-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pieszy vs osobówka
Date: Wed, 20 May 2015 22:10:11 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 60
Message-ID: <mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl>
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
<555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
<555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
<555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
<555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
<555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
<555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
<mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl>
<555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1432152609 11366 83.142.198.226 (20 May 2015 20:10:09
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 20 May 2015 20:10:09 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562633
[ ukryj nagłówki ]On 2015-05-20 21:13, bartosz wrote:
>> To mo?e ty o tym rozmawiasz. Jak dla mnie jest powodem dla którego tramwaj
>> ma pierwszenstwo jest to, ?e tak sie przyje?o. I tyle - poniewa? tak sie
>> przyje?o, a wszyscy chc?, ?eby by?o jednolicie, to tak w?a?nie bedzie.
>
> Kiepski bylby z Ciebie naukowiec ;) - nie umiesz lub nie chcesz dociekac
> zrodla zjawiska.....
Bo ja nie naukowiec jestem, a inżynier. Jak coś działa, a nowe
rozwiązanie nie przynosi spektakularnych efektów to działa
kompatybilnośc wsteczna - nie warto zmieniać.
>> Nie wiem, który kraj przyj?? takie rozwi?zanie, wiec ci nie odpowiem.
>> Strzelam, ?e mog?o byae tak, ?e tramwaje konne by?y po prostu pierwsze.
>
> A nie - ze wieksze, a konie mniej przewidywalne i trudniej manewrowalne?
A od czego większe, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?
>> Ma to z grubsza takie samo znaczenie jak powód dla którego w pierwszym
>> kraju przyjeto ?e czerwone znaczy stój, a zielone - mo?esz jechaae.
>
> OT - akurat dobor kolorow ma glebokie podstawy fizyczne i biologiczne :)
Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby były kompletnie
nietrafione i tak by zostały. Podobnie jak klawiatura, uniemożliwiająca
zbyt szybkie pisanie (żeby się maszyna do pisania nie zacinała)
> Tak sie strasznie podnieciles, a tymczasem wyniki sa calkiem porownywalne!
>
> Wg pomiarow rzeczywistych dla tramwaju opo 1/4 nienie srednie wysz?o miedzy 3,1
> a 4,5 m/s2, natomiast dla samochodu (zrodlo:
> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
> stawiasz mi piwo) wyniki oscyluja w zakresie 4-7 m/s2 i dodatkowo zaleza od
> niejednoznacznego wplywu dodatkowych czynnikow jak np. cisnienie powietrza w
> oponach.
https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
Ja tam widzę na asfalcie praktycznie wszystkie powyżej -6m/s^2. Dalej
zapominasz, że liczą się tak naprawdę dane historyczne. Tramwaje z
napędem owsowym hamulców szynowych nie posiadały. Zresztą obecnie
również hamulców szynowych do normalnego hamowania się nie używa. Co jak
już pisałem tak naprawdę znaczenia nie ma, bo liczą się dane z połowy
XIX wieku. Gdzie mogę odebrać browara?
> Gdyby porownac hamowanie tramwaju na mokrych szynach do hamowania samochodu
> na mokrej drodze, to zakresy opoznien praktycznie sie pokrywaja (tramwaj: do
> 4,5 m/s2, a samochod: do 5 m/s2).
>
> I co - lyso ci?
Zupełnie nie. Pisałem ci wcześniej - nie o to chodzi. Nie dość że nie
umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co się do ciebie pisze.
Shrek.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.15 22:49 bartosz
- 20.05.15 23:33 J.F.
- 21.05.15 00:03 bartosz
- 21.05.15 00:28 re
- 21.05.15 07:37 Shrek
- 21.05.15 07:40 Shrek
- 21.05.15 08:57 Jacek Politowski
- 21.05.15 09:16 tá´Ź
- 21.05.15 10:14 J.F.
- 21.05.15 10:45 masti
- 21.05.15 11:19 RoMan Mandziejewicz
- 21.05.15 11:43 Mirek Ptak
- 21.05.15 11:49 J.F.
- 21.05.15 13:56 Heraklit
- 21.05.15 14:04 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=