-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eterna
l-september.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: postarzanie nie poplaca
Date: Sun, 10 Jan 2016 10:09:44 -0600
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <n6tvj1$9id$1@dont-email.me>
References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<d...@4...com>
<9...@g...com>
<n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
<0...@g...com>
<n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
<n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
<n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
<n6mpk4$1fm$1@dont-email.me> <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 10 Jan 2016 16:06:57 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="3920d660af9c0aaa6d4a8c77cc504c8d"; logging-data="9805";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19omygkxnluOgPPQIiplGyJ"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:xv52++lxKWSyoRySerkSOY3BzzE=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691841
[ ukryj nagłówki ]"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
news:568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:n6mpk4$1fm$1@dont-email.me...
>> "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
>> news:568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>> Taaa, trochę dolców w plecy. W przypadku drogich sprzętów, to straty
>>>>> mogą być i na setki dolarów.
>>>>> Ciekawe co dalej z tymi zwrotami? Picują i sprzedają jako nieżuwany
>>>>> czy sprzedają jako używany za 3/4 ceny?
>>>>
>>>> Jest kategoria produktu typu "open box", zwykle przeceniony właśnie
>>>> te 10-15% lub więcej - tak kupiłem w sklepie "Best Buy" swoje pierwsze
>>>> blue ray Samsunga: był bez pudełka, bez pilota ale za 60% ceny nowego.
>>>> Pudełko mi niepotrzebne, instrukcja w internecie i uniweralny pilot
>>>> za $10 sterujący TV i blue rayem załatwił sprawę. Nawiasem mówiąc
>>>> do dziś on pracuje dobrze, oglądam przez niego Netflix, bo swój TV
>>>> dokupiłem do niego fajny, 50" ale bez "mózgu", czyli nie jest to smart
>>>> TV.
>>>> Towar jedzeniowy zwrócony oczywiście nie wraca na półki, nawet gdy
>>>> nowy, zapieczętowany - boją się chyba jakiegoś sabotażu. W supersamie
>>>> spożywczym Target, przy dziale zwrotów, widuję cały koszyk pełny
>>>> kartonów z sokami, pudełek z chrupkami, a nawet galonowa butla
>>>> mleka i tacki z mięsem, wymieszane wszystko razem, w ciepełku...
>>>> Ale elektronika "otwarta", czyli zwroty bez pudełka/instrukcji to
>>>> niezła gratka w takich sklepach dla kogoś kto się zna i wie co kupuje
>>>> bo można wyhaczyć coś bardzo tanio w porównaniu do detalu.
>>>
>>> To uczciwie postepują. Chociaż na tym Samsungu stracili więcej
>>> niż kilka dolców.
>>
>> Dla dużego sklepu typu "Best Buy" to naprawdę "kilka dolców".
>
> Jeśli jakis model DVD ma niedoróbkę, wszyscy zwracają go do sklepu
> i trzeba go sprzedawać jeszcze raz za pół ceny, to na tym towarze nic
> nie zarobią.
Zgoda, ale tu nie o to chodzi że zwracają bo ma jakąś niedoróbkę
czy że jest zepsuty - wtedy sprzęt wraca na gwarancji do producenta.
Tu chodzi o to że klient się "rozmyślił" - zmienił zdanie np. na temat
że woli LG zamiast Samsunga, więc po 10 dniach używania przyniósł
Samsunga i wymienił na LG. BestBuy został z ZADOWOLONYM
klientem i wpełni sprawnym sprzętem który został przez 10 dni
wymacany przez kogoś. Czasem jest coś więcej, bo np. zgubiony
jest pilot lub instrukcja czy kabel-przejściówka, i wtedy ten fakt
jest uwzględniony w dużo niższej cenie. Ale zwykle w każdym sklepie
jest 2-3 przedmioty po prostu otwarte, nic im nie brakuje, są 10
czy 15% tańsze tylko dlatego że plomby fabryczne są zerwane
bo ktoś go w domu wyjął z pudełka, włączył parę razy i mu się
coś tam nie spodobało i zaniósł do sklepu spowrotem.
Jest dużo ludzi (w tym ja) że sprzętu elektronicznego nie traktują
jak jakiegoś świętego przedmiotu który mozna kupić tylko w stanie
fabrycznego dziewictwa, nierozpieczętowanego - zauważają fakt
że czy ten DVD player postoi u mnie 10 dni czy u kogoś 10 dni
to wartość jego nie spadła 15% i zamiast za coś zapłacić $500
chętnie zapłacimy te $400 czy $425 aby mieć TEN SAM SPRZĘT.
