eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyomijanie przed przejściemRe: omijanie przed przejściem
  • Data: 2014-01-06 12:13:54
    Temat: Re: omijanie przed przejściem
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2014-01-06 09:12, uzytkownik wrote:
    > W dniu 2014-01-02 21:02, mk4 pisze:
    >
    >> Zwykle sie nie zatrzymuje, zeby wlasnie nie bylo tak jak na obrazku.
    >
    > Tak zwykle myśli większość kierowców, do tego mając jeszcze ogromne
    > pretensje, że ktoś w ogóle raczył się zatrzymać.
    > Dlatego też dochodzi do takich wypadków, bo do kierowców nie dociera, że
    > pieszy na przejściu ma bezwzględnie pierwszeństwo.

    No to wiemy. Tak wiec lepiej go tam na sile nie wpuszczac/zapraszac.
    Chwile zaczeka i sobie przejdzie. Bedzie bezpieczniej. Co do szerszego
    opisu patrz na inny post, ktory z pewnoscia znajdziesz.

    >> c) przejsci epowinno byc najmniej ze 100 metorw od skrzyzowania (ale
    >> pieszym ni ebedzie sie chcialo lalsci po 100 metrow do przejscia)
    >> wtedy nie bedzie watpliwosci, ze ktos sie zatrzymal przed przejsciem a
    >> nie dlatego, ze ktos mu tarasuje droge bo sie przykorkowalo.
    >> Nie bedzie tez niebezpiecznej sytuacji gdy skrecasz i zaraz przy
    >> skrecie masz przejscie. Same plusy.
    >> Rozwiazanie proste? Proste. Proponuje wprowadzic.
    >
    > Toż to właśnie najwięcej problemów mają kierowcy z przejściami na
    > prostych odcinkach drogi. To na takich przejściach najczęściej dochodzi
    > do wypadków, bo na prostych odcinkach kierowcy lubią "pocisnąć", a do
    > tego często nie zauważają przejść.

    A czy ja pisalem o szczerym polu i prostej drodze? Nie, tylko o
    odsunieciu przejsci anieco od skrzyzowania bo bezposrednio przy
    skrzyzowaniu sprawiaja problemy.

    > Przejścia przy skrzyżowaniach są najlepszym rozwiązaniem, ponieważ samo
    > skrzyżowanie zmusza kierowców do zdjęcia nogi z gazu.

    No tak, bo kierowca pomyka 150km/h na 100 metrow przed skrzyzowaniema a
    pozniej hamuje tak zeby mu galki oczne do szyby przywarly.
    Zreszta o czym mowimy? o warunkach miejskich i predkosciach 50-70.

    > Co do przejść przy skręcie, nie rozumiem jaki masz z tym problem?
    > Jedziesz przecież bardzo wolno.
    Problem jest w tym, ze zapala sie zielone i ruszaja pojazdy. Sznurek
    chce skrecic ale zielone maja tez piesi (ktorzy leza przez caly cykl a
    pozniej na czerwonym jeszcze dosc dlugo zlaza z przejscia - czesto
    obserwowane w praktyce). Tak wiec sznurek samochodow nie moze skrecic bo
    za chwile jest juz czerwone i jedzie kierunek poprzeczny. Aby tego
    unikac robi sie skrzyzowania ze skretami bezkolizyjnymi ale dziala to
    srednio bo ogolnie czas przejazdu bardzo sie wydluza, gdyz kazdy
    kierunek musi miec swoj czas no i dochodza te wszystkie przerwy
    bezpieczenstwa na zolte itd. A gdyby tak przejscie bylo 100m dalej to
    samochody spokojnie by skrecily (byc moze swiatlo do skretu powinno byc
    krotsze zeby w razie korka zostalo troche miejsca dla tych z kierunku
    poprzecznego jak zapali sie dla nuch zielone - ale to juz inteligentna
    sygnalizacja).

    Te przepisiki dzialaja swietnie jak skrecic ma jeden pojazd. Zreszta w
    innym poscie pisalem, ze przepisy pasuja do tego co bylo jakies 50 czy
    60 lat temu.

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: