  • Data: 2012-11-22 23:30:05
    Temat: Re: nowa alfa A99
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-22 21:55, Mariusz [mr.] pisze:
    > A spośród mierzonych co lepszych kompaktów najmniejsze piksele ma
    > Panasonic DMC FZ28 - 2,7 pikometra kwadratowego... Wystarczy to porównać
    > choćby do 53 piko średniego dla FF - 20 (sic!) razy mniej...
    > Oto dlaczego żądam większych, nieprzepikselowanych matryc (w lekkich
    > i zgrabnych aparatach... :))

    Aleeee... dlaczego tak jest? Mam nadzieję, że nie porównujesz matryc o
    różnej ilości pikseli? Również mam nadzieję, że nie porównujesz z
    matrycą CMOS "starego typu", której przewody zbierające napięcie
    przysłaniały część każdego piksela?

    Czytam już kolejny Twój apel o większe piksele :-D Zastanawiam się tylko
    czy jest on uzasadniony. Jeśli matryca ma przepakowane piksele, to
    bardziej szumi - to fakt. Ale z drugiej strony masz możliwość
    korzystania z tego faktu na 2 sposoby:

    - w dobrych warunkach oświetleniowych robisz fotki z wykorzystaniem
    wszystkich pikseli
    - w złych warunkach - możesz sztucznie powiększyć każdy z pikseli
    zlepiając je razem i pozbywając się części szumu

    Co do drugiej operacji mam na myśli pewien ciąg czynności. Mianowicie
    odszumiasz sobie fotkę filtrem cyfrowym na PCcie a potem (gdy to Ci nie
    wystarczy) resamplujesz ją o połowę i wyostrzasz. Otrzymujesz wtedy o
    połowę mniejszy rozmiar fotki - czyli taki jak przy mniej upakowanej
    matrycy. Nawet nie wiem czy obraz po takiej obróbce nie będzie lepszy.
    Algorytmy w programach graficznych bywają lepsze niż w aparatach.