-
Data: 2015-01-09 13:22:52
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 2015-01-09, o godz. 12:54:51
"J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:20150109103536.12976bfc@babcia-workstat
ion...
> >Odcinki autostrady A1 między Rusocinem i Toruniem kosztowały w sumie
> >~5,07mld. Co ważne jest to koszt budowy tzn. nie zawiera się w tym
>
> za jakies 150 km ?
> 34mln/km, ~10mln $/km ... takie mniej wiecej dane sie spotyka.
Takie kwoty podaje wykonawca. 88,78km za 2mld PLN (520mln ojro) i 62,4km
za 3.07mld PLN (730mln ojro).
> cos mi sie kojarzy 60m. Ale moze zmienili i teraz jest zmienne.
OZI twierdził 50. ;-)
> Hm, czy to zasadne ? Przy wywlaszczaniu powinna byc podstawa aktualna
> cena gruntu.
> A potem bedzie "nie mozemy zaplacic wiecej niz wynosi wartosc".
To nie takie proste. Tam się nie wywłaszcza tylko negocjuje. Wtedy
kiedy budowali to bardzo niechętnie ze specustawy wywłaszczali i to
raczej traktowano jako ostateczność. "Zwykła" cena za m^2 nei jest zbyt
dobrym przelicznikiem bo w wykupie poza tym co przejmowano
uwzględniano tez straty spowodowane budową typu. zmniejszenie plonów
czy spadek wartości niewykupywanych części. Stąd te ceny są wyższe niż
przy takim "zwykłym' wykupie.
> >Wyliczenia szacunkowe na tej podstawie można zrobić: 8mlnx3,00x4
> >daje w sumie jakieś 96mln za ziemie. Dodajmy 20% - wiadomo że z
> >jednej
>
> Tak czy inaczej - drobiazg przy tych 5 mld.
Też na to zwróciłem uwagę. Że nawet jeśli wszelkie pozwolenia, ustania,
prace wstępne etc. to wychodzi że to jest kilka procent kosztów samej
budowy.
> Albpo podzielono pole na pol ...
Dlatego cena była 3-4 większa od rynkowej - uwzględnia takie straty.
> Myslisz ze jakies byly ?
>
> Tu o ile sie orientuje to inny model - inwestor buduje, utrzymuje,
> nawet wystawia bilety na bramkach, ale GD mu placi stala kwote
> tytulem splaty budowy, oplaty za utrzymanie itp. Byc moze pomniejsza
> wplyw o kwoty z biletow, a moze nie pomniejsza, tylko naleznosc z
> biletow operator przelewa do GD czy tam KFD.
>
> W tym momencie to GD ponosi koszta pozwolen, a lapowki ... to GD
> zalezy na budowie autostrady, to niech placi :-)
Na budowie zależy temu kto ma koncesję. Bo to na eksploatacji się
zarabia.
> A moze tam wszyscy wiedza, ze trzeba zarezerwowac 10% w ofercie, zeby
> sie potem nie czepiali przy odbiorach i placili na czas :-)
To nie tak. Największe koszty ponosi operator czy GDDKiA - bo to oni są
inwestorami. Firma budowlana na budowie zarabia - ona ma wybudować
zgodnie z projektem i przejść odbiory wewnętrzne. Dopuszczenie do ruchu
i wszelkie pozwolenia to już operator.
> >Co do budowy dodatkowego pasa OZI nie podało mi kosztów. Natomiast
> >zwróciło uwagę na to że jeśli w koncesji był przewidziany wymóg
> >rezerwacji miejsca pod 3 pas to grunt pod jego budowę został już
> >wykupiony. Wszelkie obiekty stałe (zjazdy, mosty, przepusty,
> >wiadukty,
> >prześwity pod nimi) są już wybudowane z zapasem pod 3 pas. Więc
> >faktyczne roboty to głównie roboty ziemne przy nasypach, stabilizacja
> >podłoża i wybudowanie jezdni.
>
> Pasa awaryjnego. Bo nowy pas ruchu powstanie raczej na starym pasie
> awaryjnym.
Nowy pas awaryjny trzeba dobudować - o określonych parametrach. Koszty
tak naprawdę porównywalne czy to jedno czy drugie.
>
> >Wiec na pewno zdecydowanie mniej niż przy
> >budowie 1/3 drogi na nieprzygotowanym gruncie.
>
> Nawet 1/4 biorac pod uwage pas awaryjny,
Ja sądzę że to 10-15% drożej niż przy natychmiastowej budowie - nie
więcej. Ale to tylko mój szacunek.
> Ale tez trzeba bedzie przestawiac slupki, barierki. Czy tez raczej
> demontowac stare i stawiac nowe, bo stare juz troche nadgryzione ...
Słupki i barierki to ułamek kosztów. Najwięcej kosztują prace ziemne,
podbudowa i sam pas. Zwłaszcza że np. ekrany są zwykle na tyle
odsunięte od jezdni że przy poszerzeniu nie będzie się ich
przebudowywać.
>
> Czyli Shrek moze miec racje, ze to niewielka oszczednosc byla, a moze
> i rozrzutnosc.
Ja wprost uważam że wybudowanie od początku trzech pasów byłoby tańsze
niż budowa dwóch i dodatkowe poszerzenie.
> Tak nawiasem mowiac - 5 mld na 30 lat, to wypada placic ze 300-400
> mln rocznie. Oj, chyba nawet wiecej.
> 800k-1.1 mln dziennie ... przy sredniej 20k pojazdow na dobe wychodzi
> 40-55 zl na pojazd.
> Osobowe moze nieco mniej, jesli ciezarowki wiecej.
>
> To te proponowane 51zl za 150km A2 miesci sie w normie, choc jak
> budowali, to koszta byly inne.
W tej chwili na obwodnicy Poznania jest około 60-tysięcy na dobę. A1
miało w połowie 2014 średnio 37 tysięcy pojazdów na dobę, Ponad 50
tysięcy w lipcu i ~85 tys. w weekend świąteczny w sierpniu.
Zdrówko
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=