    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pieszy vs osobówka
    Date: Wed, 20 May 2015 22:10:11 +0200
    <mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
    <555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
    <555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
    <555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
    <555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
    <555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
    <555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl>
    <555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2015-05-20 21:13, bartosz wrote:

    > Kiepski bylby z Ciebie naukowiec ;) - nie umiesz lub nie chcesz dociekac
    > zrodla zjawiska.....

    Bo ja nie naukowiec jestem, a inżynier. Jak coś działa, a nowe
    rozwiązanie nie przynosi spektakularnych efektów to działa
    kompatybilnośc wsteczna - nie warto zmieniać.

    > A nie - ze wieksze, a konie mniej przewidywalne i trudniej manewrowalne?

    A od czego większe, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?

    > OT - akurat dobor kolorow ma glebokie podstawy fizyczne i biologiczne :)

    Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby były kompletnie
    nietrafione i tak by zostały. Podobnie jak klawiatura, uniemożliwiająca
    zbyt szybkie pisanie (żeby się maszyna do pisania nie zacinała)

    > Tak sie strasznie podnieciles, a tymczasem wyniki sa calkiem porownywalne!
    >
    > Wg pomiarow rzeczywistych dla tramwaju opo 1/4 nienie srednie wysz?o miedzy 3,1
    > a 4,5 m/s2, natomiast dla samochodu (zrodlo:
    > https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
    > stawiasz mi piwo) wyniki oscyluja w zakresie 4-7 m/s2 i dodatkowo zaleza od
    > niejednoznacznego wplywu dodatkowych czynnikow jak np. cisnienie powietrza w
    > oponach.

    https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf

    Ja tam widzę na asfalcie praktycznie wszystkie powyżej -6m/s^2. Dalej
    zapominasz, że liczą się tak naprawdę dane historyczne. Tramwaje z
    napędem owsowym hamulców szynowych nie posiadały. Zresztą obecnie
    również hamulców szynowych do normalnego hamowania się nie używa. Co jak
    już pisałem tak naprawdę znaczenia nie ma, bo liczą się dane z połowy
    XIX wieku. Gdzie mogę odebrać browara?

    > Gdyby porownac hamowanie tramwaju na mokrych szynach do hamowania samochodu
    > na mokrej drodze, to zakresy opoznien praktycznie sie pokrywaja (tramwaj: do
    > 4,5 m/s2, a samochod: do 5 m/s2).
    >
    > I co - lyso ci?

    Zupełnie nie. Pisałem ci wcześniej - nie o to chodzi. Nie dość że nie
    umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co się do ciebie pisze.

    Shrek.

    Shrek.