  • Data: 2013-07-20 07:39:23
    Temat: Re: pl. usenet o agile
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/07/2013 14:50, A.L. wrote:

    > Drogi Kolego, kolega chce mnie pzrekonac do czego?...

    Że tego typu umowy mogą być bardzo niekorzystne dla klienta. Że rzekoma
    zaleta fixed time fixed scope że niby wiemy co i kiedy dostaniemy i
    wiemy ile zapłacimy to miraż. W rzeczywistości klient nie wie kiedy
    dostanie to, czego chce ani ile to będzie kosztować, jedynie tyle, że na
    pewno nie będzie to taniej niż opiewa umowa.

    Kolega miał tezę, że poważni klienci zawsze zawierają umów time and
    materials, bo nikt nie zamiawia systemu nie wiedząc wcześniej ile
    zapłaci i kiedy dostanie. Otóż chcę kolegę przekonać, że część klientów
    zdaje sobie sprawę, że z fixed time, fixed scope również tego nie
    wiedzą. Dość spora grupa też uważa, że time and materials i Agile
    pozwoli zrobić to taniej, da rezultat bardzej odpowiadający potrzebom,
    oraz ograniczy wiele rodzajów ryzyka.

    > Nie neguje ze sa dziedziny gdzie Aglie sie sparwdza doskonale, gdzie
    > siedzi sie z klientem przy jednym ekranie, nie robi sie zadnych
    > planow, umow i aneksow i gdzie zadna ze stron nie wie o co chodzi.
    > Ale to dla mnie jak bajki o elftch i trollach

    W branży finansowej się sprawdza, akurat wiem jak jest z software house
    robiącym oprogramowanie dla banków inwestycyjnych, gdzie w tym samym
    business unit są projekty agile i nie-agile. Plany, umowy i aneksy jak
    najbardziej są, nikt (w develomencie) nie siedzi z klientem przy jednym
    ekranie, ale Agile nie tylko daje się stosować, ale też daje lepsze
    rezultaty niż tradycyjne metody.