  • 21. Data: 2010-02-15 10:32:19
    Temat: Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    de Fresz pisze:

    > A na cholerę w 16 bitach? Brakuje informacji o ISO, ale już mniejsza o to."

    Iso "Lo 1" a to jest iso100 - takie dziwacwo :). "Znamionowo" najniższe jest 200
    a niższe są "Lo". Co do 16 bitów, to faktycznie chyba dałem ciała.

    > Najbardziej podejrzane jest wyostrzanie w postprocesie. Plik z Nikona
    > był w czymś wołany? Z jakimi ustawieniami wyostrzania?
    > Masz jakiś inny obiektyw który mógłbyś porównać do tej Sigmy?

    Nefa przerobiłem na tifa za pomocą raw therapee. Nie robiłem na nim żadnych
    dodatkowych operacji. Spróbuję może też programem Nikona go przetworzyć.

    Nie mam niestety innego obiektwu do Nikona ale niedaleko mnie wypożyczają Sigmy.
    Może odżałuję parę dineros i wezmę na weekend coś ze stałą odniskową do porównania.

  • 22. Data: 2010-02-15 10:44:10
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-15 11:32:19 +0100, dobrov <d...@i...pl> said:

    > Iso "Lo 1" a to jest iso100 - takie dziwacwo :). "Znamionowo" najniższe
    > jest 200

    I jej się raczej przy testach trzymaj.

    > Nefa przerobiłem na tifa za pomocą raw therapee. Nie robiłem na nim żadnych
    > dodatkowych operacji.

    Difoltowo w wołarkach ostrzenie jest ustawione znacznie słabiej niż ma
    to miejsce w JPG prosto z aparatu.

    > Nie mam niestety innego obiektwu do Nikona ale niedaleko mnie
    > wypożyczają Sigmy.
    > Może odżałuję parę dineros i wezmę na weekend coś ze stałą odniskową do
    > porównania.

    Popytaj na grupie, może w okolicy znajdzie się jakaś dobra dusza, to
    się umówicie na wspólny plenerek i sprawdzicie sobie krzyżowo.

    de Fresz

  • 23. Data: 2010-02-15 11:00:59
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    w moim przypadku bylo tak ze
    aby praktycznie w kazdych warunkach za pomoca dslr uzyskac wyniki
    bezapelacjnie lepsze od hybrydy to musialem wylozyc ok 16 000 pln.
    dla taniego budgetowego wyposazenia dslr wyniki byly bezapelacyjnie
    gorsze od hybrydy za 2000 zl.( ktora kupilem uzywana za 1000 , to
    zrozumiale , w dslr placisz za rozne buzery , od ktorych jakosc zdjec
    nie zalezy ).

    niezaleznie od jakis tam parametrow , ktore moznaby pomierzyc w tych
    zdjeciach , subiektywnie patrzac zrobione zdjecie z dslr robi znacznie
    slabsze wrazenie.

    ----------------------
    Ale tu coś nie gra. Jakich testów by nie robić to zawsze wychodzi że kazdy
    obiektyw w DSLR o dużym zakresie zooma ma w pewnym zakresie słabą
    rozdzielczość więc jakim cudem hybryda będzie tu zauważalnie lepsza. To samo
    z matrycami. Może w dobrych warunkach oświetlenia wyniki będę zbliżone ale w
    gorszych już napewno nie. Ty za to piszesz że "aby praktycznie w kazdych
    warunkach za pomoca dslr uzyskac wyniki
    bezapelacjnie lepsze od hybrydy to musialem wylozyc ok 16 000 pln"
    Ok, niechby soft aparatu robił cuda z obrazem ale hybrydy mają również RAW
    na którym nie powinno być wpływu softu. I co tutaj też hybryda jest lepsza?

  • 24. Data: 2010-02-15 11:10:56
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    de Fresz pisze:

    > Difoltowo w wołarkach ostrzenie jest ustawione znacznie słabiej
    Zakładam, że wcale bo tak właśnie kazałem przetwarzać.

    > niż ma
    > to miejsce w JPG prosto z aparatu.

    Myślisz, że wyostrzanie z canona mnie oszukuje?
    Ok, może walnę z nikona do raw+jpg najwyższej jakości i porównam oba.

  • 25. Data: 2010-02-15 11:18:55
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-15 12:10:56 +0100, dobrov <d...@i...pl> said:

    > Zakładam, że wcale bo tak właśnie kazałem przetwarzać.

    No to tymbardziej.
    A się mi jeszcze tak przypomniało - niemal wszystkie zoomy mają swoje
    słabsze i mocniejsze ogniszkowe, spróbuj zrobić testy na całym
    zakresie, np. 18-30- 50-80-100-125.

    > Myślisz, że wyostrzanie z canona mnie oszukuje?

    Może tak być. Na tych zdjęciach widać, że Nikon wcale nie daje mniej
    detalu, a wręcz miejscami nawet więcej, ale jest on zaprezentowany w
    mydlany sposób. Wystarczy moceniejszy kontrat, aby zdjęcie wydawało się
    ostrzejsze.

    > Ok, może walnę z nikona do raw+jpg najwyższej jakości i porównam oba.

