  • 31. Data: 2009-03-25 22:30:39
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 25 of Mar 2009 22:56, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Bardzo dziękuję, bo już chciałem prosić o próbkę :)
    > Ale IMO próbka jest nieszczęśliwie dobrana :(
    > "Szarpnięcie" ma miejsce w momencie kiedy w rzeczywistym ruchu
    > *też* następuje szarpnięcie, więc nie rzuca się w oczy :)

    > Jakby tak się dało machnąć jakiś filmik z równomiernym
    > ruchem, to by było widać co i jak, i 30 klatek to trochę
    > przymało (nie bić za marudzenie :)).
    > Ale z działania widać że będzie "haczyło"... filtr po
    > prostu pomija wybrane klatki.

    To zupełnie zmienia postać rzeczy!

    > Gorzej niż przy przenikaniu :) ("blending")
    > A do liczenia ruchu obiektów ma się nijak :)

    Racja!

    Więc moja próbka, powiedzmy analityczna, nie ma sensu.
    Przydatna byłaby dłuższa sekwencja o zróżnicowanej
    dynamice ruchu. Ogląda się jedno, potem drugie
    i porównuje ogólne wrażenia.

    --
    nb

  • 32. Data: 2009-03-26 08:30:09
    Od: John Smith <u...@e...net>

    nb napisał(a):
    > Więc moja próbka, powiedzmy analityczna, nie ma sensu.
    > Przydatna byłaby dłuższa sekwencja o zróżnicowanej
    > dynamice ruchu. Ogląda się jedno, potem drugie
    > i porównuje ogólne wrażenia.

    Otóż to. Np spróbuj na takiej próbce:

    http://www.steves-digicams.com/2009_reviews/canon_a1
    100is/samples/MVI_0037.AVI

    Może komuś jeszcze będzie się chciało przekonwertować to do 25fps (albo
    do PAL 50i) sobie znaną metodą?

    --
    Mirek

  • 33. Data: 2009-03-26 09:47:35
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 26 of Mar 2009 09:30, John Smith wrote:

    > Otóż to. Np spróbuj na takiej próbce:

    http://www.steves-digicams.com/2009_reviews/canon_a1
    100is/samples/MVI_0037.AVI

    Troszkę skopany pojemnik avi, ale bebechy w porządku.

    > Może komuś jeszcze będzie się chciało przekonwertować to do 25fps
    > (albo do PAL 50i) sobie znaną metodą?

    Nie wiem, co to 50i. Zakładam, że PAL-I czyli 625 linii
    czyli 576i50 (straszny bałagan w standardach multimediów).

    Na http://nb.homeunix.org/tmp/photo przekonwertowany plik pal.mpg
    (nie podaję pełnego linku, żeby automatycznie się nie otwierało,
    a była możliwość "zapamiętaj jako..." prawą łapą myszy.

    --
    nb

  • 34. Data: 2009-03-26 10:22:32
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    John Smith wrote:

    > Nie wnikałem, cytowałem tekst z linka:
    > "Przystawka zbudowana jest m.in. z 2 soczewek z korekcją
    > apochromatyczną (co gwarantuje bardzo dobrą jakość obrazu)."
    >
    > Trzebaby zapytać producenta, jaka jest prawda.

    W sumie, to moze faktycznie przy tej cenie, mozna wymagać apochromatu ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 35. Data: 2009-03-26 10:51:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, nb wrote:

    > Więc moja próbka, powiedzmy analityczna, nie ma sensu.

    Ma sens, bo było widać że będzie "szarpało" - w określonych
    warunkach. To że w przykładzie warunki nie są spełnione to
    inna sprawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-03-26 11:29:50
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Więc Ty goń za każdą zmianą, niezależnie od jej kosztów ukrytych,

    Nie gonię za zmianami za wszelką cenę niezależnie od wszystkiego. Nie
    jestem jednak jak Ty im przeciwnym.

