  • Data: 2011-08-22 17:42:07
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 16:49:51 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > I jeszcze raz zupełnie nie widzę jakichś systemowych przeszkód żeby robić
    > przemysłowy handheld z androidem i dedykowanymi sprzętowymi szpejami.

    Zupełnie jak niewidomy koń na pardubickiej.
    Niestety, wystarczy trochę poczytać newsów, gdzie zupełnie niedawno było
    pełno doniesieć, jak to Google ma zamiar wziać za mordę producentów
    sprzętu, bo obecna różnorodność urządzeń jest już poważnym problemem.
    Wytyczne systemowe będą teraz bardzo ścisłe, chyba, że ktoś bedzie chciał
    zaimplementować wyłącznie opensourcową część Androida, bez map, marketu i
    wszystkich takich szpejów.
    Kłopot w tym (kolejny), ze Google własnie zadeklarowało, że ta
    otwartoźródłowa część Androida też będzie się kurczyła w oczach:
    http://www.theregister.co.uk/2011/08/19/google_andro
    id_open_and_closed/
    WP7 to już w ogóle masakra, wymagania odnośnie sprzętu w ogóle wykluczają
    jakąkolwiek rozbudowę.

    > Przy w WM czym ten program będzie musiał zawierać selfmade biblioteki, nic
    > się nie zrobi samo. Albo masz biblioteki i piszesz na nie UI, nazywając
    > dumnie programem do mierzenia drgań telefonu, czy wykrywania przewodów
    > w ścianie, albo i robienia zdjęć. Albo masz sprzęt ze specyfikacją
    > (albo i nie) i robisz wszystko. Praktyka wskazuje że wszystkim opłaca się
    > model obiektowy, są programiści, sdk, biblioteki.

    Ale takich bibliotek jest sporo, samo środowisko jest znane od lat i dobrze
    udkokumentowane, więc jest to dosyć łatwo zrobić. Albo zmodyfikować
    istniejące - maniacy z xda-developers jakoś zmusili w końcu akcelerator
    graficzny w Kajzerce do pracy, mimo, że nie było do tego sterowników.

    > No właśnie na błędach MS powstało "nowe" podejście, jest specyfikacja
    > sprzętowa (chodzi o listę funkcjonalności (oczywiście)) dla telefonu z
    > androidem, dlaczego ma nie być podobnej dla przemysłowego handhelda.
    > I pozamiata rynek.

    To jest jakaś popierdółka a nie podejście. Rozwiązanie typu "rozwiązujemy
    problem ze sterownikami do różnych sprzętów poprzez likwidację różnych
    sprzętów" nie rozwiązuje dokładnie niczego. To chowanie głowy w piasek.

    > Mnie teoretycznie na nic, ale producentowi się opłacało i zrobił, dziwne nie?
    > A w praktyce, to jak się poczyta w Internecie co zdolni ludzie z takim RTV/AGD
    > wyprawiają...

    Ok, wytłumacz teraz czym się różni smartfon do którego nie ma programów od
    zwykłego telefonu (featurephone, dumbphone itp..)
    Czym się różni telewizor z linuxem bez dostępu do niego od telewizora z
    dowolnym innym systemem (bez dostępu do niego)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan