eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyodchudzanie kola zamachowego › Re: odchudzanie kola zamachowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: news-gazeta <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odchudzanie kola zamachowego
    Date: Thu, 07 Jan 2010 18:17:08 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 38
    Message-ID: <hi54ur$7ck$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hi4nf7$ld6$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 088156016144.olsztyn.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1262884635 7572 88.156.16.144 (7 Jan 2010 17:17:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jan 2010 17:17:15 +0000 (UTC)
    X-User: news-gazeta
    In-Reply-To: <hi4nf7$ld6$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2245233
    [ ukryj nagłówki ]

    MarcinJM pisze:
    > Witam
    > Zmieniam silnik w SC na puntowy 1.2 75KM i majac go "na stole" moglbym
    > dokonac kilku poprawek.
    > Pierwsza rzecza o ktorej sie mowi jest odchudzenie kola zamachowego. W
    > kilku silnikach garbusowych robilem to, ale po lekturze niektorych art.
    > w sieci mam watpliwosci nad celowoscia tego zabiegu.
    > Zalety sa ogolnie znane (mniejsza bezwladnosc, szybsze wkrecanie na
    > obroty, etc.).
    > Jkao wady w jednym z art. wymienione bylo przenoszenie wiekszych drgan
    > na zespol napedowy. I tu mam watpliwosci. O ile gorsza kulture pracy na
    > wolnych obrotach moge sobie odpuscic (wolne mam ustawione na 1800) to z
    > tymi drganiami jest cos nie tak.
    >
    > Wiadomo, ze w silniku poszczegolne suwy przesuniete sa w czasie i w
    > wartosci co powoduje zmienne fazy na czopie kola zamachowego, ale
    > wieksze kolo o wiekszej bezwladnosci powoduje wieksze napezenia na
    > czopie kola zamachowego niz kolo lzejsze. Z kolei drgania na zespol
    > napedowy sa przenoszone za pomoca "resorowanej" tarczy sprzegla i dosc
    > dlugi i cienki walek sprzeglowy, ktory ma rowniez zadanie sprezyscie
    > rozproszyc pulsacje.
    > Oczywiscie sa sportowe tarcze sprzegla bez sprezyn, ale maja
    > zastosowanie w pojazdach o zywotnosci zespolu napedowego najwyzej kilka
    > tys. km, czyli nie w sporcie niskobudzetowym.
    >
    > Co do klasycznych wolnych obrotow (ca <1000 rpm) nie ma dyskusji, ze
    > bedzie gorzej. Pytanie o te drgania na samym wale w poblizu kola
    > zamachowego i te przenoszone na zaspol napedowy... i jak jest w praktyce
    > z odchudzonum zamachem? Acha, auto sluzy wylacznie do sportu,
    > praktycznie nie jezdzi cywilnie.
    >
    > Co sadzicie?
    >

    Pamietaj o zmniejszonej predkosci maksymalnej po takim zabiegu - niby
    nic ale zawsze :)

    Pozdrawiam - Darek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: