-
1. Data: 2011-10-23 01:21:44
Temat: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
Od: BartekK <s...@N...org>
Jako że mam lada chwila wyjęty silnik z pudełka, to chciałbym go od razu
uzbroić w dodatkowe pomiary egt (temp. spalin), temp turbo i boost.
Silnik to V6 turbo (w sumie biturbo, ale nie ma znaczenia, bo wydech
schodzi się do jednego kanału i napędza obie turbiny).
Pytanie pewnie idiotyczne, ale ...
- sensor EGT (temperatury gazów wydechowych) mierzy co? temperaturę
spalin zaraz za wydechem z bloku, czyli w kolektorze? tuż przed turbiną?
Za turbiną?
- jeśli na kolektorze - to czy jest sens monitorować dwa czujniki do
Vki, dla obu głowic?
- jak montować by nie musieć poprawiać? (wpisująć EGT w google-images
"egt sensor dyi" widze przedziwne cepelie, montaż na opaskę do rury,
wiercenie i gwintowanie kolektora, wspawywane nakrętki w rurę itp)
- boost mierzymy jako ciśnienie za turbiną? Czy za turbiną oraz za
intercoolerem?
No i na końcu - czy jakieś konkretne zegarki polecacie? Będę raczej z HK
ściągał http://www.aliexpress.com/category/200000256/instrum
ents.html
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
2. Data: 2011-10-23 10:40:22
Temat: Re: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-23 01:21, BartekK pisze:
> Jako że mam lada chwila wyjęty silnik z pudełka, to chciałbym go od razu
> uzbroić w dodatkowe pomiary egt (temp. spalin), temp turbo i boost.
> Silnik to V6 turbo (w sumie biturbo, ale nie ma znaczenia, bo wydech
> schodzi się do jednego kanału i napędza obie turbiny).
> Pytanie pewnie idiotyczne, ale ...
> - sensor EGT (temperatury gazów wydechowych) mierzy co? temperaturę
> spalin zaraz za wydechem z bloku, czyli w kolektorze? tuż przed turbiną?
> Za turbiną?
> - jeśli na kolektorze - to czy jest sens monitorować dwa czujniki do
> Vki, dla obu głowic?
> - jak montować by nie musieć poprawiać? (wpisująć EGT w google-images
> "egt sensor dyi" widze przedziwne cepelie, montaż na opaskę do rury,
> wiercenie i gwintowanie kolektora, wspawywane nakrętki w rurę itp)
>
> - boost mierzymy jako ciśnienie za turbiną? Czy za turbiną oraz za
> intercoolerem?
>
> No i na końcu - czy jakieś konkretne zegarki polecacie? Będę raczej z HK
> ściągał http://www.aliexpress.com/category/200000256/instrum
ents.html
>
>
EGT mierzy się zaraz na wyjściu z silnika (kolektor)
BOOST mierzy się zaraz za turbiną w sumie to możesz na tym wyjściu z
muszli dać trójnik i tam wpiąć się z miernikiem. Za IC też można mierzyć
i wtedy będziesz miał ciśnienie jakie dostaje silnika po stłumieniu
przez IC ale w ten sposób można przesadzić z doładowaniem które generuje
turbina i ją uwalić bo często gdy mamy jakiś cienki IC ciśnienie na nim
mocno spada.
Jeżeli planujesz te V6 mieć na seryjnych nastawach to daruj sobie EGT i
BOOSTA a lepiej kup ciśnienie i temp oleju. Jeżeli planujesz grube
modyfikacje oprogramowania i osprzętu to EGT i BOOST jak najbardziej
zalecane a do tego sonda szerokopasmowa i pomiar AFR (air fuel ratio).
Jak już tak planujesz kilka wskaźników to jeszcze dokup TurboTimer i
zadbaj o odpowiedni czas wygaszania auta ;)
Tak swoją drogą darowałbym sobie zakupy gdzieś u chińczyków i kupił u
nas Auto Gauge. Całkiem niezła jakość, tanie i łatwo dostępne.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2011-10-23 13:25:13
Temat: Re: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2011-10-23 10:40, Lewis pisze:
> Jeżeli planujesz te V6 mieć na seryjnych nastawach to daruj sobie EGT i
> BOOSTA a lepiej kup ciśnienie i temp oleju. Jeżeli planujesz grube
> modyfikacje oprogramowania i osprzętu to EGT i BOOST jak najbardziej
> zalecane a do tego sonda szerokopasmowa i pomiar AFR (air fuel ratio).
> Jak już tak planujesz kilka wskaźników to jeszcze dokup TurboTimer i
> zadbaj o odpowiedni czas wygaszania auta ;)
Temp i ciśnienie oleju już mam, AFR mam ale się zastanawiam też nad
podłączeniem - są 2 sondy lambda...
> Tak swoją drogą darowałbym sobie zakupy gdzieś u chińczyków i kupił u
> nas Auto Gauge. Całkiem niezła jakość, tanie i łatwo dostępne.