> Czy małe sklepy też przyjmują zroty w taki prosty sposób?
Zdefiniuj termin "małe sklepy".
>>> Miał chociaz gwarancję?
>>
>> Tak jest, przecież gwarancję daje producent, nie sklep.
>
> Ale gwarancja zaczęła swój bieg od dnia sprzedania po raz pierwszy.
> Ty kupiłeś ten odtwarzacz niejako używany przez miesiąc.
Teoretycznie można to tak interpretować jak mówisz :-)
Natomiast w praktyce gwarancja liczy się od daty zakupu,
i kupując towar otworzony w sklepie efekt jest taki jak
gdy kupujesz towar nowy: dostajesz pełną gwarancję
od daty widniejącej na Twoim paragonie.
Pamiętaj, że w dużej skali ten mały procent sprzętu który
generalnie się nie psuje nie będzie dla producenta żadnym
obciążeniem finansowym gdy gwarancję będzie honorował przez
13 a nie 12 miesięcy, czy - tymbardziej - 25 a nie 24 miesiące.
>>>>>> Co ciekawe, dotyczy to
>>>>>> również jedzenia - używając "satisfaction guarantee" możesz przynieść
>>>>>> w połowie zjedzoną paczkę chipsów i oddać "bo Ci nie smakują" :-)
>>>>>> Nie znam, przyznaję szczerze, nikogo komu chciałoby się to robić, ale
>>>>>> jak ktoś dla zasady chce to może.
>>>>>
>>>>> Jak ja odniosłem do sklepu ewidentnie zepsutą wędlinę,
>>>>> to właściciel jeszcze zrobił mi awanturę.
>>>>
>>>> I lubisz tam kupować?
>>>> Jesteś pewnie u niego codziennie po nowe zakupy... ;-)
>>>
>>> Wcześniej kupowałem 70% wędlin w tym sklepie, ale teraz jest on na
>>> bezterminowej czarnej liście.
>>
>> A no właśnie. A przecież nie o to chodzi gdy jesteś sprzedawcą
>> detalicznym.
>
> Moja reklamacja miała miejsce chyba z rok temu, a ten sklep nadal
> istnieje. Więc strategia opieprzania problematycznych klientów, nie jest
> niestety taka zła. :((
Istnieje to nie jest dobre kryterium - to oznacza tylko tyle że jakoś tam
się mu opłaca tak funkcjonować. Kto wie czy nie miałby więcej dochodów
gdyby lepiej traktował klientów - może mógłby zatrudnić więcej pracowników,
rozbudować lokalizację, oferować więcej produktów, założyć filię swoją
na sąsiednim osiedlu - czy też wygryźć konkurencję i mieć 2x więcej
profitów.
>>>>> A sprzedawanie produktów z przekroczonym terminem ważności
>>>>> w osiedlowych sklepikach spotykam bardzo często.
>>>>
>>>> Z tym, że ja nie mówię o osiedlowych sklepikach z jednoosobowym
>>>> właścicielem - ja mówię o dużych sieciach supersamów czy sklepów
>>>> z elektroniką, odpowiednikach polskich Tesco czy Media Markt.
>>>
>>> 10-12 lat temu kolega opowiadał mi jak brał udział, jako ówczesny
>>> pracownik, w recyklingu przedatowanej żywności w hipermarkecie. Nadpsute
>>> produkty rozpakowywali, odcinali spleśniałą część, pakowali w nową folię
>>> i naklejali nalepkę z nową datą ważności. Udka kurczaków miały nawet
>>> kilka poziomów odświeżania.
>>
>> No ale to jest kryminał... Nakręciłby to na wideo i podać do Sanepidu.
>
> Jaki tam kryminał. Najwyżej mandat 500 zł.
Kryminałby się zrobił - wystarczyłoby aby się zgłosił ktoś, kto się
pochorował.
Albo pod wpływem takiego filmu na portalu społecznościowym 100 lub 1000
osób.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.16 21:17 Czarek Grądys
- 10.01.16 21:40 J.F.
- 11.01.16 11:37 yabba
- 12.01.16 01:26 Pszemol
- 12.01.16 08:09 Pszemol
- 12.01.16 08:09 Pszemol
- 12.01.16 09:47 yabba
- 12.01.16 11:05 d...@g...com
- 12.01.16 11:07 J.F.
- 12.01.16 11:46 yabba
- 12.01.16 12:22 yabba
- 12.01.16 12:13 J.F.
- 12.01.16 12:48 yabba
- 12.01.16 12:46 J.F.
- 12.01.16 13:06 d...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]