-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder1.news.weretis.net!news.roellig-ltd.de!
open-news-network.org!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-medi
a.com!peer03.am1!peering.am1!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<d...@4...com>
<9...@g...com>
<n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
<0...@g...com>
<n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
<n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
<n6ge56$6ao$1@dont-email.me>
Subject: Re: postarzanie nie poplaca
Date: Tue, 5 Jan 2016 14:23:09 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 160105-0, 05.01.2016), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 103
Message-ID: <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1451999940 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 685 89.72.242.154:1174
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 158886687
X-Received-Bytes: 6523
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691472
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:n6ge56$6ao$1@dont-email.me...
> "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
> news:568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>>>> W USA, gdzie mieszkam i pracuję, sprzedawcy detaliczni dają od 15
>>>>>>> do 30 dni na rutynowe zwroty towaru, który po zakupie nie spełnił
>>>>>>> z jakiegoś powodu Twoich oczekiwań. Niektóre sklepy skasują 10-15%
>>>>>>> zapłaconej kwoty ale większość zwraca całą zapłaconą sumę...
>>>>>>> Jak jest w Polsce?
>>>>>>
>>>>>> Przy zakupie przez Internet masz 14 dni na zwrot towaru bez śladów
>>>>>> użytkowania w oryginalnym opakowaniu.
>>>>>> Niektóre sklepy odzieżowe dopuszczają zwrot lub wymianę ubrania
>>>>>> w ciągu 30 dni. Oczywiście też bez śladów używania i z metką.
>>>>>
>>>>> Czyli rzeczywistość w Polsce faworyzuje sprzedawcę, nie kupującego.
>>>>> Smutne.
>>>>
>>>> Czy w USA jest przepis o możliwości zwrotu towaru czy jest to ogólnie
>>>> przyjęta praktyka sklepów?
>>>
>>> Tego niestety nie wiem.
>>>
>>>> Czy towar może być używany?
>>>> Tzn. bez metek, ze zdjętymi foliami ochronnymi, z rozerwanym
>>>> opakowaniem?
>>>
>>> Oczywiście że używany! Jak inaczej stwierdzisz że go nie lubisz? :-)
>>
>> W tym USA to macie Hamerykę. :)
>>
>>> A metki/pudełko możesz przynieść nawet jak są podarte czy oderwane.
>>> Ułatwisz kasjerce użycie skanera do kodów paskowych przy realizowaniu
>>> zwrotu... i przyspieszysz sobie całą operację zwrotu kasy...
>>> Od tej reguły są pewne nieliczne wyjątki. Np. nośniki software, filmy
>>> DVD
>>> czy audio CD możesz tylko wymienić po otwarciu na taki sam nośnik
>>> (w domyśle: przyniosłeś bo coś jest nie ten teges z Twoją płytką a nie
>>> że
>>> chcesz inną muzykę bo tą już sobie skopiowałeś). Ale generalnie rzecz
>>> biorąc sklepy wolą mieć zadowolonego klienta i trochę dolców w plecy
>>> niż wciskać ludziom niechciany towar na siłę.
>>
>> Taaa, trochę dolców w plecy. W przypadku drogich sprzętów, to straty mogą
>> być i na setki dolarów.
>> Ciekawe co dalej z tymi zwrotami? Picują i sprzedają jako nieżuwany czy
>> sprzedają jako używany za 3/4 ceny?
>
> Jest kategoria produktu typu "open box", zwykle przeceniony właśnie
> te 10-15% lub więcej - tak kupiłem w sklepie "Best Buy" swoje pierwsze
> blue ray Samsunga: był bez pudełka, bez pilota ale za 60% ceny nowego.
> Pudełko mi niepotrzebne, instrukcja w internecie i uniweralny pilot
> za $10 sterujący TV i blue rayem załatwił sprawę. Nawiasem mówiąc
> do dziś on pracuje dobrze, oglądam przez niego Netflix, bo swój TV
> dokupiłem do niego fajny, 50" ale bez "mózgu", czyli nie jest to smart TV.
> Towar jedzeniowy zwrócony oczywiście nie wraca na półki, nawet gdy
> nowy, zapieczętowany - boją się chyba jakiegoś sabotażu. W supersamie
> spożywczym Target, przy dziale zwrotów, widuję cały koszyk pełny
> kartonów z sokami, pudełek z chrupkami, a nawet galonowa butla
> mleka i tacki z mięsem, wymieszane wszystko razem, w ciepełku...
> Ale elektronika "otwarta", czyli zwroty bez pudełka/instrukcji to
> niezła gratka w takich sklepach dla kogoś kto się zna i wie co kupuje
> bo można wyhaczyć coś bardzo tanio w porównaniu do detalu.
To uczciwie postepują. Chociaż na tym Samsungu stracili więcej niż kilka
dolców.
Miał chociaz gwarancję?
>
>>> Co ciekawe, dotyczy to
>>> również jedzenia - używając "satisfaction guarantee" możesz przynieść
>>> w połowie zjedzoną paczkę chipsów i oddać "bo Ci nie smakują" :-)
>>> Nie znam, przyznaję szczerze, nikogo komu chciałoby się to robić, ale
>>> jak ktoś dla zasady chce to może.
>>
>> Jak ja odniosłem do sklepu ewidentnie zepsutą wędlinę,
>> to właściciel jeszcze zrobił mi awanturę.
>
> I lubisz tam kupować?
> Jesteś pewnie u niego codziennie po nowe zakupy... ;-)
Wcześniej kupowałem 70% wędlin w tym sklepie, ale teraz jest on na
bezterminowej czarnej liście.
>
>> A sprzedawanie produktów z przekroczonym terminem ważności w osiedlowych
>> sklepikach spotykam bardzo często.
>
> Z tym, że ja nie mówię o osiedlowych sklepikach z jednoosobowym
> właścicielem - ja mówię o dużych sieciach supersamów czy sklepów
> z elektroniką, odpowiednikach polskich Tesco czy Media Markt.
10-12 lat temu kolega opowiadał mi jak brał udział, jako ówczesny pracownik,
w recyklingu przedatowanej żywności w hipermarkecie. Nadpsute produkty
rozpakowywali, odcinali spleśniałą część, pakowali w nową folię i naklejali
nalepkę z nową datą ważności. Udka kurczaków miały nawet kilka poziomów
odświeżania.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.16 23:44 Pszemol
- 08.01.16 00:15 yabba
- 08.01.16 04:30 Maciek
- 08.01.16 12:12 yabba
- 08.01.16 14:24 Maciek
- 08.01.16 20:39 Budyń
- 09.01.16 13:04 AlexY
- 09.01.16 13:08 Budyń
- 09.01.16 16:16 Jarosław Sokołowski
- 09.01.16 17:46 J.F.
- 09.01.16 18:16 Jarosław Sokołowski
- 09.01.16 18:32 J.F.
- 09.01.16 18:59 Jarosław Sokołowski
- 09.01.16 19:13 J.F.
- 09.01.16 21:00 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-18 Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- 2024-12-17 Rodzaj przekładni planetarnej z
- 2024-12-17 Z instrukcji do kitu
- 2024-12-17 Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-17 nie wyrzucaj starych opon
- 2024-12-17 znów elektryk:P
- 2024-12-17 "Ręczny" a przegląd.
- 2024-12-17 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-17 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-12-17 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-17 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-17 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-17 Kraków => Software .Net Developer <=