  • Data: 2017-08-02 23:15:48
    Temat: Re: namagnesowac magnes
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ja bym nie chcial zmieniac materialu, ktory juz jest.
    > A tez sie go daje trwale namagnesowac :-)
    >
    > Tej inspiracji należy sie trzymać -- magnesować zmiennym polem
    > obrarcający się materiał ferromagnetyczny. I tu jesteśmy już blisko
    >
    > Moze kiedys sprawdze, ale boje sie, ze beda zbyt waskie obszary.
    > A moze tez zbyt slabe pole ? Tasma chyba mocnego nie wytwarza.

    Ferryt silnika wygląda na mocno trwały. Gdyby go jednak zastąpić
    miękkim żelazem, to jest szansa. A tak poza tym, to wiatromierz
    chyba łatwiej zrobić z myszy. Nic nie trzeba lutować, programować,
    jest soft.

    > Ba, siegnijmy dalej do pamieci ferrytowych.
    > Tam co prawda dlugosc drogi magnetycznej byla rzedu 1mm,
    > ale prady chyba nie byly duze.

    Bez sięgania do źródeł (niech mnie ktoż sprawdzi) odszukuję w swojej
    RAM średnicę rdzenia -- 0,38 mm. Prądy wyrażone w pojedynczych amperach.

    > Material o znacznie nizszej koercji ?

    Tu już nie wiem co powiedzieć.

    --
    Jarek