-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: odcinkowy pomiar prędkości
Date: Tue, 21 Dec 2010 00:42:00 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 56
Message-ID: <ieot4o$qvi$1@news.onet.pl>
References: <ien0ps$dlh$1@node1.news.atman.pl> <ien4fk$mve$1@news.onet.pl>
<ien8t5$6kc$1@news.onet.pl> <ienvvd$br9$1@inews.gazeta.pl>
<ieo07b$ua0$22@news.onet.pl> <ieo0o2$eij$1@inews.gazeta.pl>
<e...@l...googlegroups.com>
<2...@l...googlegroups.com>
<ieo660$ua0$34@news.onet.pl> <ieod85$7qs$1@news.onet.pl>
<ieol9c$69o$1@news.onet.pl>
<a...@g...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292892120 27634 212.160.173.137 (21 Dec 2010 00:42:00 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 00:42:00 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336285
[ ukryj nagłówki ]WS wrote:
> On 20 Gru, 23:27, "Massai" <t...@w...pl> wrote:
>
> > Przepisy dotyczą prędkości chwilowej - to powinno być dla każdego
> > oczywiste, bo inaczej każdy pomiar z radaru można by oprotestować
> > "panie, ale ja się wlokłem przez ostatnią godzinę w korku, więc
> > średnią mam o połowę niższą, odwalcie się".
>
> ale tu mamy sytuacje odwrotna: majac predkosc srednia (zmierzona
> legalizowanym sprzetem, czyli wiarygodna dla sadu) mozemy byc pewni,
> ze, zeby ja osiagnac przez pewien odcinek czasu pojazd MUSIAL ! jechac
> z predkoscia chwilowa nie mniejsza niz ta srednia, czyli jesli na
> calym odcinku pomiaru bylo to zabronione, to na 100% kierowca popelnil
> wykroczenie...
To jest wnioskowanie. Owszem, uzasadnione i logiczne, ale tylko
wnioskowanie.
Jest wiele sposobów na określenie prędkości pojazdu.
Np. jeśli jest wypadek, szczególnie na suchym asfalcie, to po śladach
opon po awaryjnym hamowaniu biegły jest w stanie dość dużą dokładnością
określić prędkość pojazdu w momencie kiedy zaczynał hamować.
I owszem, jest to wykorzystywane do określenia sprawstwa wypadku w
sytuacjach granicznych (niby zajechał, ale tamten gnał tak że nie szło
go zobaczyć odpowiednio wcześnie), ale NIE jest podstawą do ukarania
kierowcy za przekroczenie prędkości. Mimo że takie wyliczenie też jest
dla sądu wiarygodne.
Chciałbyś żeby policjant mógł wlepić Ci mandat za to że gdy go mijałeś
było "wiuuuuu, panie co najmniej 150!"
Albo inna sytuacja - policja jedzie z maksymalną dozwoloną prędkością,
Ty ich wyprzedzasz. Logiczne i uzasadnione jest wnioskowanie że
musiałeś jechac szybciej, czyli przekroczyłeś.
Pojechali za Tobą, jechali 130 a Ty nadal się oddalałeś. Znów logiczne
jest że te 130 przekroczyłeś.
Ale jeśli nie mają sprzętu, który potrafi policzyć twoją chwilową
prędkość i ją zarejestrować - nie moga Cię za to przekroczenie ukarać.
Być może to wdrożą i będa karać - do czasu aż się trafi jakiś
łebski/bogaty, który najmie prawnika i sprawa trafi w końcu do SN.
I w końcu... może pojechałem na skróty? Albo się po prostu
teleportowałem? Umiem, nic sądowi do tego ;-)
Bo wiesz, jeśli dopuścimy takie wnioskowanie, tu był o tej, a tam o
tej, więc musiał jechać minimum tyle, to otwierasz drogę do "stacja
bazowa sieci komórkowej wyłapała go 15.13 w Warszawie, a trzy godziny
później w Krakowie, więc siłą rzeczy pokonał tę odległość łamiąc
przepisy, szczególnie że mamy dane o korkach na trasie".
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 01:46 Tomasz Pyra
- 21.12.10 01:54 Massai
- 21.12.10 01:56 Tomasz Pyra
- 21.12.10 02:00 Jaroslaw Berezowski
- 21.12.10 02:12 Tomasz Pyra
- 21.12.10 02:43 Massai
- 21.12.10 03:18 Jaroslaw Berezowski
- 21.12.10 03:15 Jaroslaw Berezowski
- 21.12.10 09:08 masti
- 21.12.10 09:39 WS
- 21.12.10 09:42 Michal Jankowski
- 21.12.10 20:16 Massai
- 21.12.10 20:29 Robert Rędziak
- 21.12.10 20:43 Massai
- 21.12.10 20:56 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem