  • Data: 2012-11-23 00:26:52
    Temat: Re: nowa alfa A99
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

> [...]

    [...]
    > Czytam już kolejny Twój apel o większe piksele :-D

    Aaa, tak mnie naszło... :)) Tak naprawdę nie oddałbym
    funkcjonalności za ciut lepszą matrycę... :)

    > Zastanawiam się tylko czy jest on uzasadniony. Jeśli matryca ma
    > przepakowane piksele, to bardziej szumi - to fakt. Ale z drugiej
    > strony masz możliwość korzystania z tego faktu na 2 sposoby:
    >
    > - w dobrych warunkach oświetleniowych robisz fotki z wykorzystaniem
    > wszystkich pikseli
    > - w złych warunkach - możesz sztucznie powiększyć każdy z pikseli
    > zlepiając je razem i pozbywając się części szumu

    NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI.

    Tzn. nie ma żadnej korzyści, której nie zrobisz na PC-cie
    pomniejszając i tak już uzyskany obraz. Nie ma takiej możliwości ze
    względu na kwantyzację sygnału na pikselach.

    Inna konsekwencja tego faktu: forsując naświetlanie nie zrobisz ze
    100 naświetlań 1/100 sek. tego samego, co jednym naświetleniem 1 sek.

    Lub mówiąc bardziej ogólnie: nie przemycisz do kraju dorosłego
    słonia w pudełkach po butach... ;-)

    > Nawet nie wiem czy obraz po takiej obróbce nie będzie lepszy.
    > Algorytmy w programach graficznych bywają lepsze niż w aparatach.

    Ale nie odtworzą informacji, której nie ma. Czasem próbują kreować,
    ale bez gwarancji, że trafnie.

    Zadanie domowe: zrób zdjęcie niedoświetlone o jakieś 5-7 EV, a potem
    podciągnij je do normalnego histogramu (albo po prostu autolevelingiem).
    Można powiedzieć że zdjęcie niedoświetlone 5 EV to jedno z 32 naświetlań
    (czyli jakby matrycy o 32x większej liczbie pikseli, tyle że
    rozciągniętej w czasie, a nie w przestrzeni), a 7 EV to jedno ze 128
    naświetlań.

    Sam oceń, czy z 32 zdjęć tak nędznej jakości naprawdę można uzyskać
    równie dobry obraz, jak z prawidłowego naświetlenia.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]