-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: omijanie przed przejściem
Date: Mon, 06 Jan 2014 12:13:54 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 60
Message-ID: <lae35n$o3b$1@usenet.news.interia.pl>
References: <1kgk4kuphsywb$.13aj76atu6dhf.dlg@40tude.net>
<la4gjr$kob$1@usenet.news.interia.pl>
<52ca654f$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 031011182206.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1389006839 24683 31.11.182.206 (6 Jan 2014 11:13:59
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Jan 2014 11:13:59 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.2.0
In-Reply-To: <52ca654f$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2517694
[ ukryj nagłówki ]On 2014-01-06 09:12, uzytkownik wrote:
> W dniu 2014-01-02 21:02, mk4 pisze:
>
>> Zwykle sie nie zatrzymuje, zeby wlasnie nie bylo tak jak na obrazku.
>
> Tak zwykle myśli większość kierowców, do tego mając jeszcze ogromne
> pretensje, że ktoś w ogóle raczył się zatrzymać.
> Dlatego też dochodzi do takich wypadków, bo do kierowców nie dociera, że
> pieszy na przejściu ma bezwzględnie pierwszeństwo.
No to wiemy. Tak wiec lepiej go tam na sile nie wpuszczac/zapraszac.
Chwile zaczeka i sobie przejdzie. Bedzie bezpieczniej. Co do szerszego
opisu patrz na inny post, ktory z pewnoscia znajdziesz.
>> c) przejsci epowinno byc najmniej ze 100 metorw od skrzyzowania (ale
>> pieszym ni ebedzie sie chcialo lalsci po 100 metrow do przejscia)
>> wtedy nie bedzie watpliwosci, ze ktos sie zatrzymal przed przejsciem a
>> nie dlatego, ze ktos mu tarasuje droge bo sie przykorkowalo.
>> Nie bedzie tez niebezpiecznej sytuacji gdy skrecasz i zaraz przy
>> skrecie masz przejscie. Same plusy.
>> Rozwiazanie proste? Proste. Proponuje wprowadzic.
>
> Toż to właśnie najwięcej problemów mają kierowcy z przejściami na
> prostych odcinkach drogi. To na takich przejściach najczęściej dochodzi
> do wypadków, bo na prostych odcinkach kierowcy lubią "pocisnąć", a do
> tego często nie zauważają przejść.
A czy ja pisalem o szczerym polu i prostej drodze? Nie, tylko o
odsunieciu przejsci anieco od skrzyzowania bo bezposrednio przy
skrzyzowaniu sprawiaja problemy.
> Przejścia przy skrzyżowaniach są najlepszym rozwiązaniem, ponieważ samo
> skrzyżowanie zmusza kierowców do zdjęcia nogi z gazu.
No tak, bo kierowca pomyka 150km/h na 100 metrow przed skrzyzowaniema a
pozniej hamuje tak zeby mu galki oczne do szyby przywarly.
Zreszta o czym mowimy? o warunkach miejskich i predkosciach 50-70.
> Co do przejść przy skręcie, nie rozumiem jaki masz z tym problem?
> Jedziesz przecież bardzo wolno.
Problem jest w tym, ze zapala sie zielone i ruszaja pojazdy. Sznurek
chce skrecic ale zielone maja tez piesi (ktorzy leza przez caly cykl a
pozniej na czerwonym jeszcze dosc dlugo zlaza z przejscia - czesto
obserwowane w praktyce). Tak wiec sznurek samochodow nie moze skrecic bo
za chwile jest juz czerwone i jedzie kierunek poprzeczny. Aby tego
unikac robi sie skrzyzowania ze skretami bezkolizyjnymi ale dziala to
srednio bo ogolnie czas przejazdu bardzo sie wydluza, gdyz kazdy
kierunek musi miec swoj czas no i dochodza te wszystkie przerwy
bezpieczenstwa na zolte itd. A gdyby tak przejscie bylo 100m dalej to
samochody spokojnie by skrecily (byc moze swiatlo do skretu powinno byc
krotsze zeby w razie korka zostalo troche miejsca dla tych z kierunku
poprzecznego jak zapali sie dla nuch zielone - ale to juz inteligentna
sygnalizacja).
Te przepisiki dzialaja swietnie jak skrecic ma jeden pojazd. Zreszta w
innym poscie pisalem, ze przepisy pasuja do tego co bylo jakies 50 czy
60 lat temu.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.14 12:16 uzytkownik
- 06.01.14 12:23 Shrek
- 06.01.14 12:40 mk4
- 06.01.14 12:47 mk4
- 06.01.14 13:11 Shrek
- 06.01.14 13:54 mk4
- 06.01.14 15:40 Shrek
- 06.01.14 17:06 Artur Maśląg
- 06.01.14 20:09 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=