  • Data: 2011-12-27 18:00:17
    Temat: Re: pewnie nic nowego
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-27 15:23, DoQ pisze:

    > No to jest się czym chwalić.

    Chwalić może niekoniecznie, ale fakt jest faktem.

    > Ale tak to jest u nas "Polacy zajęli
    > doskonałe 16 miejsce! (na 20 możliwych)".

    Zdaje się, że dokładnie odwrotnie - zajęliśmy 3 miejsce w rankingu
    krajów, w których dochodzi do najmniejszej liczby wypadków ze
    sprawstwem w osobie nawalonego kierowcy. To zdaje się bardzo
    dobry wynik i powinien by interpretowany nie jako sygnał do
    dalszej walki wszelkimi środkami z alkoholem (co jest nieskuteczne),
    a do walki z całą resztą, czyli zdaje się 94% sprawców, którzy
    doprowadzili do wypadków z innych przyczyn. Tyle, że to już
    jest "walka" z "trzeźwymi", "zdrowymi" itd. co już zaczyna być
    kosztowne i niekoniecznie medialnie popularne. Policz to sobie
    i się zastanów, jak by było bezpiecznie na polskich drogach,
    gdyby zostało to zrealizowane. Jak "eliminować" inne przyczyny
    to będzie można sprawdzić jak wzrasta (teoretycznie) udział
    "nawalonych" sprawców w nowej rzeczywistości i dokładnie
    policzyć, gdzie należy szukać poprawy sytuacji.

    > Zresztą Francuzi więcej piją, a jednak śmiertelność wynikająca z ich
    > nadużywania alkoholu jest wyraźnie mniejsza.

    Byłbym bardzo ostrożny z wyciąganiem takich wniosków. Ogólny stan
    zdrowotny rzeczonych Francuzów był/jest zdecydowanie lepszy od
    stanu Polaków i oczywistym jest, że inaczej będzie wyglądała
    kwalifikacja z racji "nadużycia". Szczególnie "medialnie".

    > Przeglądając statystyki od
    > razu widać, że piją mniej ryzykownie toteż rzadziej zalewają się niż
    > Polacy.

    Potwierdzasz tylko to co napisałem wcześniej, że statystyczny Polak
    jest jednak trzeźwiejszy od statystycznego Francuza. Mamy grupę,
    która poprawia statystyki (masz odniesienie do struktury spożycia)
    i jak już wielokrotnie pisałem - dane statystyczne należy umieć
    czytać, by wyciągać wnioski, o których można powiedzieć, że
    przedstawiają sytuacją rzeczywistą.