  • Data: 2011-07-28 15:42:08
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 16:56:42 +0200, philips napisał(a):

    > Zgadza się. Jednak 10 lat to długo. Czy Ty na projektowane przez Ciebie
    > urządzenia dałbyś gwarancję, że przez 10 lat nic się nie stanie? Pomimo
    > tego, że składasz sprzęt z wysokiej jakości elementów, to zawsze może
    > się coś zdarzyć. Osobiście, pomimo wszelkich moich starań, aby
    > projektowany sprzęt był jak najwyższej jakości - nie odważyłbym się tyle
    > lat gwarantować. Zwłaszcza przy masowej produkcji, gdzie w najgorszym
    > razie cała może do Ciebie wrócić :-)

    Ale poniekad o to chodzi - zrobisz gorzej, ponies konsekwencje.
    A nie oszukuj klienta ze towar wysokiej jakosci, ale gwarancji nie dajesz.

    Przy czym .. praktyka dowodzi ze taka trwalosc nie jest niczym
    nadzwyczajnym. Owszem - czasem sie cos drobnego popsuje .. ale to tym
    bardziej - gwarancja ma byc, niech producent postara sie ograniczyc wlasne
    koszta, a nie uzasadniac ze wysokie koszta serwisu sa jak najbardziej
    usprawiedliwione.

    sporo tu jest winy nas samych - trzeba bylo sie przy zakupach kierowac
    wlasnie dlugoscia gwarancji. Nie reklamami, marka, tylko tym co realnie
    mamy zapewnione.

    > A widzisz, w takim razie po kilku latach już nie powinien być
    > producentem. I nie dlatego, że postanowił tak urzędnik, ale dlatego, że
    > ludzie widząc i słysząc co się dzieje po prostu nie kupią jego sprzętu.
    > Mnie na przykład nic nie zmusi do kupna dysku twardego Fujitsu.
    > Wypuścili kiedyś serię, która się psuła, niby robili akcję ich wymiany,
    > a jednak robili wszystko, aby mi go nie wymienić. Jak dla mnie firma ta
    > jest skończona.

    tylko ze to sie przydarzylo juz wszystkim. Tobie sie zepsula Fujitsu, mnie
    np LG, teraz w sklepie mnie sie spodoba Fuji, a Tobie LG - i tak interes
    sie kreci.

    Swego czasu w komptuterach mialem zasade ze w razie problemow odstawiam
    firme na 3 lata. Zakladajac ze po tym czasie naucza sie poprawnie robic lub
    padna.
    No ale wtedy byl ruch w interesie, co chwila cos sie w okolicy kupowalo,
    towar rozwijal sie jak szalony, co poltora roku sie zmienialo.
    Pralke mam jedna, ciagle dziala i jak sie zepsuje to nie bede wiedzial co
    kupic. Ani czy np 7 lat to jest zla jakosc czy bardzo dobra. I nie mam
    zadnej gwarancji ze to co teraz robia przypomina to ci mialem.

    J.