    Date: Tue, 24 Feb 2015 19:55:17 +0100
    From: depros <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: polska bieda

    > Wolisz za metry proszę: ceny u nas to od 27zł za m2 tynki wewnętrzne.
    > Materiał poniżej 7zł za m2. 20zł za m2 to jest zarobek z fakturą.
    > Dziennie dwóch tynkarzy robi lekko jakieś 100m2 (samych tynków robią
    > więcej ale wcześniej jeden dzień poświęcają na przygotowania: listwy w
    > narożnikach, gruntowanie itp.

    To ja widziałem Wrocław 22 zł m2 na gotowo, chcesz?
    Tynkarz ma 8 pln/m2.

    > Czyli mamy 2 tysiące na dzień. Połowa idzie na koszty działalności zusy
    > i inne pierdoły. Zostaje tysiąc do podziału na dwóch. 500 * 15 dni w
    > miesiącu (bo nie zawsze jest robota czasem przestój) i już wiadomo
    > dlaczego tynkarze na budowę przyjeżdżają BMW X-cośtam.

    No Tynkarze Ci których widziałem dojeżdżają na budowę leciwym Punto z
    1998 r.

    > Tak samo jak niewielu się nadaje by zostać lekarzem czy programistą.

    Miłe że porównujesz do takich fachów jak lekarz i programista:)
    Garze i prestiż trochę inny.

    > W jakiej wodzie. Tynkarz ręce ma suchutkie. Jak już to problemem nie są
    > stawy ale skóra która od cementu się wysusza i pęka.

    Ja widziałem kable 380 V i mnóstwo wody.

    > Pod koniec lat 90-tych dorabiałem sobie robiąc gładzie i malując. Już
    > wtedy brałem 8zł za godzinę. (od tego oczywiście płaciłem podatek). I
    > to było mniej niż brali fachowcy.

    > Z praktyki. Nie warszawa, a Śląsk. Postawienie prostej więźby
    > dwuspadowego dachu to koszt 5-10 tysięcy. 4 osobowa ekipa (dwóch cieśli
    > i dwóch "fizycznych") robi to w dwa dni.

    Ja tych ze Śląska widzę na budowie we Wrocławiu robią ocieplenie,
    elewacje, płyty gips karton. Pytałem o elewacje to chłop mówił że ma
    2000 pln za od 7 do 17 daje 10 godzin i 5 dni tydzień.

    > Szukałem nie raz. Telefon za każdym razem milczy jak zaklęty :-)

    Może ja Ci będę szukał:) Podaj kontakt do siebie:-)

    > Niemal codziennie wysłuchuję skarg właścicieli że nie mają kim robić.
    > Bezrobocie w pobliskich Gliwicach już spadło poniżej 6%.

    > Ano, tak to jakoś wychodzi :-)
    > Ale w DE ten sam budowlaniec zarobi te same 20 ale EUR :-) A busy z
    > pracownikami kursują w tę i z powrotem :-)

    Nie jest tak kolorowo w Niemczech, niby robotnik dostaje 30 euro ale
    musi być zatrudniany przez agencje która z każdej godziny kasuje 19 euro
    zostaje 11 euro godzina i życie na dwa domy - jeden w Polsce z żoną
    drugi pracowniczy w de. Rozmawiałem z chłopakami na budowie i mówili że
    przerobili i dla żonatego się nie opłaca.

    Na czarnucha mogą nie zapłacić i nie wiadomo co zrobić bo to nie Polska
    że się Krzyśka i Rafała weźmie i pójdzie na negocjacje;)