  • Data: 2010-12-21 02:12:48
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-21 01:54, Massai pisze:

    > Na skróty! ;-)

    No to już kwestia takiego ustawienia punktów pomiarowych żeby nie było
    skrótów. Wiadomo że jeżeli urządzenia zostaną ustawione tak że
    faktycznie będzie się można od jednego do drugiego dostać szybciej niż
    drogą, to taki pomiar jest nie ważny.

    > A serio to bym zapytał "a ileż to niby KONKRETNIE jechałem?"

    Przed sądem nie trzeba konkretnie określać skali przewinienia -
    wystarczy udowodnić jakąś najkorzystniejszą dla sądzonego wersję.

    Jak pijany kierowca się miota i dopiero godzinę po zatrzymaniu pobiorą
    mu krew i wyjdzie promil, to skażą go za promil, pomimo że nie wiadomo
    konkretnie ile miał alkoholu we krwi jak prowadził pojazd.

    Albo jak komuś sąd udowodni że ukradł 10 samochodów, to skażą go za te
    10, pomimo że nie wiadomo czy to konkretnie było 15 czy może 20.

    I tak samo jak ktoś przejedzie nawet długi odcinek ze średnią 100km/h,
    to dostanie najkorzystniejszy dla niego mandat za 100km/h, pomimo że
    wiadomo że i tak pewnie jechał szybciej.

    Oczywiście rozporządzenie określające warunki ustawiania i techniczne
    sprzętu pomiarowego będzie potrzebne gdyby taki system miał ruszyć, ale
    problemu nie ma żeby karać za przekroczenie średniej prędkości.