  • 31. Data: 2010-02-15 14:21:36
    Temat: Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Ten z nikona masz generalnie równie dobry, z tym że:
    > a) głębia ostrości nikona jest mniejsza, więc np. butelka
    > się nie łapie do niej za dobrze
    > b) obraz jest mniej kontrastowy i mniej software'owo
    > wyostrzany niż w canonie
    >
    > Jak się obrobi na podobny kontrast i wielkość,
    > to porównanie wygląda tak:
    > http://img97.imageshack.us/img97/1760/nikoncanon.jpg
    > góra-nikon,
    > dół- canon
    > no i tutaj już chyba widać, co lepsze

    No widać wyraźnie, że z canona większe szumy - to wiadomo.
    A co do głębi ostrości: czy nie powinna być taka sama?
    Czy to trzeba przeliczać przez współczynnik wielkości matrycy (stosunek boku,
    powierzchni?)

    Tak czy siak przy przesłonie 8 w odległości 2m 2cm różnicy odległości chyba nie
    powinno robić różnicy?

  • 32. Data: 2010-02-15 14:38:27
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    dobrov pisze:

    > No widać wyraźnie, że z canona większe szumy - to wiadomo.

    E, tylko tyle widzisz?

    A faktura tkaniny? Zwłaszcza całkowicie zlany w moherek (zamiast nitek) pasek
    czerwony?
    A czytelność krawędzi i brak zlewania się liter, np. słowa "CENTRUM"?
    A artefakty wyostrzania? (Np. jasna krecha wzdłuż brzegu niebieskiej
    kartki po prawej, ale to samo jest na brzegach białego koła i liter)?

    Górny obrazek jest zdecydowanie czystszy, a dolny trąci jpg-iem
    z kompaktu na pierwszy rzut oka.

    > A co do głębi ostrości: czy nie powinna być taka sama?
    > Czy to trzeba przeliczać przez współczynnik wielkości matrycy (stosunek
    > boku, powierzchni?)

    Oczywiście że nie jest taka sama.
    Toż to jeden głównych powodów dla fanów, aby kupować lustro :)

    > Tak czy siak przy przesłonie 8 w odległości 2m 2cm różnicy odległości
    > chyba nie powinno robić różnicy?

    Żebyś się nie zdziwił... co do butelki, to ona jest z brzegu.
    Może również jest to efekt kiepskiego rysowania sigmy po bokach.

  • 33. Data: 2010-02-15 14:44:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 15:21, dobrov <d...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Tak czy siak przy przesłonie 8 w odległości 2m 2cm różnicy odległości chyba nie
    > powinno robić różnicy?- Zitierten Text ausblenden -

    nic nie wykombinujesz
    takie oceny na oko maja to do siebie ze kazdy pisze co mu sie wydaje
    ze widzi.

    zrob przyzwoity test nawet na ten plan , ale umiesc z boku miarke ,
    bedziesz mogl okreslic gdzie przypada maximum ostrosci i jaki jest
    zakres go.

    l´dobrze byloby pokazac jakies cyferki , roznej wielkosci , po nich
    mozna sie zorinetowac co do jakosci rysunku.
    zrob na krotkim czasie lampa blyskowa.
    bez przyzwoitego testu bedzisz zawsze gdybal.
    dopiero pozniej mozna postawic diagnoze.

    przyczyn tej nie najwyzszej ostrosci moze byc kilka , nie koniecznie
    slaba korekcja optyczna obiektywu.

  • 34. Data: 2010-02-15 14:44:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Górny obrazek jest zdecydowanie czystszy, a dolny trąci jpg-iem
    > z kompaktu na pierwszy rzut oka.

    A dodam że porównuję tylko jpeg-i, nawet nie patrzyłem na tiffa...

  • 35. Data: 2010-02-15 15:04:02
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-02-15 01:23, Andrzej M. pisze:
    > Ja mam podobne doświadczenia. Od początku ery cyfrowej używam
    > różnych kompaktów i w dobrych warunkach oświetleniowych otrzymuję
    > ostre fotki. Jak kupiłem lustrzankę cyfrową to doznałem zawodu.
    > Zdjęcia jakby nieostre. Mój kolega finansowo swobodny zakupił sprzęt
    > Nikona z zestawem drogich szkieł.

    Jak wydajesz na kompakt za 500 zł to i szkło za 400 zł wyda ci się
    drogie. Zestaw drogich szkieł to 1500 czy 15000? Co do ostrości to z
    każdego praktycznie obiektywu da się zrobic ostrą fotkę

    Tomek

  • 36. Data: 2010-02-15 15:07:14
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Jakub Witkowski pisze:

> [...]
    > kartki po prawej, ale to samo jest na brzegach białego koła i liter)?
    >
    > Górny obrazek jest zdecydowanie czystszy, a dolny trąci jpg-iem

    Dałem trochę ciała, że z canona zrobiłem JPG fine a nie super fine.
    Co do faktury tkaniny zgoda, canon bardziej tam zlewa. Ciężko mi
    ocenić na ile to za sprawą szumu :)

  • 37. Data: 2010-02-15 16:14:47
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-15 13:22, XX YY pisze:
    > dwa dni temu robilem zdjecia w trudnych warunkach w zle oswietlonej
    > hali na 3200 iso i 1/20 sek przy 24 mm na FF.
    >
    > w podobnych warunkach robilem zdjecia wczesniej hybryda - wynik
    > porownywalny ze wzskazaniem jednak na FF w proporcji nieporownywalnej
    > do roznicy cenowej. W takich warunkach zdjecia robione tanim dslr aps-
    > c - nadaly mi sie do wyrzucenia. przyklady mam - sa zdumiewajace .
    > nie bardzo chce mi sie szukac.

    Prosimy o przykłady FF kontra hybryda. To co piszesz to jakieś SF ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 38. Data: 2010-02-15 17:16:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 17:14, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Prosimy o przykłady FF kontra hybryda. To co piszesz to jakieś SF ;).
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Bartosz.

    w tej chwili nie chce mi sie szukac , gdyz te z hybrydy mam na jakims
    innym dysku , porozrzucane w ostatnich 2 - 3 latach.
    tym bardziej ze sezon balowy dobiega konca i warto sie pozegnac.
    moze jutro gdy przestanie dymic z czachy znajde , albo zrobie inne.
    Nie jest tak ze hybrydy stawia delikwenta na straconej pozycji , zas
    FF gwarantuje natychmiast jakosc.

    FF z pancerfaustem gwarantuje jedno - jesli wyjdziesz na srodek , to
    inni fotografujacy jakby robia sie niesmiali.
    Znam ten efekt sprzed lat , kiedy w czasie kryzysu jadac bmw 524td ,
    sunacy fiatami i polonezami sami zjezdzali na pobocze.
    To byly czasy .

  • 39. Data: 2010-02-15 17:54:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
    [...]
[...]
    ------------------------------

    Nie wierzę...
    Może mnie ktoś uszczypnąć ?

    adam

  • 40. Data: 2010-02-15 18:04:57
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 18:54:28 +0100, adam napisał(a):

    > Nie wierzę...
    > Może mnie ktoś uszczypnąć ?

    Po co? :)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"