    Dobry pomysł.

    de Fresz

  • 26. Data: 2010-02-15 12:12:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Myślisz, że wyostrzanie z canona mnie oszukuje?
    > Ok, może walnę z nikona do raw+jpg najwyższej jakości i porównam oba.

    do oceny ostrosci organoleptycznie w zupelnosci wystrcza jpeg na 100%
    jakosci .
    jesli bedziesz robil jpeg z rawa poexperymntuj z nastawa ostrzenia.
    obraz z obiektywow nieco mydlacych na ogol dobrze znosi lekkie
    podostrzenie.

    Bardzo dobry obraz z idealnego ostro rysujacego obiektywu
    podostrzaniem mozna tylko popsuc.

  • 27. Data: 2010-02-15 12:22:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 12:00, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
> [...]
    > na którym nie powinno być wpływu softu. I co tutaj też hybryda jest lepsza?

    to juz bylo pare razy tutaj dyskutowane.

    nawet na zasadzie przykladow zrobilem dokladnie w takich samych
    warunkach zdjecia hybryda jak ktos tutaj pokazywal robione dslr z
    calkiem dobrymi obiektywami.
    pamietam np reprodukcja z reki w slabych warunkach okladki
    czasopisma.
    z hybrydy pokazalem wynik lepszy.
    sa powody , dla ktorych tak jest.

    w gruncie rzeczy chodzi o to ze ewentualny lepszy potencjal kryjacy
    sie w aps-c moze zostac zauwazony dopiero powyzej pewnych warunkow
    obserwacji , ktere na codzien obserwujac obraz na monitoprze nie
    wystepuja , a takze ze bledy zwiazane z praca taniego dslr maja wplyw
    na jakosc obrazu i one wlasnie w tych warunkach sa zauwazalne - w
    dobrej hybrydzie bledy te nie wystpuja - jak np blad ostrzenia ,
    ktory ma b duzy wplyw na rozdzilczosc obrazu.

    to wazniejsze ogolnie wymienione czynniki - trzebaby wejsc w detal ,
    nie bardzo chce mi sie.

    wiem co pisze.

    dwa dni temu robilem zdjecia w trudnych warunkach w zle oswietlonej
    hali na 3200 iso i 1/20 sek przy 24 mm na FF.

    w podobnych warunkach robilem zdjecia wczesniej hybryda - wynik
    porownywalny ze wzskazaniem jednak na FF w proporcji nieporownywalnej
    do roznicy cenowej. W takich warunkach zdjecia robione tanim dslr aps-
    c - nadaly mi sie do wyrzucenia. przyklady mam - sa zdumiewajace .
    nie bardzo chce mi sie szukac.

  • 28. Data: 2010-02-15 12:51:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

[...]

    ---------------------------------
    Coś tam nawet pamiętamże pisałeś o takim porównaniu ale już nie pamiętam
    szczegółów a i wątek rozciągną się niemiłosiernie. Powyżej podałeś przykład
    ustawień DSLR na wysokie ISO i piszesz że na hybrydzie było tylko trochę
    gorzej więc co o tym przesądziło? Hybryda o jakiej piszesz to ten Panasonic
    FZ? To on wymiękał juz mocno przy ISO 400 więc nawet jak w DSLR miałeś
    ciemny obiektyw lub przymykałeś mocno to i tak miałeś kilka działek do
    przodu.

  • 29. Data: 2010-02-15 13:06:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 13:51, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
> [...]
    > FZ? To on wymiękał juz mocno przy ISO 400 więc nawet jak w DSLR miałeś
    > ciemny obiektyw lub przymykałeś mocno to i tak miałeś kilka działek do

    nie , obydwa na pelnej dziurze 2,8
    z tym ze obiektyw hybrydy ma IS a ten do FF profi 24.70 L nie ma
    to pozwala na prace hybryda na niskim ISO a wtedy przewaga w szumach
    FF nie jest az tak powalajaca.

    Z drugiej strony szumy na iso 3200 w FF i tak sa na tyle duze ze jesli
    chce sie zdjecie ogladac na monitorze z malej odleglosci to trzeba
    robic resamling w dol.
    a przy kazdym resamplingu w dol roznice pomiedzy jakoscia zdjec z
    roznych formatow ulegaja pomniejszeniu.

  • 30. Data: 2010-02-15 14:07:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    dobrov pisze:
    > Zapodaję linki do fotek:
    >
    > http://karakoram.strefa.pl/public/IMG_5489.JPG
    > Z canona z exifem

    > http://karakoram.strefa.pl/public/DSC_0550.jpg
    > To samo co poprzednio ale w jpg, bez exifa

    Ten z nikona masz generalnie równie dobry, z tym że:
    a) głębia ostrości nikona jest mniejsza, więc np. butelka
    się nie łapie do niej za dobrze
    b) obraz jest mniej kontrastowy i mniej software'owo
    wyostrzany niż w canonie

    Jak się obrobi na podobny kontrast i wielkość,
    to porównanie wygląda tak:
    http://img97.imageshack.us/img97/1760/nikoncanon.jpg
    góra-nikon,
    dół- canon