-
Data: 2015-01-09 10:28:59
Temat: Re: podwyzka na A2
Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 2015-01-07, o godz. 14:16:00
masti <g...@t...hell> napisał(a):
> właśnie nie wiem. dlatego też bym chętnie zobaczył jakieś realne dane.
> choćby przybliżone.
Dorwałem wczoraj telefonicznie na chwilę moje OZI. ;-)
Odcinki autostrady A1 między Rusocinem i Toruniem kosztowały w sumie
~5,07mld. Co ważne jest to koszt budowy tzn. nie zawiera się w tym
koszty wykup ziemi i procedur administracyjnych (pozwolenia,
uzgodnienia etc.). Wykup ziemi i prawie wszystkie pozwolenia wykonuje
GDDKiA - bo to ona zostaje autostrady po wygaśnięciu koncesji. Co do
ceny wykupu gruntów moje OZI nie potrafiło z pamięci podać danych ale
podało metodę szacunku: Autostrada ma tam ~150kilometrów. Pas
wykupionego gruntu pod autostradę to w przybliżeniu ~50m. W sumie daje
to ~7,5-8km^2 czyli ~7,5-8mln m^2 wykupionego gruntu. Trzeba by
sprawdzić średnią cenę m^2 gruntu na Kujawach i Pomorzu w chwili
budowy - w ARiMR ceny za 2009 rok to około 2,70 w pomorskim i 3.00 w
kujawsko-pomorskim za ziemię najwyższej klasy. Cen płacona za
grunt pod autostradę jest zwykle 3-4 razy większa niż grunt
orny. Wyliczenia szacunkowe na tej podstawie można zrobić: 8mlnx3,00x4
daje w sumie jakieś 96mln za ziemie. Dodajmy 20% - wiadomo że z jednej
strony głównie ziemie gorsze ale z drugiej dochodzi powierzchni dróg na
zjazdach, miejscami też jest drożej bo np. jakiś dom burzono i za niego
trzeb było zapłacić. Z drugiej strony część strasy to ziemie Skarbu
Państwa. Niestety nie jestem w stanie oszacować ile kosztowały
pozwolenia, łapówki etc. Koncesja zakłada w przypadku A1 budowę,
eksploatację i przekazanie po 30 latach drogi GDDKiA.
Co do budowy dodatkowego pasa nie OZI nie podało mi kosztów. Natomiast
zwróciło uwagę na to że jeśli w koncesji był przewidziany wymóg
rezerwacji miejsca pod 3 pas to grunt pod jego budowę został już
wykupiony. Wszelkie obiekty stałe (zjazdy, mosty, przepusty, wiadukty,
prześwity pod nimi) są już wybudowane z zapasem pod 3 pas. Więc
faktyczne roboty to głównie roboty ziemne przy nasypach, stabilizacja
podłoża i wybudowanie jezdni. Wiec na pewno zdecydowanie mniej niż przy
budowie 1/3 drogi na nieprzygotowanym gruncie. Niestety szacunku typu
"wtedy to byłoby 5% drożej a teraz 15%" nie uzyskałem od OZI ale
stwierdził że obecnie może to być nawet 2-3 razy droższe ze względu na
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.15 10:35 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 09.01.15 12:54 J.F.
- 09.01.15 12:58 J.F.
- 09.01.15 13:12 J.F.
- 09.01.15 13:14 J.F.
- 09.01.15 13:22 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 09.01.15 13:42 J.F.
- 09.01.15 15:08 J.F.
- 11.01.15 12:24 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=