-
Data: 2016-01-05 13:52:28
Temat: Re: postarzanie nie poplaca
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
news:568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>>> W USA, gdzie mieszkam i pracuję, sprzedawcy detaliczni dają od 15
>>>>>> do 30 dni na rutynowe zwroty towaru, który po zakupie nie spełnił
>>>>>> z jakiegoś powodu Twoich oczekiwań. Niektóre sklepy skasują 10-15%
>>>>>> zapłaconej kwoty ale większość zwraca całą zapłaconą sumę...
>>>>>> Jak jest w Polsce?
>>>>>
>>>>> Przy zakupie przez Internet masz 14 dni na zwrot towaru bez śladów
>>>>> użytkowania w oryginalnym opakowaniu.
>>>>> Niektóre sklepy odzieżowe dopuszczają zwrot lub wymianę ubrania
>>>>> w ciągu 30 dni. Oczywiście też bez śladów używania i z metką.
>>>>
>>>> Czyli rzeczywistość w Polsce faworyzuje sprzedawcę, nie kupującego.
>>>> Smutne.
>>>
>>> Czy w USA jest przepis o możliwości zwrotu towaru czy jest to ogólnie
>>> przyjęta praktyka sklepów?
>>
>> Tego niestety nie wiem.
>>
>>> Czy towar może być używany?
>>> Tzn. bez metek, ze zdjętymi foliami ochronnymi, z rozerwanym
>>> opakowaniem?
>>
>> Oczywiście że używany! Jak inaczej stwierdzisz że go nie lubisz? :-)
>
> W tym USA to macie Hamerykę. :)
>
>> A metki/pudełko możesz przynieść nawet jak są podarte czy oderwane.
>> Ułatwisz kasjerce użycie skanera do kodów paskowych przy realizowaniu
>> zwrotu... i przyspieszysz sobie całą operację zwrotu kasy...
>> Od tej reguły są pewne nieliczne wyjątki. Np. nośniki software, filmy DVD
>> czy audio CD możesz tylko wymienić po otwarciu na taki sam nośnik
>> (w domyśle: przyniosłeś bo coś jest nie ten teges z Twoją płytką a nie że
>> chcesz inną muzykę bo tą już sobie skopiowałeś). Ale generalnie rzecz
>> biorąc sklepy wolą mieć zadowolonego klienta i trochę dolców w plecy
>> niż wciskać ludziom niechciany towar na siłę.
>
> Taaa, trochę dolców w plecy. W przypadku drogich sprzętów, to straty mogą
> być i na setki dolarów.
> Ciekawe co dalej z tymi zwrotami? Picują i sprzedają jako nieżuwany czy
> sprzedają jako używany za 3/4 ceny?
Jest kategoria produktu typu "open box", zwykle przeceniony właśnie
te 10-15% lub więcej - tak kupiłem w sklepie "Best Buy" swoje pierwsze
blue ray Samsunga: był bez pudełka, bez pilota ale za 60% ceny nowego.
Pudełko mi niepotrzebne, instrukcja w internecie i uniweralny pilot
za $10 sterujący TV i blue rayem załatwił sprawę. Nawiasem mówiąc
do dziś on pracuje dobrze, oglądam przez niego Netflix, bo swój TV
dokupiłem do niego fajny, 50" ale bez "mózgu", czyli nie jest to smart TV.
Towar jedzeniowy zwrócony oczywiście nie wraca na półki, nawet gdy
nowy, zapieczętowany - boją się chyba jakiegoś sabotażu. W supersamie
spożywczym Target, przy dziale zwrotów, widuję cały koszyk pełny
kartonów z sokami, pudełek z chrupkami, a nawet galonowa butla
mleka i tacki z mięsem, wymieszane wszystko razem, w ciepełku...
Ale elektronika "otwarta", czyli zwroty bez pudełka/instrukcji to
niezła gratka w takich sklepach dla kogoś kto się zna i wie co kupuje
bo można wyhaczyć coś bardzo tanio w porównaniu do detalu.
>> Co ciekawe, dotyczy to
>> również jedzenia - używając "satisfaction guarantee" możesz przynieść
>> w połowie zjedzoną paczkę chipsów i oddać "bo Ci nie smakują" :-)
>> Nie znam, przyznaję szczerze, nikogo komu chciałoby się to robić, ale
>> jak ktoś dla zasady chce to może.
>
> Jak ja odniosłem do sklepu ewidentnie zepsutą wędlinę,
> to właściciel jeszcze zrobił mi awanturę.
I lubisz tam kupować?
Jesteś pewnie u niego codziennie po nowe zakupy... ;-)
> A sprzedawanie produktów z przekroczonym terminem ważności w osiedlowych
> sklepikach spotykam bardzo często.
Z tym, że ja nie mówię o osiedlowych sklepikach z jednoosobowym
właścicielem - ja mówię o dużych sieciach supersamów czy sklepów
z elektroniką, odpowiednikach polskich Tesco czy Media Markt.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.16 14:23 yabba
- 07.01.16 23:44 Pszemol
- 08.01.16 00:15 yabba
- 08.01.16 04:30 Maciek
- 08.01.16 12:12 yabba
- 08.01.16 14:24 Maciek
- 08.01.16 20:39 Budyń
- 09.01.16 13:04 AlexY
- 09.01.16 13:08 Budyń
- 09.01.16 16:16 Jarosław Sokołowski
- 09.01.16 17:46 J.F.
- 09.01.16 18:16 Jarosław Sokołowski
- 09.01.16 18:32 J.F.
- 09.01.16 18:59 Jarosław Sokołowski
- 09.01.16 19:13 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=