-
Data: 2014-01-06 12:40:02
Temat: Re: omijanie przed przejściem
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2014-01-06 12:23, Shrek wrote:
> On 2014-01-06 11:55, mk4 wrote:
>
>> Tak tak. O ile ta szczegolna ostroznosc przypadnie raz na 3-5 kilometrow
>> to jeszcze mozna tak do tego podchodzic. Jak jest co 150-300m to chyba
>> ludzkie podejscie do czegos takiego jest jasne (i prosze nie
>> filozofowac, ze ja to akurat jestem inny - wszyscy mniej wiecej sa tacy
>> sami).
>
> Bez przesady - wystarczą dwie proste zasady - na sąsiednim pasie hamują
> - hamuje i ja, nie widzę - nie jadę (a w praktyce jadę 10-15km/h) - w
> dupie mam, że ktoś mnie będzie od kapeluszy wyzywał.
Tyle, ze pierwsza to kiepska zasada. Zasada powinna byc naturalna (wtedy
dzialaja naturalne mechanizmy, ktore ewoluowaly w nas tysiace lat) o ile
to mozliwe. Czyli rozsadnym jest nalozyc na tego co chce wykonac jakas
czynnosc dodatkowe obowiazki (skrecasz, zmienasz pas, wyprzedzasz,
itd.). Tak dziala swiat - chcesz cos zrobic to musisz spelnic kryteria i
na tobie spoczywa odpowiedzialnosc. A tutaj jak nie chce nic zrobic (nie
przygotowuje zadnego manewru ani zamiaru) mam zareagowac na jakis badz
co badz malo znaczacy czynnik jak zwalnianie pojazdu na pasie obok -
zwlasza jak nie widze bezposredniej przyczyny (jak jade za kims to
przyczyna jest oczywista - zbliza sie on jako przeszkoda wiec reakcja
jest naturalna i automatyczna).
I o ile to jest 60 lat temu to jest to inna sytuacja. Dzis na drogach o
wielu pasach ruchu w jednym kierunku (plus pasy do skretu) wyglada to
zupelnie inaczej (tzn. tak, ze dziala w teorii ale nie w praktyce).
Dodam, ze jak nie mam zamiaru nic zrobic (zadnego manewru) to czesto
gesto poziom koncentacji spada znaczaco - tak jest i juz, zwlaszcza w
sytuacji gdy mamy coraz to wiecej i wiecej spraw na glowie (no i niech
pierwszy rzuci kamien ten, ktory jest mistrzem kontroli swoich mysli -
no i niech to bedzie osoba, ktora robi rocznie najmniej ze 20kkm, tak
zeby prowadzenie samochodu nie bylo przezyciem samym w sobie podnoszacym
tetno do 160).
Poza tym z tym hamowaniem to tak srednio. Ludzie rozne rzeczy wyczyniaja
- chce si eprzebic z pasa na pas to hamuja, przyspieszaja itd. Wiec to
ogolnie dosc kiepska zasada.
> To że piesi pieszym przydałoby się pomyśleć na przejściach to zupełnie
> inna sprawa.
Zgoda :)
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.14 12:47 mk4
- 06.01.14 13:11 Shrek
- 06.01.14 13:54 mk4
- 06.01.14 15:40 Shrek
- 06.01.14 17:06 Artur Maśląg
- 06.01.14 20:09 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=