-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: odcinkowy pomiar prędkości
Date: Tue, 21 Dec 2010 00:42:00 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 56
Message-ID: <ieot4o$qvi$1@news.onet.pl>
References: <ien0ps$dlh$1@node1.news.atman.pl> <ien4fk$mve$1@news.onet.pl>
<ien8t5$6kc$1@news.onet.pl> <ienvvd$br9$1@inews.gazeta.pl>
<ieo07b$ua0$22@news.onet.pl> <ieo0o2$eij$1@inews.gazeta.pl>
<e...@l...googlegroups.com>
<2...@l...googlegroups.com>
<ieo660$ua0$34@news.onet.pl> <ieod85$7qs$1@news.onet.pl>
<ieol9c$69o$1@news.onet.pl>
<a...@g...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292892120 27634 212.160.173.137 (21 Dec 2010 00:42:00 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 00:42:00 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336285
[ ukryj nagłówki ]WS wrote:
> On 20 Gru, 23:27, "Massai" <t...@w...pl> wrote:
>
> > Przepisy dotyczą prędkości chwilowej - to powinno być dla każdego
> > oczywiste, bo inaczej każdy pomiar z radaru można by oprotestować
> > "panie, ale ja się wlokłem przez ostatnią godzinę w korku, więc
> > średnią mam o połowę niższą, odwalcie się".
>
> ale tu mamy sytuacje odwrotna: majac predkosc srednia (zmierzona
> legalizowanym sprzetem, czyli wiarygodna dla sadu) mozemy byc pewni,
> ze, zeby ja osiagnac przez pewien odcinek czasu pojazd MUSIAL ! jechac
> z predkoscia chwilowa nie mniejsza niz ta srednia, czyli jesli na
> calym odcinku pomiaru bylo to zabronione, to na 100% kierowca popelnil
> wykroczenie...
To jest wnioskowanie. Owszem, uzasadnione i logiczne, ale tylko
wnioskowanie.
Jest wiele sposobów na określenie prędkości pojazdu.
Np. jeśli jest wypadek, szczególnie na suchym asfalcie, to po śladach
opon po awaryjnym hamowaniu biegły jest w stanie dość dużą dokładnością
określić prędkość pojazdu w momencie kiedy zaczynał hamować.
I owszem, jest to wykorzystywane do określenia sprawstwa wypadku w
sytuacjach granicznych (niby zajechał, ale tamten gnał tak że nie szło
go zobaczyć odpowiednio wcześnie), ale NIE jest podstawą do ukarania
kierowcy za przekroczenie prędkości. Mimo że takie wyliczenie też jest
dla sądu wiarygodne.
Chciałbyś żeby policjant mógł wlepić Ci mandat za to że gdy go mijałeś
było "wiuuuuu, panie co najmniej 150!"
Albo inna sytuacja - policja jedzie z maksymalną dozwoloną prędkością,
Ty ich wyprzedzasz. Logiczne i uzasadnione jest wnioskowanie że
musiałeś jechac szybciej, czyli przekroczyłeś.
Pojechali za Tobą, jechali 130 a Ty nadal się oddalałeś. Znów logiczne
jest że te 130 przekroczyłeś.
Ale jeśli nie mają sprzętu, który potrafi policzyć twoją chwilową
prędkość i ją zarejestrować - nie moga Cię za to przekroczenie ukarać.
Być może to wdrożą i będa karać - do czasu aż się trafi jakiś
łebski/bogaty, który najmie prawnika i sprawa trafi w końcu do SN.
I w końcu... może pojechałem na skróty? Albo się po prostu
teleportowałem? Umiem, nic sądowi do tego ;-)
Bo wiesz, jeśli dopuścimy takie wnioskowanie, tu był o tej, a tam o
tej, więc musiał jechać minimum tyle, to otwierasz drogę do "stacja
bazowa sieci komórkowej wyłapała go 15.13 w Warszawie, a trzy godziny
później w Krakowie, więc siłą rzeczy pokonał tę odległość łamiąc
przepisy, szczególnie że mamy dane o korkach na trasie".
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 01:46 Tomasz Pyra
- 21.12.10 01:54 Massai
- 21.12.10 01:56 Tomasz Pyra
- 21.12.10 02:00 Jaroslaw Berezowski
- 21.12.10 02:12 Tomasz Pyra
- 21.12.10 02:43 Massai
- 21.12.10 03:18 Jaroslaw Berezowski
- 21.12.10 03:15 Jaroslaw Berezowski
- 21.12.10 09:08 masti
- 21.12.10 09:39 WS
- 21.12.10 09:42 Michal Jankowski
- 21.12.10 20:16 Massai
- 21.12.10 20:29 Robert Rędziak
- 21.12.10 20:43 Massai
- 21.12.10 20:56 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO