    From: trolling tone <a...@a...org>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: nowa alfa A99
    Date: Thu, 22 Nov 2012 12:19:33 +0100

    W dniu 2012-11-22 10:58, Marek pisze:
    > Hmmm... czyli reasumując: FF i APS-C pod względem GO zachowują się po
    > prostu inaczej. Ani lepiej ani gorzej lecz inaczej. Twierdzenie, że
    > APS-C nie zrobi tego co FF jest tak samo prawdzie jak to, że FF nie
    > zrobi tego co APS-C. :-)
    > Jedyna korzyść FF to większe piksele (przy zakładanej tej samej ilości
    > pikseli) i tym samym mniejszy szum. Choć z drugiej strony pojawia się
    > problem pracy przy krawędziach obiektywu i dochodzi winietowanie, utrata
    > ostrości itp. Nie ma idealnego środka :-)

    Tym bardziej, jeśli wziąć pod uwagę wydatki i dźwigane kilogramy.
    Prawda, że w FF łatwiej o mniejszą GO idzie w parze z drugą prawdą
    - w APS łatwiej o większą. W tych samych warunkach obiektyw FF
    muszę przysłonić bardziej, często oznacza to wyższe ISO, tym samym
    cała przewaga większej matrycy w dynamice i szumach idzie sobie...
    zostają tylko te dźwigane kilogramy (pewnie, że można zachować
    przewagę i użyć statywu, znowu kilogramy).
    Kilogramy i mała GO obrzydły mi dokumentnie w czasach, kiedy
    używałem średniego formatu. Nie widzę niczego godnego uwagi
    w kolejnej fotce skrzynki pocztowej na tle kompletnie rozmytej
    uliczki nie wiadomo gdzie. A tego typu zdjęcia masowo tłuką ci,
    co właśnie przesiedli się z kompaktów. Z tego przeważnie się wyrasta.