    > a ja
    > poczekam aż będzie coś DLA MNIE wartego zakupu, tym bardziej, że Ty mi
    > ten postęp pośrednio sfinansujesz :-)
    > Powtarzam, dla mnie 15Mpix bez sRAW nie jest lepsze niż 8Mpix

    Jeju, ale to proste - skoro odpowiada Ci 8Mpix i pewnie bardziej Cię na
    niego stać to takiego kup. Niepotrzebny Ci ekran hi-res, bo to przecież
    większe zużycie prądu, niepotrzebne Ci 5 klatek na sekundę, bo też
    trzeba szybkiej karty. Tobie potrzeba i wystarcza stary aparat.

    > Czyli duży dysk 3,5 cala w obudowie zewnętrznej plus zasilacz, albo
    > wbudowane do dużego PC.
    > Ja wolę stare, ale PRZENOŚNE 2,5cala podłączane jednym kabelkiem USB do
    > notebooka, w razie potrzeby.

    Widzisz - jak Ty nie mam manii przenośności za wszelką cenę. W laptopie
    mam 2x320GB z czego 600GB jest wolnego.
    Tamten dysk służy do składowania danych i backupów. W komputerze mam co
    trzeba mi na teraz. Jadąc gdzieś nie wydzieram tego.

    > I kupić to każdemu do kogo pojadę pokazać filmy z wakacji?

    Większość to i tak nie ma dvd nawet, w wielu domach to pokutują vhs-y,
    nie wspominając o starych telewizorach. Każdemu kupujesz FullHD? Czy
    wozisz z sobą na wszelki wypadek, jeśli ktoś nie ma?
    Gubisz się w zeznaniach. IMHO postępu nie wolno hamować. To że dziś
    obsługuje to może realnie 1% z odtwarzaczy z domu, nie znaczy że trzeba
    wypalać zwykłe foto-cd :)
    Ja się tam nie przejmuję. Jak komuś nie działa to jego sprawa.

    > No zaraz, traktujesz ekranik jako kwiatek do kożucha, a jako backup masz
    > wizjer? No bo akumulator i ładowarkę do aparatu chyba jednak zabierasz,
    > jadąc na dwa tygodnie "wycieczki objazdowej"? Ja w każdym razie bez tego
    > się nie ruszam dalej.

    Nie zrozumiałeś ironii :)
    Co do zabierania rzeczy - różnie to bywa. Nie jadę nigdy na koniec
    świata na dwa tygodnie. Po drugie akurat do tego to nie zabrałbym
    ładowarki nawet jadąc na miesiąc.

    > Mając ekranik wbudowany w aparat też nie muszę, a działa tak długo jak
    > mam zapasowe aku do aparatu.

    Wady i zalety były już omawiane. To co się śmieje to Twój
    ładowarkoakumulatoryzm - wszystko trzeba mieć zbackupowane, do
    wszystkiego prąd itd. To tak jak niektórzy źle się czują jak im komórka
    siądzie i nie dostaną SMS-a :) ciekawe, że wychodząc z zasięgu nikt się
    nie przejmuje! :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 37. Data: 2009-03-26 11:36:15
    Temat: Re: nowy ko? (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > Jedziesz sobie np. na taki woodstock. 6 dni. Robisz zdjecia typu imprezowego.
    > Nie jedziesz seriami.
    (...)

    Wiesz... możesz wymyśleć i sto przykładów na przydatność każdej z
    drobnych opcji :)

    > IMO okastrowanie tej puszki z sRAW to dosc spory feler, ja bym chetnie
    > ten format zobaczyl juz w moich 12mpix puszkach...

    A dla mnie to bez znaczenia. Może mamy inne podejście i inne zdjęcia
    robimy. Dawniej ludziom na kliszy wystarczała znacznie mniejsza
    bateryjka na lata nawet. Tak źle było?
    Nie było malkontentów :) hihi :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 38. Data: 2009-03-26 12:13:36
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):
    > Nie gonię za zmianami za wszelką cenę niezależnie od wszystkiego. Nie
    > jestem jednak jak Ty im przeciwnym.

