  • Data: 2016-01-09 17:46:08
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 16:16:26 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Nie, w pierwszej kolejności jest to kwestia pochodzenia. Do ceów spożywczych
    > można u nas używać wyłącznie chlorku sodu, kótry przeleżał w ziemi miliony
    > lat. Jeśli atom sodu połączył się z atomem chloru w reakcji zobojętnienia,
    > która zaszła dopiero co, to taka sól jest niekoszerna i żaden certyfikat
    > tego nie zmieni.

    Jestes pewien ? IMHO to az tak nie jest. Spelni normy, mozna wystawic
    certyfikat i sprzedawac.
    Natomiast przy braku certyfikatu ... to nie wiadomo co sie sprzedaje.
    Moze "zwykla sol", niegrozna, a moze np dodatkiem cyjanku. Nie wiadomo
    ... wiec zagrozenie jest.

    O ile pamietam ostatnia afere, to tam byla tzw sol wypadowa, czyli
    resztki po elektrolizie. Tam sie mozna spodziewac zageszczenia i
    roznych dodatkow - podchloryny, chlorany, material elektrod - rteci
    juz chyba nie.

    > Zanieczyszczenia, to druga sprawa. W Polsce niezanieczyszczona sól
    > spożywcza objęta jest dość wysoką akcyzą. Bez akcyzy jest sól jodowana.

    Jesli dobrze widze, to co najmniej od 2004 nie ma akcyzy na sol wcale.
    0257

    > Niektórzy uważają, że do wędlin i innych przetworów jodowana się nie
    > nadaje. Więc mają do wyboru albo tanią i nielegalną sól syntetyczną, albo
    > drogą i trudno dostępną czystą warzoną. Jodowanej jest pod dostatkiem.

    Wczesniej bylo 15% na sol warzona i kamienna zwykla, 7% na jodowana,
    i 0% na pozostala.
    IMO - biorac pod uwage zawartosc soli w wyrobach - nie sa to istotne
    roznice.
    Ale jak sie kupi sol odpadowa, a sprzeda jako spozywcza, to sie mozna
    troche dorobic ...

    J.