eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymoto prawda o elektrykach › Re: moto prawda o elektrykach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!border2.nntp.
    ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: moto prawda o elektrykach
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rv31on$tu4$1@dont-email.me> <rv3918$bu4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rv3nm4$6jn$1@dont-email.me> <rv45su$tcj$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6015a383$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Sun, 31 Jan 2021 10:08:26 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <6015a383$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210131-0, 31.01.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 37
    Message-ID: <6016738b$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.117.104
    X-Trace: 1612084107 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 514 83.31.117.104:50005
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690820
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-01-30 o 19:20, Shrek pisze:
    > W dniu 30.01.2021 o 18:43, Cavallino pisze:
    >
    >> Jednak nawet w tej sytuacji elektryk powoduje emisję o 22 procent
    >> mniej dwutlenku węgla niż diesel i 28 procent mniej niż auto benzynowe.
    >
    > Srały muchy będzie wiosna. Samochód na węgiel "pali" CO2 200g/km.
    > Zakładając z dupy 30% "zeroemisyjnej" energi ze słońca i wiatru (co nie
    > jest prawdą), to wychodzi 140g/km. Według tej grafiki jest 170g/km.
    > Czyli wyprodukowanie i eksploatacja (poza paliwem) samochodu kosztuje
    > 30g/km.
    >
    > W całym opracowaniu nie ma ani jednego obliczenia ale na pierwszy rzut
    > oka widać że wyniki są z dupy wzięte.
    >
    >
    >

    Z drugiej strony sądzę, że niedługo na skalę przemysłowa powstaną
    instalacje, które będą wychwytywały CO2 z instalacji przemysłowych. Pyły
    już są odfiltrowywane, a to nieszczęsne CO2 spędza sen z powiek, choć de
    facto chodzi raczej o związki siarki (trujące środowisko) oraz o metan,
    który jest 10 razy bardziej gazem cieplarnianym niż CO2. Tyle że metan
    przelicza się na CO2 i walczy się z... CO2, zamiast z konkretnie -
    metanem. A może dlatego, że człowiek produkuje bardzo mało metanu -
    głównie to procesy naturalne + zwierzęta. Ale z drugiej strony metan,
    jeśli go spalać, to czyste paliwo.

    Tu kilka słów o nowych technologiach:

    https://glowny-mechanik.pl/2017/05/12/tauron-rozwija
    -czyste-technologie-weglowe/

    https://glowny-mechanik.pl/2018/09/03/paliwo-wodorow
    e-wody-czystsza-atmosfera-pracuja-nad-tym-naukowcy-l
    odzi/

    https://glowny-mechanik.pl/2021/01/05/paliwo-zamiast
    -problemu-z-co%E2%82%82/

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: