eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eterna
    l-september.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Sun, 10 Jan 2016 10:09:44 -0600
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <n6tvj1$9id$1@dont-email.me>
    References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <d...@4...com>
    <9...@g...com>
    <n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6mpk4$1fm$1@dont-email.me> <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 10 Jan 2016 16:06:57 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="3920d660af9c0aaa6d4a8c77cc504c8d"; logging-data="9805";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19omygkxnluOgPPQIiplGyJ"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:xv52++lxKWSyoRySerkSOY3BzzE=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691841
    [ ukryj nagłówki ]

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    news:568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    > news:n6mpk4$1fm$1@dont-email.me...
    >> "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    >> news:568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>> Taaa, trochę dolców w plecy. W przypadku drogich sprzętów, to straty
    >>>>> mogą być i na setki dolarów.
    >>>>> Ciekawe co dalej z tymi zwrotami? Picują i sprzedają jako nieżuwany
    >>>>> czy sprzedają jako używany za 3/4 ceny?
    >>>>
    >>>> Jest kategoria produktu typu "open box", zwykle przeceniony właśnie
    >>>> te 10-15% lub więcej - tak kupiłem w sklepie "Best Buy" swoje pierwsze
    >>>> blue ray Samsunga: był bez pudełka, bez pilota ale za 60% ceny nowego.
    >>>> Pudełko mi niepotrzebne, instrukcja w internecie i uniweralny pilot
    >>>> za $10 sterujący TV i blue rayem załatwił sprawę. Nawiasem mówiąc
    >>>> do dziś on pracuje dobrze, oglądam przez niego Netflix, bo swój TV
    >>>> dokupiłem do niego fajny, 50" ale bez "mózgu", czyli nie jest to smart
    >>>> TV.
    >>>> Towar jedzeniowy zwrócony oczywiście nie wraca na półki, nawet gdy
    >>>> nowy, zapieczętowany - boją się chyba jakiegoś sabotażu. W supersamie
    >>>> spożywczym Target, przy dziale zwrotów, widuję cały koszyk pełny
    >>>> kartonów z sokami, pudełek z chrupkami, a nawet galonowa butla
    >>>> mleka i tacki z mięsem, wymieszane wszystko razem, w ciepełku...
    >>>> Ale elektronika "otwarta", czyli zwroty bez pudełka/instrukcji to
    >>>> niezła gratka w takich sklepach dla kogoś kto się zna i wie co kupuje
    >>>> bo można wyhaczyć coś bardzo tanio w porównaniu do detalu.
    >>>
    >>> To uczciwie postepują. Chociaż na tym Samsungu stracili więcej
    >>> niż kilka dolców.
    >>
    >> Dla dużego sklepu typu "Best Buy" to naprawdę "kilka dolców".
    >
    > Jeśli jakis model DVD ma niedoróbkę, wszyscy zwracają go do sklepu
    > i trzeba go sprzedawać jeszcze raz za pół ceny, to na tym towarze nic
    > nie zarobią.

    Zgoda, ale tu nie o to chodzi że zwracają bo ma jakąś niedoróbkę
    czy że jest zepsuty - wtedy sprzęt wraca na gwarancji do producenta.
    Tu chodzi o to że klient się "rozmyślił" - zmienił zdanie np. na temat
    że woli LG zamiast Samsunga, więc po 10 dniach używania przyniósł
    Samsunga i wymienił na LG. BestBuy został z ZADOWOLONYM
    klientem i wpełni sprawnym sprzętem który został przez 10 dni
    wymacany przez kogoś. Czasem jest coś więcej, bo np. zgubiony
    jest pilot lub instrukcja czy kabel-przejściówka, i wtedy ten fakt
    jest uwzględniony w dużo niższej cenie. Ale zwykle w każdym sklepie
    jest 2-3 przedmioty po prostu otwarte, nic im nie brakuje, są 10
    czy 15% tańsze tylko dlatego że plomby fabryczne są zerwane
    bo ktoś go w domu wyjął z pudełka, włączył parę razy i mu się
    coś tam nie spodobało i zaniósł do sklepu spowrotem.

