  • 1. Data: 2010-12-20 08:32:12
    Temat: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Kiedyś była tu dyskusja o czymś takim, a teraz to w życie chcą wprowadzić.
    Zaczynają od autostrad:
    http://www.tvn24.pl/-1,1686736,0,1,na-autostradzie-n
    ie-pomkniesz-zbyt-raczo,wiadomosc.html

    Wersja skrócona:
    http://tiny.pl/hchp2

    Coś czuje że płatne autostrady będą miały jeszcze mniej klientów..

    na marginesie.. jak ktoś się dowie że gdzieś testują albo już wdrażają
    takie rozwiązanie to niech się podzieli informacją na grupie co by inni
    nie byli zaskoczeni kartką z życzeniami.

  • 2. Data: 2010-12-20 08:39:13
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Albercik

    > Coś czuje że płatne autostrady będą miały jeszcze mniej klientów..

    Wyjdzie jak zwykle... co sprytniejsi kupią sobie roletki na tablice i
    będą nadal zapier...ać, a cały system będzie doił nieboraków jadących 10
    km/h za szybko.

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-12-20 09:35:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Albercik wrote:

> [...]
    > wdrażają takie rozwiązanie to niech się podzieli informacją na
    > grupie co by inni nie byli zaskoczeni kartką z życzeniami.

    Już widzę jak to się sprawdzi na A4.
    Popylamy 200 km/h, potem i tak będzie korek, swoje trzeba będzie
    odstać, i średnia wyjdzie jak powinna...

    Swoją drogą nie bardzo widzę jak za to karać.
    "Wysoki sądzie, w którym miejscu ja niby tę prędkość dozwoloną
    przekroczyłem?"
    "No gdzieś na trasie musiał pan przekroczyć..."

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2010-12-20 09:48:25
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

    Jeśli ziemia nadal bedzie to wszystko znosic - sol,beton bomby atomoew itd
    to dojdze kiedys do takich czasow, ze kazde auto bedzie mialo jakiegos GPs`a
    . Przekroczysz predkosc w dwolonym miejscu siwata sygnal pojdzie
    automatycznie i dostaniesz mandat.
    Czasem zazdroszcze mojemu ojcu, ze za jego czasow tak nie bylo. Ok ludzie
    jezdza za szybko i sa za to karani.
    A dlaczego nie karze sie tych przez ktorych wciaz nie ma drog ktore
    umoliwiaja szybka jazde i cala reszte o ktorych pisac nie mam sily.
    Pewnie dlatego, ze najprosciej wykasowac przecietnego Kowalskiego ...

    Pzdr
    Rafal Kowalski :-)

  • 5. Data: 2010-12-20 09:55:23
    Od: GB <g...@o...pl>

    W dniu 2010-12-20 09:48, Rafał VFR pisze:
> [...]
    > umoliwiaja szybka jazde i cala reszte o ktorych pisac nie mam sily.
    > Pewnie dlatego, ze najprosciej wykasowac przecietnego Kowalskiego ...

    To jest bardzo ale to bardzo proste tylko trzeba zmienić perspektywe:

    "Każdy orze jak może" - czyli, bieda jest, o drogach nie ma co marzyć,
    ale nie można pozwolić by jeździć za szybko. Jak b. bogaci to będzie lepiej.

    GB

  • 6. Data: 2010-12-20 10:50:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w
    > Swoją drogą nie bardzo widzę jak za to karać.
    > "Wysoki sądzie, w którym miejscu ja niby tę prędkość dozwoloną
    > przekroczyłem?"
    > "No gdzieś na trasie musiał pan przekroczyć..."

    I to sadowi wystarczy :-)

    Niewykluczone ze ITD pojdzie po najmniejszej linii oporu i taki
    system wdrozy bo najtaniej ..

    Nie, przepraszam, nie wdrozy. Najtaniej kupic gotowe FR i
    regularnie odbierac utarg :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-12-20 11:31:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w
    >
    > I to sadowi wystarczy :-)

    "A o ile przekroczyłem, skoro gdzieś przekroczyłem?" ;-)

    Aktualne przepisy wprost wiążą karę ze stopniem przekroczenia.
    A w praktyce utrzymanie średniej wyraźnie przekraczającej 140 km/h
    jest bardzo trudne, nawet na autostradzie.

    Żeby zrobić średnią powyżej 160 km/h, trzeba lecieć prawie cały
    czas 200-220, uwzględniając spowalniaczy przyspawanych do lewego pasa.
    Owszem, zdarzy się paru takich którym się ta sztuka uda, ale
    wątpię żeby gra była warta świeczki, tzn żeby liczba ukaranych
    uzasadniała wydaną na to kasę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2010-12-20 12:30:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > "A o ile przekroczyłem, skoro gdzieś przekroczyłem?" ;-)

    O tyle ile aparatura podaje :-)

> [...]
    > Owszem, zdarzy się paru takich którym się ta sztuka uda, ale
    > wątpię żeby gra była warta świeczki, tzn żeby liczba ukaranych

    No i dlatego sa dwie mozliwosci:
    a) ITD tego nie wdrozy, postawi FR,
    b) ITD to wdrozy, za unijna dotacje. A ktos sie ucieszy, bo od razu
    mial w planach niegrozny system :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-12-20 12:37:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w
    >
    > O tyle ile aparatura podaje :-)

    Aparatura podje enigmatyczną prędkość średnią. Czyli że za
    szybko delikwent pokonał dany odcinek.
    Prędkość średnia nie jest bezpośrednio mierzalna, to zupełnie
    inna wielkość niż prędkość chwilowa.

    Jest jakiś przepis który zakazuje zbyt szybko pokonać jakiś tam
    odcinek? ;-)

    > No i dlatego sa dwie mozliwosci:
    > a) ITD tego nie wdrozy, postawi FR,
    > b) ITD to wdrozy, za unijna dotacje. A ktos sie ucieszy, bo od razu
    > mial w planach niegrozny system :-)

    Z tego co wiem to tego typu systemy są w GB, ale nie na autostradach...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-12-20 17:24:08
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Niewykluczone ze ITD pojdzie po najmniejszej linii oporu i taki system
    > wdrozy bo najtaniej ..

    nie, zebym sie bardzo czepiał .. ale co to jest najmniejsza linia oporu?
    A moze linia najmniejszego oporu?

    Wracając do tematu - sensowniejszy taki pomiar niż mierzenie prędkości
    chwilowej. Czarno na białym wychodzi, ze przekraczasz prędkość w sposob
    ciągły, a nie tylko z powodu wyprzedzania,c zy jakiś innych okoliczności
    "nadzwycazajnych"

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl