-
Data: 2015-01-09 10:35:36
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 2015-01-09, o godz. 10:28:59
"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał(a):
Jeszcze raz bo nieświadomie uciąłem koniec:
Dorwałem wczoraj telefonicznie na chwilę moje OZI. ;-)
Odcinki autostrady A1 między Rusocinem i Toruniem kosztowały w sumie
~5,07mld. Co ważne jest to koszt budowy tzn. nie zawiera się w tym
koszty wykup ziemi i procedur administracyjnych (pozwolenia,
uzgodnienia etc.). Wykup ziemi i prawie wszystkie pozwolenia wykonuje
GDDKiA - bo to ona zostaje autostrady po wygaśnięciu koncesji. Co do
ceny wykupu gruntów moje OZI nie potrafiło z pamięci podać danych ale
podało metodę szacunku: Autostrada ma tam ~150kilometrów. Pas
wykupionego gruntu pod autostradę to w przybliżeniu ~50m. W sumie daje
to ~7,5-8km^2 czyli ~7,5-8mln m^2 wykupionego gruntu. Trzeba by
sprawdzić średnią cenę m^2 gruntu na Kujawach i Pomorzu w chwili
budowy - w ARiMR ceny za 2009 rok to około 2,70 w pomorskim i 3.00 w
kujawsko-pomorskim za ziemię najwyższej klasy. Cen płacona za
grunt pod autostradę jest zwykle 3-4 razy większa niż grunt
orny. Wyliczenia szacunkowe na tej podstawie można zrobić: 8mlnx3,00x4
daje w sumie jakieś 96mln za ziemie. Dodajmy 20% - wiadomo że z jednej
strony głównie ziemie gorsze ale z drugiej dochodzi powierzchni dróg na
zjazdach, miejscami też jest drożej bo np. jakiś dom burzono i za niego
trzeb było zapłacić. Z drugiej strony część strasy to ziemie Skarbu
Państwa. Niestety nie jestem w stanie oszacować ile kosztowały
pozwolenia, łapówki etc. Koncesja zakłada w przypadku A1 budowę,
eksploatację i przekazanie po 30 latach drogi GDDKiA.
Co do budowy dodatkowego pasa OZI nie podało mi kosztów. Natomiast
zwróciło uwagę na to że jeśli w koncesji był przewidziany wymóg
rezerwacji miejsca pod 3 pas to grunt pod jego budowę został już
wykupiony. Wszelkie obiekty stałe (zjazdy, mosty, przepusty, wiadukty,
prześwity pod nimi) są już wybudowane z zapasem pod 3 pas. Więc
faktyczne roboty to głównie roboty ziemne przy nasypach, stabilizacja
podłoża i wybudowanie jezdni. Wiec na pewno zdecydowanie mniej niż przy
budowie 1/3 drogi na nieprzygotowanym gruncie. Niestety szacunku typu
"wtedy to byłoby 5% drożej a teraz 15%" nie uzyskałem od OZI ale
stwierdził że obecnie może to być nawet 2-3 razy droższe ze względu na
konieczność zatrudnienia nowego wykonawcy, prace bez zamknięcia a
przebudowa generuje na takim samym odcinku więcej robót niż pierwotnej
budowie. Bo trzeba demontować sporo rzeczy dostosowanych do 2 pasów i
instalować dla drogi 3 pasmowej.
Zdrówko
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.15 12:54 J.F.
- 09.01.15 12:58 J.F.
- 09.01.15 13:12 J.F.
- 09.01.15 13:14 J.F.
- 09.01.15 13:22 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 09.01.15 13:42 J.F.
- 09.01.15 15:08 J.F.
- 11.01.15 12:24 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=