    Zmianom na gorsze zawsze będę przeciwny, dlaczego miałoby być inaczej?

    > Jeju, ale to proste - skoro odpowiada Ci 8Mpix i pewnie bardziej Cię na
    > niego stać to takiego kup.

    Rzucisz konkretnym modelem co z Canona kupić? Przypomnę, co potrzebuję:
    - LV
    - filmy HD
    - odchylany ekranik HiRes
    - małe wymiary
    - mocowanie EF-s

    > Niepotrzebny Ci ekran hi-res, bo to przecież
    > większe zużycie prądu, niepotrzebne Ci 5 klatek na sekundę, bo też
    > trzeba szybkiej karty. Tobie potrzeba i wystarcza stary aparat.

    Bzdura, nadinterpretujesz.
    Po prostu nie podoba mi się kastracja aparatu z przydatnej funkcji, więc
    mam pretekst żeby poczekać na następny.

    > Tamten dysk służy do składowania danych i backupów. W komputerze mam co
    > trzeba mi na teraz. Jadąc gdzieś nie wydzieram tego.

    A ja wolę nie mieć zawsze przy sobie wszystkich prywatnych danych.

> [...]
    > nie wspominając o starych telewizorach.
    > Każdemu kupujesz FullHD? Czy
    > wozisz z sobą na wszelki wypadek, jeśli ktoś nie ma?

    Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie wszyscy już mają kolorowe TV i
    odtwarzacze DVD. Mój aparat kręci na razie tylko w rozdzielczości VGA,
    więc nie ma sensu konwertować tego do czegoś więcej niż DVD-Video.

    > IMHO postępu nie wolno hamować.

    Ty patrzysz na "postęp" jednokierunkowo, na zasadzie go/no-go, ja
    wybieram taki jego kierunek jaki mi odpowiada.

    > Nie jadę nigdy na koniec świata na dwa tygodnie.

    A ja owszem.

    > Po drugie akurat do tego to nie zabrałbym
    > ładowarki nawet jadąc na miesiąc.

    Jakbym nie zabrał ładowarki, to po tygodniu mógłbym nie wyjmować aparatu
    (mam tylko jeden zapasowy akumulator).

> [...]
    > wszystkiego prąd itd. To tak jak niektórzy źle się czują jak im komórka
    > siądzie i nie dostaną SMS-a :) ciekawe, że wychodząc z zasięgu nikt się

    Ty wolisz mieć kieszenie pełne nie działających (z braku prądu) gadzetów.

    --
    Mirek

  • 39. Data: 2009-03-26 14:08:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 26 Mar 2009 12:36:15 +0100, dominik wrote:
    > Wiesz... możesz wymyśleć i sto przykładów na przydatność każdej z
    > drobnych opcji :)

    A jeden, zyciowy, to mało? (I nie, nie drobnej, IMO sRAW jest *bardzo*
    dobrym pomyslem).

    Po grzyba trzymac pliki po 20MB jak docelowo bedzie www albo 10x15? Bo
    mam?

    > Dawniej ludziom na kliszy wystarczała znacznie mniejsza bateryjka na
    > lata nawet. Tak źle było?

    Na kliszy rowniez robie zdjecia, aczkolwiek umiem sobie wybrac aparat
    pod zastosowanie. Na Woodstocki etc wole zabrac C300D niz Bronice,
    wymysl sobie sto powodow dlaczego.

    PS. Jak gdzies wychodze z kliszakiem, *zawsze* mam zapasowa baterie (o
    ile dany kliszak jest bateryjny).
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 40. Data: 2009-03-26 19:27:16
    Od: arti <t...@p...onet.pl>

    On 26 Mar, 10:47, nb <n...@n...net> wrote:

    > Nie wiem, co to 50i. Zakładam, że PAL-I czyli 625 linii
    > czyli 576i50 (straszny bałagan w standardach multimediów).

    50fps interlaced, czyli zwykly z przeplotem