A czym różni się Auto Gauge u nas (zaimportowany przez jakiegoś polaka)
od tego samego Auto Gauge od chińczyka? Oglądałem je w sklepie w PL
(~120zł), ściągnąłem od chinczyka (17$) i zero różnicy, aczkolwiek
dostałem z inną tarczą niż chciałem (cała biała, dla mnie obciach, za
jasno świeci po oczach) i zbyłem koledze, sobie ściągnę jakieś kolejne
inne.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
4. Data: 2011-10-23 19:16:54
Temat: Re: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-23 13:25, BartekK pisze:
> W dniu 2011-10-23 10:40, Lewis pisze:
>> Jeżeli planujesz te V6 mieć na seryjnych nastawach to daruj sobie EGT i
>> BOOSTA a lepiej kup ciśnienie i temp oleju. Jeżeli planujesz grube
>> modyfikacje oprogramowania i osprzętu to EGT i BOOST jak najbardziej
>> zalecane a do tego sonda szerokopasmowa i pomiar AFR (air fuel ratio).
>> Jak już tak planujesz kilka wskaźników to jeszcze dokup TurboTimer i
>> zadbaj o odpowiedni czas wygaszania auta ;)
> Temp i ciśnienie oleju już mam, AFR mam ale się zastanawiam też nad
> podłączeniem - są 2 sondy lambda...
To już połowa sukcesu. ;)
>> Tak swoją drogą darowałbym sobie zakupy gdzieś u chińczyków i kupił u
>> nas Auto Gauge. Całkiem niezła jakość, tanie i łatwo dostępne.
> A czym różni się Auto Gauge u nas (zaimportowany przez jakiegoś polaka)
> od tego samego Auto Gauge od chińczyka? Oglądałem je w sklepie w PL
> (~120zł), ściągnąłem od chinczyka (17$) i zero różnicy, aczkolwiek
> dostałem z inną tarczą niż chciałem (cała biała, dla mnie obciach, za
> jasno świeci po oczach) i zbyłem koledze, sobie ściągnę jakieś kolejne
> inne.
>
>
Są różne modele ten co mówisz to chyba indigloo, faktycznie lipa.
A możesz to zaimportować w ilościach na pojedyncze sztuki a nie na XXXsztuk?
Policzmy 17$ plus jakieś 30$ przesyłka to da jakieś plus minus 150zł...
I do tego żadnej gwarancji a jak trafi się kontrola celna to jeszcze
kilka tygodni opóźnienia i dodatkowe papiery.
Kupując na autogaue.pl masz praktycznie wszystko z głowy.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
5. Data: 2011-10-23 19:21:17
Temat: Re: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2011-10-23 19:16, Lewis pisze:
> A możesz to zaimportować w ilościach na pojedyncze sztuki a nie na
> XXXsztuk?
Oczywiście
> Policzmy 17$ plus jakieś 30$ przesyłka to da jakieś plus minus 150zł...
A przesyłka z HK jest darmowa :) (co prawda trwa ~ miesiąc przy
drobnicy, darmowy UPS w tydzień jest ale dla większych zamówień)
> I do tego żadnej gwarancji a jak trafi się kontrola celna to jeszcze
> kilka tygodni opóźnienia i dodatkowe papiery.
Poniżej ileśtam (~200$ ?) nie ma cła i vatu, wiec kontrola przepuszcza
wszystko. Jedynie brak gwarancji (albo opłacalności odsyłania w ramach
gwarancji) może odstraszać.
> Kupując na autogaue.pl masz praktycznie wszystko z głowy.
Może i tak. Ale te serie które mnie interesują (z silnikiem krokowym i
elektroniką, a nie mechaniczne wskaźniki ciśnienia itp) są już znacznie
droższe u nas.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
6. Data: 2011-10-23 19:45:21
Temat: Re: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-23 19:21, BartekK pisze:
>> Policzmy 17$ plus jakieś 30$ przesyłka to da jakieś plus minus 150zł...
> A przesyłka z HK jest darmowa :) (co prawda trwa ~ miesiąc przy
> drobnicy, darmowy UPS w tydzień jest ale dla większych zamówień)
Hmm to ciekawe.
>> Kupując na autogaue.pl masz praktycznie wszystko z głowy.
> Może i tak. Ale te serie które mnie interesują (z silnikiem krokowym i
> elektroniką, a nie mechaniczne wskaźniki ciśnienia itp) są już znacznie
> droższe u nas.
Elektroniczne wskaźniki kosztują w okolicy 100zł sztuka więc czy taka
znów duża cena?
Co innego STACK, który kosztuje w zależności od wskaźnika ale od 300-800zł
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
7. Data: 2011-10-25 08:55:01
Temat: Re: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>
BartekK [s...@N...org]
na: pl.misc.samochody napisal/la:
> W dniu 2011-10-23 19:16, Lewis pisze:
> > A możesz to zaimportować w ilościach na pojedyncze sztuki a nie na
> > XXXsztuk?
> Oczywiście
> > Policzmy 17$ plus jakieś 30$ przesyłka to da jakieś plus minus 150zł...
> A przesyłka z HK jest darmowa :) (co prawda trwa ~ miesiąc przy
> drobnicy, darmowy UPS w tydzień jest ale dla większych zamówień)
Podrzuć proszę link do sklepu, w którym kupowałeś.
--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl