eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymoto prawda o elektrykachRe: moto prawda o elektrykach
  • Data: 2021-01-31 13:54:34
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2021-01-31 o 11:02, ToMasz pisze:
    >
    >> Z drugiej strony sądzę, że niedługo na skalę przemysłowa powstaną
    >> instalacje, które będą wychwytywały CO2 z instalacji przemysłowych.
    >> Pyły już są odfiltrowywane, a to nieszczęsne CO2 spędza sen z powiek,
    >> choć de facto chodzi raczej o związki siarki (trujące środowisko) oraz
    >> o metan, który jest 10 razy bardziej gazem cieplarnianym niż CO2. Tyle
    >> że metan przelicza się na CO2 i walczy się z... CO2, zamiast z
    >> konkretnie - metanem. A może dlatego, że człowiek produkuje bardzo
    >> mało metanu - głównie to procesy naturalne + zwierzęta. Ale z drugiej
    >> strony metan, jeśli go spalać, to czyste paliwo.
    >>
    >> Tu kilka słów o nowych technologiach:
    >>
    >> https://glowny-mechanik.pl/2017/05/12/tauron-rozwija
    -czyste-technologie-weglowe/
    >
    >
    > ten z prawej na fotce to Sasin? Jeśli tak, nie ma szans aby sie udało.
    >> https://glowny-mechanik.pl/2018/09/03/paliwo-wodorow
    e-wody-czystsza-atmosfera-pracuja-nad-tym-naukowcy-l
    odzi/
    >> https://glowny-mechanik.pl/2021/01/05/paliwo-zamiast
    -problemu-z-co%E2%82%82/
    >
    >
    > o ile procent walczymy. a gdybym Ci powiedział ze jest szansa na
    > obniżenie emisji przez pojazdy elektryczne o 20 (dwadzieścia) razy?
    > Redukujemy zużycie prądu 10cio, a w szczególnych przypadkach 20sto
    > krotnie? Wystarczy ze posiadacz pojazdu elektrycznego, którym jeździ do
    > pracy przesiądzie się na hulajnogę. ale problem nie jest natury
    > fizycznej, tylko psychicznej. Można sie przesiąśc na rower, e-rower, ale
    > problemem jest w trudności sensownego zaparkowania tego pojazdu. Więc
    > tak naprawę (w tej kwestii) nie pottrzeba nam naukowców, nakładów na
    > modernizacje, tylko tanich działań polegających na stworzeniu warunków
    > do transportu osobistego. Bez tego, zamknięcie miast dla smrodowozów,
    > spowoduje ucieczkę ludzi i kapitału z miast.
    > ToMasz

    Mam 20 km do miasta, proszę wyjrzyj za okno... :-)
    Polecam film na YT Globalny szwindel.
    O - właśnie widzę że filmy zostały usunięte :-)
    No to streszczę - wykonywano pomiary zawartości CO2 od praktycznie lat
    50. i zestawiono z wykresem temperatury. I jakoś tak zawsze zwiększenie
    CO2 w atmosferze występowało PO okresie podwyższonej temperatury, a nie
    odwrotnie. Naukowcy twierdzą, że to wzrost temperatury powoduje większe
    wydzielanie CO2 przez oceany. Człowiek odpowiada za nie więcej niż 5%
    emisji (niektórzy twierdzą, że to 2%). Ograniczenie zatem emisji przez
    ludzi o 20% to jest globalnie jakiś ułamek procenta, co nie ma żadnego
    wpływu na klimat. Acykliczne ocieplenia i oziębienia zdarzają się co
    kilkaset lat. Ponoć w XVI w. na Bałtyku na lodzie budowano karczmy, żeby
    ludzie mogli odpocząć w drodze ze Szwecji i z powrotem.
    Z kolei w naszym węglu można znaleźć odciski liści roślin, które rosną w
    cieplejszym klimacie.
    I powtórzę - z metanem nikt nie walczy, bo go się przelicza na CO2 i
    walczy z CO2 :-)
    T.

    Ps. Tu jeszcze jest: https://www.youtube.com/watch?v=oB3bUFWXP6Q

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: