  • 1. Data: 2010-02-14 20:45:07
    Temat: pancerny kompakt z buforowanymi rawami
    Od: PP <n...@n...pl>

    szukam kompakta z serii pancernych

    wymagania: mozliwosc robienia fotek w raw i by fotki byly buforowane, to
    znaczy aparat sie nie blokowal np. na 15 sekund po kazdej focie, a
    potrafil przechowac przynajmniej 3-4 foty w buforze, zanim sie zablokuje

    znajde cos takiego, bo jakos mi sie nie udaje?

    a jesli nie, to jakie inne nie pancerne aparaty maja cos takiego jak
    buforowane rawy? i wtedy przydalby sie w miare jasny obiektyw i nie
    jakas ogromna rozdzielczosc (i tak to nic nie daje w kompatkach)

    moze byc cos starszego do kupienia na allegro, nie konicznie nowka

    jak przechowywac aparat by zminimalizowac uszkodzenia, chcialbym nosic
    go na codzien, zabrac np. w gory na jazde na snowboardzie itd., niestety
    nieduze uderzenia sa prawdopodobne

    macie jakis patent na fajne etui - obudowe w miare solidna i z jakas
    pianka w srodku? gdzie mozna cos takiego kupic? myslalem tez by kupic
    jakas gabke, wyciac odpowiedni ksztalt i umiescic w solidnym pudelku na
    sniadanie z grubszego plastiku, jest to jakis pomysl? kupic pudelko
    sniadaniowe solidniejsze nie problem, ale gdzie sie kupuje gruba gabke?

    pzdr

  • 2. Data: 2010-02-14 22:06:57
    Temat: Re: pancerny kompakt z buforowanymi rawami
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "PP" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sniadanie z grubszego plastiku, jest to jakis pomysl? kupic pudelko
    > sniadaniowe solidniejsze nie problem, ale gdzie sie kupuje gruba gabke?

    pianka budowlana, ta w puszkach, pod cisnieniem - twarda jest, z uzyskaniem
    dowolnego kształtu nie bedzie problemu

    p, zul

  • 3. Data: 2010-02-14 22:07:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "PP" napisał.
    > szukam kompakta z serii pancernych

    Etui - nie powinno być trudno odpowiednie dobrać:
    http://www.allegro.pl/item915077195.html - w różnej wersji walają się takie,
    chyba nawet po Saturnach.

    Aparat - ciężko. Odporny na uderzenia byłby Olympus Tough ale dobrze
    buforowane rawy... to już gorzej. Tough nawet nie ma rawów.

    adam

  • 4. Data: 2010-02-14 22:35:17
    Od: PP <n...@n...pl>

    > Aparat - ciężko. Odporny na uderzenia byłby Olympus Tough ale dobrze
    > buforowane rawy... to już gorzej. Tough nawet nie ma rawów.

    czyli lepszym wyborem bedzie chyba zwykly kompakt plus solidna obudowa
    (bo tez nie udalo mi sie znalezc pancernego z raw)

    pytanie jaki ma bufor na 3-4 rawy?

  • 5. Data: 2010-02-14 22:55:43
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "PP" napisał
> [...]

    czyli lepszym wyborem bedzie chyba zwykly kompakt plus solidna obudowa
    (bo tez nie udalo mi sie znalezc pancernego z raw)

    ------------------------------------

    No właśnie... czarno to widzę bo taka seria to raczej domena lustrzanek. Ale
    mogę się mylić.
    Weź sobie na Dpreview odpal Buying guide / Features search. Daj Compact +
    raw + ew. inne ograniczniki to zobaczysz jaki jest wybór. Pozostaje tylko
    przedrzeć się przez testy - DPR zdaje się liczy objętość bufora.

    adam

  • 6. Data: 2010-02-15 20:58:38
    Od: PP <n...@n...pl>

> [...]
    > + raw + ew. inne ograniczniki to zobaczysz jaki jest wybór. Pozostaje
    > tylko przedrzeć się przez testy - DPR zdaje się liczy objętość bufora.

    jakos nie zwrocilem do tej pory uwagi na ta opcje

    jak na szybko wrzucilem kryteria najlepiej wygladaja

    http://www.dpreview.com/news/0807/08072102panasonicl
    x3.asp
    http://www.dpreview.com/news/0701/07013106panasonicf
    z8.asp

    (jak wyglada ze wstepnego zerkniecia na testy, co prawda rawy nie sa
    buforowane ale zapis pliku raw zajmuje ok 3 sekund wiec jeszcze
    akceptowalnie)

  • 7. Data: 2010-02-16 00:04:23
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "PP" napisał
> [...]

    (jak wyglada ze wstepnego zerkniecia na testy, co prawda rawy nie sa
    buforowane ale zapis pliku raw zajmuje ok 3 sekund wiec jeszcze
    --------------------------------------

    Ale zauważyłeś, że lx3 ma stałoogniskowy obiektyw ?

    adam

  • 8. Data: 2010-02-16 08:12:37
    Od: PP <n...@n...pl>

> [...]
    > akceptowalnie)
    > --------------------------------------
    >
    > Ale zauważyłeś, że lx3 ma stałoogniskowy obiektyw ?

    24-60 mm czyli nie stalka ale zakres nieduzy, ale jakie swiatlo! i do
    tego stabilizacja obrazu (optycznie w obiektywie), co daje duza przewage
    (a przy takiej rozdzielczosci jak zwykle potrzebuje kolo 6-7 mega,
    zawsze mozna by troche najwyzej podkadrowac i miec pewnie odpowiednik
    gdzies kolo 100 mm ogniskowej spokojnie)

    zastanawialem sie jeszcze nad starym canonem pro 1 ale to juz staruszek
    i pewnie ciezko dostac cos w dobrym stanie

  • 9. Data: 2010-02-16 11:29:40
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "PP" napisał
> [...]
    >
    > Ale zauważyłeś, że lx3 ma stałoogniskowy obiektyw ?

    24-60 mm czyli nie stalka ale zakres nieduzy, ale jakie swiatlo!
    -------------------------------

    Coś mi się pochrzaniło...

    adam

  • 10. Data: 2010-02-17 21:00:08
    Od: PP <n...@n...pl>

    > 24-60 mm czyli nie stalka ale zakres nieduzy, ale jakie swiatlo!
    >
    > Coś mi się pochrzaniło...

    Pewnie dlatego, ze ten obiektyw wyglada tak nalesnikowato... ;)

    Swoja droga fajny ten panasonic lx3, warto go brac pod uwage? Co
    ewentualnie jeszcze innego? Moze canon pro 1 bylby lepszy?