-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: obrocona panewka - jak to technicznie wyglada
Date: Wed, 5 Jan 2011 09:08:27 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 60
Message-ID: <ig18u1$b25$1@inews.gazeta.pl>
References: <ifv6gj$1l0$1@speranza.aioe.org> <ifvdfc$os5$1@news.onet.pl>
<ifvdlv$9lq$1@inews.gazeta.pl> <ifvu4d$nn3$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: eif51.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1294214913 11333 83.21.121.51 (5 Jan 2011 08:08:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jan 2011 08:08:33 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2339880
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ifvu4d$nn3$1@news.onet.pl...
> obroceonej panewki nie da sie naprawic inaczej niz przez demontaz walu i
> jego szlif + ewentualnie kontrola i naprawa otworu w korbowodzie (lub
> wymiana korbowodu).
> co do oplacalnosci to do wiekszosci aut kpl.panewek korbowych jak i
> glownych dobrej firmy to ok 500zl (sa dostepne w roznych nadwymiarach),
> koszt szlifu walu to roznie - ja robilem jakies 1,5roku temu w 4
> cylindrowce i placilem cos kolo 220zl...wiec czy to taka tragedia? niech
> kazdy oceni sam
trzeba wziąć pod uwage jeszcze kilka rzeczy
Koszt robocizny oraz koszt sprawdzenia co jeszcze sie stało i dlaczego.
Samo obrócenie panewki z czegoś wynika, bo samo z siebie sie nie wzięło.
Jak długo trwał okres przed awarią i co sie wtedy działo w silniku.
Jak już ktoś wspomniał uszkodzona panewka to zwykle czubek góry lodowej.
W wielu (większości?) przypadków trzeba wyciągnąć silnik. Trzeba sprawdzić
korby, czyli rozebrać cały dół.
Często dobrze jest zdjąć też głowice.
Składanie takiego silnika na starych pierścieniach, to też brak myslenia
perspektywicznego (jasne, ze jak są dobre, to po co - tylko skoro rozwaliło
panewke, to skąd masz pewność, ze smarowanie innych elementów bylo
wystarczjące i czy pierścienie, prowadnice zaworowe itp są ok? - Trzeba
rozerbrać, a jak rozbierzesz to koszty sie mnożą, bo na starych gratach nie
będziesz składać)
Skoro wymiana pierścieni to trzeba sprawdzić tuleje, a szlif każdej dziury
to kolejne pieniądze.
Na koniec - remont (szlif) wału np. w Omedze V6 to ... koniec tego silnika.
Najprawdopodobniej wał ten jest obrabiany cieplnie w taki sposob, ze jego
szlif powoduje osłabienie materiału na tyle, ze po złożeniu silniki te
pracują ... stosunkowo króko, a naprawa jest nieopłacalna. Pewniejsze w tym
przypadku jest kupno używanego, sprawdzonego silnika i wymiana.
Oczywiście w wielu innych samochodach pewnie da sie zrobić taki remont, a
kiedyś to bylo na porządku dziennym. Jednak czasy sie zmieniają, jakoś
silników również, a ryzyko związane z nietrwałością silnika po remoncie jest
na tyle duża, ze trzeba sie nad tym zastanowic dwa razy.
Teraz z mojego podwórka. Mamy (znaczy sie mój ojciec) kilka dostawczaków.
Jeden z nich służy jako pewnego rodzaju magazynek, któy jak sie zapełnia to
samochód zawartość wywozi. Jest to Ducato 2,5D. Tam też padła panewka. Jako,
ze samochod nie robi przebiegów to ... zdjęliśmy miske, wymieniliśmy 1
(słownie:jedną) panewke i przykręciliśmy miske. Bez szlifu i innych napraw.
Ducato od tej pory działa już ponad dwa lata - tyle, ze: Jeździ tak ze dwa
razy w miesiącu po parenaście kilometrów (raz zrobilem 150km na raz),
jeździmy nim tylko my (ja i ojciec) z obrotami nie przekraczającymi znacząco
wolne obroty. Sęk w tym, ze mozemy soboe pozwolić na to, zeby ten silnik
padł w każdej chwili.
Generalnie jednak można... tylko po co.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.11 13:22 Andrzej Kaźmierczak
- 05.01.11 15:41 J.F.
- 05.01.11 16:51 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=