    Jest dużo ludzi (w tym ja) że sprzętu elektronicznego nie traktują
    jak jakiegoś świętego przedmiotu który mozna kupić tylko w stanie
    fabrycznego dziewictwa, nierozpieczętowanego - zauważają fakt
    że czy ten DVD player postoi u mnie 10 dni czy u kogoś 10 dni
    to wartość jego nie spadła 15% i zamiast za coś zapłacić $500
    chętnie zapłacimy te $400 czy $425 aby mieć TEN SAM SPRZĘT.

    > Czy małe sklepy też przyjmują zroty w taki prosty sposób?

    Zdefiniuj termin "małe sklepy".

    >>> Miał chociaz gwarancję?
    >>
    >> Tak jest, przecież gwarancję daje producent, nie sklep.
    >
    > Ale gwarancja zaczęła swój bieg od dnia sprzedania po raz pierwszy.
    > Ty kupiłeś ten odtwarzacz niejako używany przez miesiąc.

    Teoretycznie można to tak interpretować jak mówisz :-)
    Natomiast w praktyce gwarancja liczy się od daty zakupu,
    i kupując towar otworzony w sklepie efekt jest taki jak
    gdy kupujesz towar nowy: dostajesz pełną gwarancję
    od daty widniejącej na Twoim paragonie.
    Pamiętaj, że w dużej skali ten mały procent sprzętu który
    generalnie się nie psuje nie będzie dla producenta żadnym
    obciążeniem finansowym gdy gwarancję będzie honorował przez
    13 a nie 12 miesięcy, czy - tymbardziej - 25 a nie 24 miesiące.

    >>>>>> Co ciekawe, dotyczy to
    >>>>>> również jedzenia - używając "satisfaction guarantee" możesz przynieść
    >>>>>> w połowie zjedzoną paczkę chipsów i oddać "bo Ci nie smakują" :-)
    >>>>>> Nie znam, przyznaję szczerze, nikogo komu chciałoby się to robić, ale
    >>>>>> jak ktoś dla zasady chce to może.
    >>>>>
    >>>>> Jak ja odniosłem do sklepu ewidentnie zepsutą wędlinę,
    >>>>> to właściciel jeszcze zrobił mi awanturę.
    >>>>
    >>>> I lubisz tam kupować?
    >>>> Jesteś pewnie u niego codziennie po nowe zakupy... ;-)
    >>>
    >>> Wcześniej kupowałem 70% wędlin w tym sklepie, ale teraz jest on na
    >>> bezterminowej czarnej liście.
    >>
    >> A no właśnie. A przecież nie o to chodzi gdy jesteś sprzedawcą
    >> detalicznym.
    >
    > Moja reklamacja miała miejsce chyba z rok temu, a ten sklep nadal
    > istnieje. Więc strategia opieprzania problematycznych klientów, nie jest
    > niestety taka zła. :((

    Istnieje to nie jest dobre kryterium - to oznacza tylko tyle że jakoś tam
    się mu opłaca tak funkcjonować. Kto wie czy nie miałby więcej dochodów
    gdyby lepiej traktował klientów - może mógłby zatrudnić więcej pracowników,
    rozbudować lokalizację, oferować więcej produktów, założyć filię swoją
    na sąsiednim osiedlu - czy też wygryźć konkurencję i mieć 2x więcej
    profitów.

    >>>>> A sprzedawanie produktów z przekroczonym terminem ważności
    >>>>> w osiedlowych sklepikach spotykam bardzo często.
    >>>>
    >>>> Z tym, że ja nie mówię o osiedlowych sklepikach z jednoosobowym
    >>>> właścicielem - ja mówię o dużych sieciach supersamów czy sklepów
    >>>> z elektroniką, odpowiednikach polskich Tesco czy Media Markt.
    >>>
    >>> 10-12 lat temu kolega opowiadał mi jak brał udział, jako ówczesny
    >>> pracownik, w recyklingu przedatowanej żywności w hipermarkecie. Nadpsute
    >>> produkty rozpakowywali, odcinali spleśniałą część, pakowali w nową folię
    >>> i naklejali nalepkę z nową datą ważności. Udka kurczaków miały nawet
    >>> kilka poziomów odświeżania.
    >>
    >> No ale to jest kryminał... Nakręciłby to na wideo i podać do Sanepidu.
    >
    > Jaki tam kryminał. Najwyżej mandat 500 zł.

    Kryminałby się zrobił - wystarczyłoby aby się zgłosił ktoś, kto się
    pochorował.
    Albo pod wpływem takiego filmu na portalu społecznościowym 100 lub 1000
    osób.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: