  • Data: 2011-08-22 16:49:51
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22.08.2011 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Małemu Kaziowi skanującemu dla zabawy i rachody trzy kody na rok wystarcza
    > świetnie.
    > Panu Kazimierzowi skanującemu 200 palet z towarem (i każde pudło na
    > palecie) nie wystarczy zdecydowanie. Zwłaszcza, że to powinno czasem mieć
    > porządną antenkę Wifi (czy też innej komunikacji radiowej w dzierżawionym
    > paśmie - bywa) wysłać poprzez znajdujący się 200 metrów dalej AP do
    > centralnego serwera magazynu. A magazyn z blach.

    Tak śmiesznie jest się ponabijać, a w praktyce, laserowe 1d są szybsze i
    generalnie lepsze, ale w coraz popularniejszych 2d już nie jest tak różowo.
    Biorąc pod uwagę że porównuje się telefon na rynek konsumencki z dedykowanym
    sprzętem to w ogóle to co widziałem wypada zadziwiająco dobrze.

    I jeszcze raz zupełnie nie widzę jakichś systemowych przeszkód żeby robić
    przemysłowy handheld z androidem i dedykowanymi sprzętowymi szpejami.

    > Nie, bo roboty jest więcej.
    > W Windows mobile wystarczy napisać sterownik do systemu i poźniej program w
    > C++.
    > W Androidzie trzeba sterownik do systemu, zhakować Dalvika dokładając mu
    > odpowiednie API, zrobić sobie odpowiednie bilblioteki itp. Kompletny
    > bezsens.

    Przy w WM czym ten program będzie musiał zawierać selfmade biblioteki, nic
    się nie zrobi samo. Albo masz biblioteki i piszesz na nie UI, nazywając
    dumnie programem do mierzenia drgań telefonu, czy wykrywania przewodów
    w ścianie, albo i robienia zdjęć. Albo masz sprzęt ze specyfikacją
    (albo i nie) i robisz wszystko. Praktyka wskazuje że wszystkim opłaca się
    model obiektowy, są programiści, sdk, biblioteki.

    > Nie WM straciło, tylko Microsoft olewał, olewał, aż olał kompletnie.
    > Problemy się zaczęły parę lat temu, jak np. w urządzeniach pojawiły się
    > akcelerometry, do których MS nigdy nie zrobił odpowiedniego zunifikowanego
    > API (nawet jeżeli wymagałoby to sterownika do systemu).
    > To zresztą jest dowód w powyższym paragrafie - brak ujednoliconego API/SDK
    > do różnych rozwiązań stał się przyczyną upadku WM, a tam jest to wszystko
    > ZNACZNIE prostsze przez brak jedynie słusznego middleware.
    > To samo było z akceleratorami graficznymi, kompasami itp.

    No właśnie na błędach MS powstało "nowe" podejście, jest specyfikacja
    sprzętowa (chodzi o listę funkcjonalności (oczywiście)) dla telefonu z
    androidem, dlaczego ma nie być podobnej dla przemysłowego handhelda.
    I pozamiata rynek.

    > owszem. Ale tam masz proprietary UI, co skutkuje, że na palcach jednej ręki
    > możesz policzyć urządzenia z embedded linux na które masz jakiekolwiek
    > oprogramowanie 3rd party. A skoro nie ma oprogramowania, to na cholerę ci
    > jakikolwiek system?

    Mnie teoretycznie na nic, ale producentowi się opłacało i zrobił, dziwne nie?
    A w praktyce, to jak się poczyta w Internecie co zdolni ludzie z takim RTV/AGD
    wyprawiają...

    --
    kakmaratgmaildotcom