  • Data: 2015-11-22 18:43:18
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sundayman pisze:

    > e tam :)
    > Nie potwierdzam. Natomiast faktem jest, że kiedy po dłuższym czasie
    > używania tylko maka potrzebowałem coś robić w windows, to faktycznie
    > ciężko się przenieść było :)

    Zawsze przestawić się ciężko, obojętnie w którą stronę. W Apple mieli
    strategię taką: ma być intuicyjnie. A intuicyjność stoi w sprzeczność
    z ergonomią. Nie krytykuję tej strategii, wiem, że w ten sposób łatwiej
    było produkt sprzedać, więc było to posunięcie mądre. Ja to nawet mam
    starą "lodóweczkę", czasem pokazuję młodzieży, która wierzy, że w Maku
    zwsze wszystko było proste. No to weź w tym coś kurna zrób. Jesteśmy
    w takiej samej sytuacji, jak w roku 1984 -- jest to nieznany interfejs,
    bo nawet ci co używali, to zapomnieli. Sporo czsu trzeba by rozkminić
    podstawowe rzeczy. A w Systemie 1 nie ma ich zbyt dużo. I tu dochodzimy
    do punktu 2 genialnej strategii -- cena. Gdyby ten komputer na początku
    był tańszy, to by nie zawojował rynku. Nikt by nie chciał ślęczeć tydzień
    nad tanim badziewiem, nim zrobi coś użytecznego. Ale skoro tyle zapłacił,
    to przecież tak łatwo się nie podda.

    > Oczywiście, dlatego to jest legalne. No ale - czy na pewno do końca
    > "w porządku" ?

    Jasne, że w porządku! Mnie się to podoba, cały czas podziwiam firmę,
    która swoją ciężką pracą tyle potrafi zarobić.

    --
    Jarek