiecej,
    ale te podane tu przypadly mi najbardziej do gustu)

    Zajmuja tylko jeden rzad ekranu (u mnie rownowaznosc 5ciu ikon) - a
    pozwalaja sprawnie zarzadzac telefonem (bez wchodzenia co chwila w opcje
    ustawien telefonu - bo to niewygodne).
    Od prawie 8-mu miesiecy (odkad mam telefon z androidem) nie zdarzyla mi
    sie zadna wpadka z przekroczeniem zalozonych limitow.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 8. Data: 2011-08-17 14:05:16
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-08-17 15:53, AL wysłał(a) wiadomość:
    > 2. wylaczasz automatyczne akrualizowanie wszelkich programow (masz
    > 'ptaszka' podczas instalacji kazdego z programow

    Każdy program pojedynczo w opcjach, czy jest gdzieś to hurtowo z listą
    aplikacji korzystających z Internetu? Czy ten Widgetsoid wykrywa, który
    program potrzebuje łączenia się z siecią?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2011-08-17 14:19:25
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-17 16:05, Krystek pisze:
    > 2011-08-17 15:53, AL wysłał(a) wiadomość:
    >
    > Każdy program pojedynczo w opcjach, czy jest gdzieś to hurtowo z listą
    > aplikacji korzystających z Internetu?

    w opcjach beda raczej tylko ustawienia dot. samego systemu.

    Ale jak wejdziesz sobie na market->moje aplikacje i klikniesz na jakisz
    zainstalowanej, to zobaczysz taka opcje jak: 'zezwalaj na automatyczne
    aktualizacje'. Jesli masz przy tym ptaszka odchaczonego - to go wylacz.
    Czy da sie to hurtowo? Nie wiem.

    > Czy ten Widgetsoid wykrywa, który
    > program potrzebuje łączenia się z siecią?

    on administruje polaczeniami, nie poszczegolnymi aplikacjami (to juz
    musisz sobie poszukac w jakims task managerze i opcjach jakie
    zaakceptowales dla roznych aplikacji zainstalowanych - zazwyczaj w
    momencie instalacji masz takie pytanie i zazwyczaj nikt tego nie czyta
    tylko akceptuje)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 10. Data: 2011-08-17 15:05:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.08.2011 AL <a...@s...tam> napisał/a:
    > W ustawieniach:

    [ciach]

    od piętnastu lat używam uniksów, więc kategorycznie sprzeciwiam się
    określaniu mnie mianem cienkiego bolka, ale chyba nie zdecyduję się na
    telefon z Androidem. Przecież szkoda życia na konfigurowanie i ciągłe
    pilnowanie tak prozaicznej rzeczy, jak telefon.
    --
    Samotnik