  • 111. Data: 2011-10-25 09:30:46
    Temat: Re: ..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z maksymalną...
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-24 17:57, kamil pisze:

    > Naprawdę nie wiem już, jak można w przystępny sposób takiemu osłowi
    > wyjasnić, że ja nie pytam o MOŻLIWE BŁĘDY URZĄDZEŃ POMIAROWYCH I
    > PROBLEMY KIEROWCÓW Z UTRZYMANIEM PRĘDKOŚCI.

    Poziom kultury porównywalny do intelektualnego.

    A.

  • 112. Data: 2011-10-25 09:39:48
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-24 21:23, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl>

    > Prosty przepis. Określa dopuszczalną prędkość. Że metody pomiarowe
    > ułomne są nie znaczy, że ma prawo a tylko, że nie jest karany.

    Prosty przepis określa prędkość dopuszczalną jednocześnie podając
    dopuszczalny błąd pomiaru *kierowcy*. Czyli ja jednak interpretował, że
    ma prawo.

    > Prędkościomierze zawyżają by zniwelować ewentualny błąd zaniżenia
    > prędkości. A prędkość dopuszczalna nie musi być utrzymywana, więc można
    > jechać odpowiednio wolniej by uwzględnić także inne błędy.

    Można, ale na szczęście nie trzeba. Bo blokowanie dróg nie należy do
    praktyk z których można być dumnym.

    A.

  • 113. Data: 2011-10-25 09:47:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-25, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] <"[moje_inicjaly]"@post.pl> wrote:

    > Tu nie chodzi o to że można jechać w sensie prawnym. Chodziło o to, że
    > wskazania prędkościomierza w różnych autach mogą być różne, a tolerancja
    > na którą zezwalają przepisy może wynosić +/- 10km/h.

    Nie może.

    > Może się więc
    > zdarzyć, że dwa auta jadące licznikowe 70km/h będą miały faktyczną
    > różnicę prędkości 20km/h.

    Nie może.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 114. Data: 2011-10-25 09:54:46
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-24 17:50, Artur Maśląg pisze:

    > Nie do końca, ponieważ wcale nie jest prawdą, "że można";) Jedynie co
    > wiemy, że w pewnych specyficznych przypadkach prędkość taka nie będzie
    > zarejestrowana przez pewne urządzenia. Mało tego, twierdzenia AZ o

    Jak przeczytasz dokładnie (o co wcale Ciebie nie podejrzewam) to może
    będzie łatwiej.

    > możliwych błędach wskazań prędkościomierza to zwykła bzdura, ponieważ w
    > najgorszym możliwym wypadku wskazują prędkość faktyczną - w znakomitej
    > większości wypadków zaniżają. No ale co - jak już się dowiedzieliśmy
    > w wypowiedzi:

    To, że czegoś nie rozumiesz to nic nowego, ale wcale nie musisz być z
    tego dumny.

    > "A ten w BMW mógł zgodnie z przepisami jechać 79". (na ograniczeniu do
    > 70km/h)
    > Autor tej rewelacji będzie teraz się jak zwykle wykręcał, że to nie
    > on napisał, albo w ogóle napisał co innego, bądź też nie rozumiesz
    > tego co napisał :)

    Ostatnia część jest prawdziwa. Nie zakładałem, że to zrozumiesz. Pomijam
    zupełnie kwestię, że jest to pewien skrót myślowy. Ale wymaganie od
    Ciebie rozumienia takich abstrakcji to już lekka przesada.

    A.

  • 115. Data: 2011-10-25 09:58:34
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-24 17:56, kamil pisze:

    > Arku. Piszesz, że kierowca BMW mógł "zgodnie z przepisami" jechać 79.
    > Potem twierdzisz, że nigdzie tak nie napisałeś. Teraz odwracasz kota
    > ogonem sugerując, że ja coś sugerowałem, aż przestałem nadążać za Arkową
    > logiką.

    Po prostu wykazałem, że piszesz jakiś strumień świadomości bez ładu i
    składu. Przeczytaj jeszcze raz powyższego posta.

    > Moje pytanie jest boleśnie proste - czy napisałeś, że za znakiem 70
    > można jechać 79?

    Wskażesz miejsce w którym twierdzę, że nie napisałem czegoś co
    napisałem? Tak się składa, że ogólniki, uniki i wycieczki osobiste, to
    są elementy Twojej i Artura argumentacji.

    A.

  • 116. Data: 2011-10-25 09:59:20
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Nie może.

    Dlaczego?

    > Nie może.

    Dlaczego?

    A.

  • 117. Data: 2011-10-25 10:00:42
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > [ciach]

    > Czyli nie jest to odpowiedź na zadane pytanie...

    Bardzo dobra odpowiedź.

    Idąc Twoim tokiem rozumowania, wskaż przepis, który pozwala mi ubrać
    niebieską czapkę.

    A.

  • 118. Data: 2011-10-25 10:24:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello krzyniem,

    Tuesday, October 25, 2011, 9:27:46 AM, you wrote:

    > Tu nie chodzi o to że można jechać w sensie prawnym. Chodziło o to, że
    > wskazania prędkościomierza w różnych autach mogą być różne, a tolerancja
    > na którą zezwalają przepisy może wynosić +/- 10km/h. Może się więc

    +10/-0 - licznik nie może zaniżać.

    > zdarzyć, że dwa auta jadące licznikowe 70km/h będą miały faktyczną
    > różnicę prędkości 20km/h.

    10km/h

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 119. Data: 2011-10-25 10:29:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-25 09:27, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

    > Tu nie chodzi o to że można jechać w sensie prawnym.

    Jak nie jak tak?
    Padło stwierdzenie:
    "A ten w BMW mógł zgodnie z przepisami jechać 79"

    > Chodziło o to, że
    > wskazania prędkościomierza w różnych autach mogą być różne, a tolerancja
    > na którą zezwalają przepisy może wynosić +/- 10km/h.

    Nieprawda.

    > Może się więc
    > zdarzyć, że dwa auta jadące licznikowe 70km/h będą miały faktyczną
    > różnicę prędkości 20km/h.

    Dyskusja w zasadzie akademicka, ale jeżeli jest to prędkość licznikowa
    to jeden może jechać najwyżej 70km/h, a drugi musiałby jechać faktycznie
    50km/h - 30% błędu wskazań?

  • 120. Data: 2011-10-25 10:50:04
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-25, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Dlaczego?

    Bo mu nie wolno pokazywać prędkości mniejszej niż rzeczywista.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski