eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder1.news.weretis.net!news.roellig-ltd.de!
    open-news-network.org!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-medi
    a.com!peer03.am1!peering.am1!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <d...@4...com>
    <9...@g...com>
    <n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ge56$6ao$1@dont-email.me>
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Tue, 5 Jan 2016 14:23:09 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 160105-0, 05.01.2016), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 103
    Message-ID: <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1451999940 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 685 89.72.242.154:1174
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 158886687
    X-Received-Bytes: 6523
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691472
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:n6ge56$6ao$1@dont-email.me...
    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    > news:568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>>>> W USA, gdzie mieszkam i pracuję, sprzedawcy detaliczni dają od 15
    >>>>>>> do 30 dni na rutynowe zwroty towaru, który po zakupie nie spełnił
    >>>>>>> z jakiegoś powodu Twoich oczekiwań. Niektóre sklepy skasują 10-15%
    >>>>>>> zapłaconej kwoty ale większość zwraca całą zapłaconą sumę...
    >>>>>>> Jak jest w Polsce?
    >>>>>>
    >>>>>> Przy zakupie przez Internet masz 14 dni na zwrot towaru bez śladów
    >>>>>> użytkowania w oryginalnym opakowaniu.
    >>>>>> Niektóre sklepy odzieżowe dopuszczają zwrot lub wymianę ubrania
    >>>>>> w ciągu 30 dni. Oczywiście też bez śladów używania i z metką.
    >>>>>
    >>>>> Czyli rzeczywistość w Polsce faworyzuje sprzedawcę, nie kupującego.
    >>>>> Smutne.
    >>>>
    >>>> Czy w USA jest przepis o możliwości zwrotu towaru czy jest to ogólnie
    >>>> przyjęta praktyka sklepów?
    >>>
    >>> Tego niestety nie wiem.
    >>>
    >>>> Czy towar może być używany?
    >>>> Tzn. bez metek, ze zdjętymi foliami ochronnymi, z rozerwanym
    >>>> opakowaniem?
    >>>
    >>> Oczywiście że używany! Jak inaczej stwierdzisz że go nie lubisz? :-)
    >>
    >> W tym USA to macie Hamerykę. :)
    >>
    >>> A metki/pudełko możesz przynieść nawet jak są podarte czy oderwane.
    >>> Ułatwisz kasjerce użycie skanera do kodów paskowych przy realizowaniu
    >>> zwrotu... i przyspieszysz sobie całą operację zwrotu kasy...
    >>> Od tej reguły są pewne nieliczne wyjątki. Np. nośniki software, filmy
    >>> DVD
    >>> czy audio CD możesz tylko wymienić po otwarciu na taki sam nośnik
    >>> (w domyśle: przyniosłeś bo coś jest nie ten teges z Twoją płytką a nie
    >>> że
    >>> chcesz inną muzykę bo tą już sobie skopiowałeś). Ale generalnie rzecz
    >>> biorąc sklepy wolą mieć zadowolonego klienta i trochę dolców w plecy
    >>> niż wciskać ludziom niechciany towar na siłę.
    >>
    >> Taaa, trochę dolców w plecy. W przypadku drogich sprzętów, to straty mogą
    >> być i na setki dolarów.
    >> Ciekawe co dalej z tymi zwrotami? Picują i sprzedają jako nieżuwany czy
    >> sprzedają jako używany za 3/4 ceny?
    >
    > Jest kategoria produktu typu "open box", zwykle przeceniony właśnie
    > te 10-15% lub więcej - tak kupiłem w sklepie "Best Buy" swoje pierwsze
    > blue ray Samsunga: był bez pudełka, bez pilota ale za 60% ceny nowego.
    > Pudełko mi niepotrzebne, instrukcja w internecie i uniweralny pilot
    > za $10 sterujący TV i blue rayem załatwił sprawę. Nawiasem mówiąc
    > do dziś on pracuje dobrze, oglądam przez niego Netflix, bo swój TV
    > dokupiłem do niego fajny, 50" ale bez "mózgu", czyli nie jest to smart TV.
    > Towar jedzeniowy zwrócony oczywiście nie wraca na półki, nawet gdy
    > nowy, zapieczętowany - boją się chyba jakiegoś sabotażu. W supersamie
    > spożywczym Target, przy dziale zwrotów, widuję cały koszyk pełny
    > kartonów z sokami, pudełek z chrupkami, a nawet galonowa butla
    > mleka i tacki z mięsem, wymieszane wszystko razem, w ciepełku...
    > Ale elektronika "otwarta", czyli zwroty bez pudełka/instrukcji to
    > niezła gratka w takich sklepach dla kogoś kto się zna i wie co kupuje
    > bo można wyhaczyć coś bardzo tanio w porównaniu do detalu.

    To uczciwie postepują. Chociaż na tym Samsungu stracili więcej niż kilka
    dolców.
    Miał chociaz gwarancję?

    >
    >>> Co ciekawe, dotyczy to
    >>> również jedzenia - używając "satisfaction guarantee" możesz przynieść
    >>> w połowie zjedzoną paczkę chipsów i oddać "bo Ci nie smakują" :-)
    >>> Nie znam, przyznaję szczerze, nikogo komu chciałoby się to robić, ale
    >>> jak ktoś dla zasady chce to może.
    >>
    >> Jak ja odniosłem do sklepu ewidentnie zepsutą wędlinę,
    >> to właściciel jeszcze zrobił mi awanturę.
    >
    > I lubisz tam kupować?
    > Jesteś pewnie u niego codziennie po nowe zakupy... ;-)

    Wcześniej kupowałem 70% wędlin w tym sklepie, ale teraz jest on na
    bezterminowej czarnej liście.

    >
    >> A sprzedawanie produktów z przekroczonym terminem ważności w osiedlowych
    >> sklepikach spotykam bardzo często.
    >
    > Z tym, że ja nie mówię o osiedlowych sklepikach z jednoosobowym
    > właścicielem - ja mówię o dużych sieciach supersamów czy sklepów
    > z elektroniką, odpowiednikach polskich Tesco czy Media Markt.

    10-12 lat temu kolega opowiadał mi jak brał udział, jako ówczesny pracownik,
    w recyklingu przedatowanej żywności w hipermarkecie. Nadpsute produkty
    rozpakowywali, odcinali spleśniałą część, pakowali w nową folię i naklejali
    nalepkę z nową datą ważności. Udka kurczaków miały nawet kilka poziomów
    odświeżania.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: