  • Data: 2010-02-19 08:04:10
    Temat: Re: modemy w Play na karte i dowod
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-19 08:38, Michal Jankowski wrote:

    > Tak, tak, 10 lat temu tez mnie przekonywano, ze telefon MUSI kosztowac
    > 1500 zl, a wszystko co taniej to operator laskawie klientowi
    > sponsoruje.

    10 lat temu można było kupić telefon GSM za 300 zł. Pytanie, tylko jaki?

    A mnie z kolei parę miesięcy temu przekonywał przedstawiciel pewnego
    instytutu globalizacji, że chiński tuner TVSAT (MPEG4), z dostawą do
    Hamburga, kosztuje 40 dolarów. Nie zauważył tylko biedak, że same opłaty
    licencyjne za MPEG4 wynoszą około 20 dolarów...

    > Teraz nowy telefon - z patentem, certyfikacja, imei, klawiatura,
    > ekranem, mikrofonem, glosnikiem etc mozna kupic za 70 zl.
    >
    > Modem do laptopa nie ma prawa byc w produkcji drozszy, przeciwnie.

    Fizycznie, w sensie produkcji na pewno tak. Pytanie, ile Qualcomm życzy
    sobie za licencję na WCDMA.