  • Data: 2015-01-09 13:42:37
    Temat: Re: podwyzka na A2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 16:41:57 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Zgodny facet jestem. Maksymalnie powinno kosztować tyle co
    >zaoszczędzone paliwo.

    Ale jakos dyskretnie pominales przypadek gdy oszczednosci paliwa nie
    ma, a wrecz jest strata. A to bym rzekl - przypadek dominujacy.
    I co wtedy - kasa na koncu autostrady wyplaca :-)

    >Czas i wygoda to zysk kierowcy.

    I wlasnie za to kierowca placi ekstra, czasem dorzucajac jeszcze
    troche w dodatkowym paliwie :-)

    >A bezpieczeństwo zysk państwa.

    A to zalezy - ile ma lat i ile bedzie kosztowalo leczenie. Taki
    60-latek jak sie zabije, to czysty zysk dla panstwa :-)

    >Autostrada to taka sama działalność gospodarcza jak każda inna.

    No, troche inna. Choc glownie z winy nas/panstwa, ze chcemy to
    koniecznie regulowac. Mozna by puscic na zywiol ... tylko wtedy by
    chyba nie powstaly.

    >Chcę cen urzędowych na chleb, masło mięso, cukier i kartofle. Takich
    >żeby producentom się opłacało i żeby godziwie zarabiali.

    A ile to jest godziwie i czemu tak malo/duzo ?
    Doswiadczenie uczy, ze nic dobrego z tego nie wyniknie.

    Na cukier to sie chyba doczekales - cena jest mocno regulowana, choc
    pare lat temu sie okazalo ze jednak slabo.

    J.